Beställt delar till en datorn, kommer dom att passa?

Permalänk
Medlem

Beställt delar till en datorn, kommer dom att passa?

Hej,
Fick hjälp av en kompis att beställa lite komponenter, har nu beställt allt och började tänka om faktiskt alla delarna passar tillsammans?
Någon som har lust att lägga ett getöga på delarna och se om det passar?
Tack så mycket i förhand.

Intel Core i5-11400F
Gigabyte GV-N1060D5-6GD
Fractal Design Define S
Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 16GB
ASRock B560 PRO4
WD Black SN750 NVMe 1TB M.2 (WDS100T3X0C)
Kolink Enclave 80 PLUS Gold
Cooler Master Hyper 212*

Permalänk
Keeper of the Bamse

Japp, det passar. Du snålade lite på nätagget, men det är ju "bara" ett 1060 som ska drivas, så det är nog lugnt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, då behöver jag inte vara orolig imorgon när delarna kommer!
Ja det blev ett billigare, målet är att kunna spela F1

Permalänk
Medlem

Jag skulle byta ut det där nätaggregatet, jag har ingen större tilltro till Kolinks nätaggregat. Du kan ju få detta för samma pengar typ: https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag skulle byta ut det där nätaggregatet, jag har ingen större tilltro till Kolinks nätaggregat. Du kan ju få detta för samma pengar typ: https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Tjenare, det var Inet som rekommenderade den för mig..
Men efter jag läst din kommentar så blir jag faktiskt lite orolig. Har kikat runt på nätet och de verkar ju inte vara ett bra märke. Borde jag byta till en Corsair istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexsjj:

Tjenare, det var Inet som rekommenderade den för mig..
Men efter jag läst din kommentar så blir jag faktiskt lite orolig. Har kikat runt på nätet och de verkar ju inte vara ett bra märke. Borde jag byta till en Corsair istället?

Jag har byggt en mängd budgetburkar med Kolink-psu'er och har väl egentligen aldrig haft några problem med dom, men man har ändå känt på dom att de inte är några kvalitetsgrejer, har dock inte testat den modell du beställt som jag tror är deras premiummodell. Personligen hade jag inte använt det i min egen dator, i synnerhet inte till det priset då det går att köpa från ett mer pålitligt märke som Corsair eller Seasonic.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

En PSU håller otroligt länge och kan alltid flyttas till nya system så att investera i en bra är värda pengar. (Vill du spendera lite extra så lämnar t.ex Seasonic 10 års garanti på sina och är bra kvalitet.)

Sen för 150kr mer så får du fractals meshify chassi istället
https://www.inet.se/produkt/6904694/fractal-design-meshify-2-...

Betydligt mycket bättre luftflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag har byggt en mängd budgetburkar med Kolink-psu'er och har väl egentligen aldrig haft några problem med dom, men man har ändå känt på dom att de inte är några kvalitetsgrejer, har dock inte testat den modell du beställt som jag tror är deras premiummodell. Personligen hade jag inte använt det i min egen dator, i synnerhet inte till det priset då det går att köpa från ett mer pålitligt märke som Corsair eller Seasonic.

Hade nog inte tänkt att lägga så mycket mer, men borde jag byta till Modulärt 750 W nätaggregat med 80 Plus Gold-certifiering från Corsair 799kr på Netonnet istället kanske? Den är till och med billigare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexsjj:

Hade nog inte tänkt att lägga så mycket mer, men borde jag byta till Modulärt 750 W nätaggregat med 80 Plus Gold-certifiering från Corsair 799kr på Netonnet istället kanske? Den är till och med billigare..

Det hade jag absolut gjort!

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Det hade jag absolut gjort!

Grymt tack så mycket då blir det så!

Permalänk
Avstängd

Byt gärna som sagt var ut Kolink nätagg då det inte ens kan räknas som "budgetvarianten" utan snarare "riskvarianten" till nätagg.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Det hade jag absolut gjort!

Insåg att modellen som jag skickade "Modulärt 750 W nätaggregat med 80 Plus Gold-certifiering" inte kostar 799kr på Netonnet och är en utgående modell, har du något annat bra förslag runt 700-850kr som kan vara ett bra köp?

Permalänk
Medlem

Har du något förslag som jag skulle kunna byta mot i 700-850kr klassen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexsjj:

Har du något förslag som jag skulle kunna byta mot i 700-850kr klassen?

Seasonic Focus GX 550W är väldigt bra och kvalar precis in i den prisklassen.