Firefox läser inte in någon hemsida

Permalänk
Rekordmedlem

Ja jag märkte att det var nått underligt som hände för vissa sidor laddade inte helt och hållet, tex Swec och fick även 2 krascher men just nu verkar det rulla.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har surfat hela dagen, har inte märkt något konstigt med Firefox.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av sKRUVARN:

"Exakt när det går att återaktivera protokollet igen är fortfarande okänt."

@landmarks se mitt tidigare inlägg, problemet ser ut att vara åtgärdat.

Blir spännande och se hur dom hanterar dom antagligen tusental som disablat http3 i settings, kanske kommer ut en hotfix för att återställa denna inställning?

Ah, nu ser även jag att det är åter igen Uppdaterar!

Permalänk
Medlem

Årliga FF bug är här och väldigt tidigt i år.

Förra gången det hände så blev FF sekundär webbläsare och Edge tog över.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

Fick hem en uppdatering av firefox igår, den installerades i morse kl8 när jag vevade igång datorn och jag har inte upplevt några problem öht. Bra att det uppmärksammas dock, hade inte varit kul att bli sittandes med EDGE.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ernstp:

Det är alltså inte en uppdatering av Firefox som triggade problemet.

Det stämmer. Jag hade inte ens senaste versionen av Firefox

Skrivet av Aizu:

Årliga FF bug är här och väldigt tidigt i år.

Förra gången det hände så blev FF sekundär webbläsare och Edge tog över.

Årliga? Det var väldigt länge sedan jag hade problem med Firefox. Kommer knappt ihåg när det var sist

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

https://cloudflare-quic.com/

"When loading this page from Cloudflare's edge network, your browser used HTTP/2."

Trots att jag inte disablade i settings, så verkar nu disablat längre ned i kjedjan som nämnt i citatet ovan.

Notera att om ni stänger av detta i webläsaren kan det skapa problem senare om HTTP3 faktiskt behövs.

edit.
Nu använder den HTTP/3, så antar att problemet nu är åtgärdat!

Funkar inte för mig, den använder HTTP/2, HTTP/3 är påslaget i about:config så jag vettefan.
EDIT:
Efter omstart av Firefox har jag HTTP/3 på den där sajten... hmm

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Detta borde ju inte vara samma sak. Men allt stannade tidigare i veckan för mig i kanske 3 min . Ingen aning vad som hände. Det verkade inte som att det var uppkopplingen som dog, utan det var bara mer som att jag hade glapp och alla paket inte kom fram.
Twitchstreamen jag glodde på tvärdog och sidor laddade inte klart. Sidorna var vita utan att ladda något.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Där ser man, själv hann jag övergå till Chrome efter att ha avinstallerat Firefox.

Får väl se om jag stannar kvar på Chrome eller ska ha båda.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när network.http.http3.enabled key kom? Har inte haft några problem idag och tittade nyss i about:config. Ser då att den för mig är satt till False. Kan inte minnas att ja ändrat den och den är inte markerad som ändrad. Så varför är den inte igång för mig(vilket i och för sig var tur här)?
Har 64-bit 96.0 sedan ett par dagar.

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/FirefoxSupport/status/1481592266141716482

"Firefox has witnessed outages recently and we are sorry about that. We believe it’s fixed now and a restart should restore Firefox to normal. We will provide more information shortly."

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Använder Firefox dagligen men har inte märkt nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ernstp:

https://twitter.com/FirefoxSupport/status/1481592266141716482

"Firefox has witnessed outages recently and we are sorry about that. We believe it’s fixed now and a restart should restore Firefox to normal. We will provide more information shortly."

"Folks". Svensk som jobbar hos Mozilla? Eller folks är kanske ett vanligt ord då? EDIT: Tänkte iaf direkt att person från Sverige där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

"Folks". Svensk som jobbar hos Mozilla? Eller folks är kanske ett vanligt ord då? EDIT: Tänkte iaf direkt att person från Sverige där.

Väldigt vanligt engelskt utryck

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/folks

Permalänk

Intressant bildval.. En röd panda och firefox.. Men jag kanske har missat nått.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Störande!
Tur jag provade annan webbläsare innan skapandet av ett internt supportärende om problem med uppkopplingen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mozilla verkar aktivt försöka förstöra sin webbläsare, de har lagt till denna störande "funktionen" i betan: https://mozilla.crowdicity.com/post/752514

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Vi kör alla firefox på jobbet och det stannade typ samtidigt för oss alla, själva webbläsaren var inte det första vi kollade om den slutat fungera haha.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Intressant bildval.. En röd panda och firefox.. Men jag kanske har missat nått.

Tänkte samma, iofs är en röd panda cool men inte riktigt en fox

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Jag har inte lagt in version 96.0. kanske lika bra att vänta ett tag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

För mig har iconen försvunnit.

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1749908

"Our current suspicion is that Google Cloud Load Balancer (or a similar CloudFlare service) that fronts one of our own servers got an update that triggers an existing HTTP3 bug. Telemetry was first implicated because it's one of the first services a normal Firefox configuration will connect first, but presumably the bug will trigger with any other connection to such a server. Our current plan is to disable HTTP3 to mitigate until we can locate the exact bug in the networking stack."

Jag trodde att jag hade telemetri avstängt, men då jag fipplade med dns servern idag upptäckte jag att firefox tog lång tid att starta när dns:en var nere.

Dåligt.

Permalänk
Medlem

about...

Skrivet av tsint:

Tänkte samma, iofs är en röd panda cool men inte riktigt en fox

Red Panda brukar kallas ... Firefox!
https://www.allcreaturespod.com/episodes/episode-165-the-fire...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det stämmer. Jag hade inte ens senaste versionen av Firefox
Årliga? Det var väldigt länge sedan jag hade problem med Firefox. Kommer knappt ihåg när det var sist

Har inte heller märkt av någon bug på bra länge

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqon:

Åhå - har man lärt sig något nytt! 😀

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Jag trodde det var en specifik sida som var orsaken, det låste sig hela tiden på just den sidan, fungerade sedan jag gett upp den sidan, antagligen tillfeldigheter

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd

Är jag ensam här om att ha Firefox 96.0 men ÄNDÅ fungerar det?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Är jag ensam här om att ha Firefox 96.0 men ÄNDÅ fungerar det?!

Har inte heller märkt något, men det pratas om att en av de workarounds som konstaterats är att stänga av alla valen under "Firefox data collection and use", vilket jag hade gjort redan från början.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Ahaaaa... Fan jag installerade om hela Gentoo till slut :/

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk
Medlem

Intressant!

Fick in FF 96.0 den 12/1 och har inte märkt av något, å har ändå använt FF på kvällen den 12'e och i omgångar den 13'e...

Kanske så enkelt som att jag inte sprang på sidor med HTTP/3, eller... Hmm...

Är lite förvånad då HTTP/3 (ursprungligen: HTTP/2 Semantics Using The QUIC Transport Protocol), som använder QUIC istället för TCP, då det blev Internet Draft Januari 2022.
Internet Draft betyder att det ännu inte är en Internet Standard.

Kan det ha något med vad för nätverksutrustning man har? Menar hur väl stödet för HTTP/3 är implementerat...

Har själv fiber via IP-Only och en D-Lik DIR-882 efter fiberkonvertern.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!