Permalänk

Triple Monitor Setup, är det möjligt?

Hejsan alla!

Jag har en dator med specifikationerna:
MSI B350M Gaming Pro
16GB Ram Corsair Vengeance
Geforce GTX 1050TI 4gb
Ryzen 5 1600 (6 processorer - 12 trådar)

Och lirar nu dubbla monitor setup funkar bra kör en Acer 75hz 27tum som main och en AOC 27 tum något älder modell på 60hz men nu har införskaffat mig en Acer 24tum XF240h som man kan vrida och vända, hela faderullan men frågan min är nu funkar triple monitor?

Det jag har läst på internet är att det skall funka med mitt grafikort.
men hur skall jag isåfall göra denna anslutning? just nu har jag Acer (Main) på HDMI från grafikortet
och AOC på DVI. Mitt kort har bara 1 HDMI och 1 DVI.

Någon som har en aning om hur man kan göra?

stavning
Permalänk
99:e percentilen

Du måste berätta vilket GTX 1050 Ti och vilka skärmar du har.

Jag skulle bli förvånad om det finns ett 1050 Ti utan DisplayPort.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Du måste berätta vilket GTX 1050 Ti du har. Men jag skulle bli förvånad om det finns ett sådant utan DisplayPort.

Hej ja ursäkta, det är en MSI GeForce GTX 1050 Ti Gaming X HDMI DP 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JordanIT20:

Hej ja ursäkta, det är en MSI GeForce GTX 1050 Ti Gaming X HDMI DP 4GB

Det kortet ser ut att ha 1 DP, 1 HDMI, 1 DVi.

Så beroende på skärmar, så ska det gå utmärkt att få ut bild på 3 skärmar.

Om inte kortet har nån begränsning så DVI och HDMI använder samma signal och därmed bara 1 av dem åt gången kan köras.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av JordanIT20:

Mitt kort har bara 1 HDMI och 1 DVI.

Ja då går det ju inte utan att investera i något mer typ nytt grafikkort, CPU med integrerad grafik eller dockningsstation med DisplayLink.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Skrivet av FX9:

Det kortet ser ut att ha 1 DP, 1 HDMI, 1 DVi.

Så beroende på skärmar, så ska det gå utmärkt att få ut bild på 3 skärmar.

Om inte kortet har nån begränsning så DVI och HDMI använder samma signal och därmed bara 1 av dem åt gången kan köras.

Nej förhoppningsvis har inte kortet någon typ av begränsning. Jag ska inför skaffa mig en Displayport-kabel imorogon. Tyckte jag såg någon sådan utgång, förstog inte att det var en display utgång bara. Tackar för din komentar och ha en trevlig helg.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av JordanIT20:

Jag ska inför skaffa mig en Displayport-kabel imorogon.

Det följer med en sådan med XF240H.

Men du måste berätta vilka de andra skärmarna är också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Det följer med en sådan med XF240H.

Men du måste berätta vilka de andra skärmarna är också.

Acer SA270 27tum, AOC 2752 27tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av JordanIT20:

Nej förhoppningsvis har inte kortet någon typ av begränsning.

Det klarar tre skärmar enligt MSIs specifikation (se "Maximum Displays").

Permalänk
Medlem

Kortet stödjer max 3 skärmar så ska inte finnas någon begränsning i att tex hdmi/dvi delar kanal, det är bara på kort med 4 utgångar men max 3 skärmar, då delar de en utgång.

Det enda jobbiga är att hitta en passande kabel hemma. Själv använder jag en dp -> dvi kabel in i skärmen, funkar utmärkt.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av JordanIT20:

Hejsan alla!

Jag har en dator med specifikationerna:
MSI B350M Gaming Pro
16GB Ram Corsair Vengeance
Geforce GTX 1050TI 4gb
Ryzen 5 1600 (6 processorer - 12 trådar)

Och lirar nu dubbla monitor setup funkar bra kör en Acer 75hz 27tum som main och en AOC 27 tum något älder modell på 60hz men nu har införskaffat mig en Acer 24tum XF240h som man kan vrida och vända, hela faderullan men frågan min är nu funkar triple monitor?

Det jag har läst på internet är att det skall funka med mitt grafikort.
men hur skall jag isåfall göra denna anslutning? just nu har jag Acer (Main) på HDMI från grafikortet
och AOC på DVI. Mitt kort har bara 1 HDMI och 1 DVI.

Någon som har en aning om hur man kan göra?

Vill du verkligen köra 3 skärmar med 4Gb grafik minne?
Vad ska du göra på 3 skärmar samtidigt?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Vill du verkligen köra 3 skärmar med 4Gb grafik minne?
Vad ska du göra på 3 skärmar samtidigt?

Jag jobbar med program utveckling och använder mig av ett flertal program just nu som Rider från JetBrains och Visual Studio code.
Det är inga vansininga program just nu då men jag använder två skärmar för Rider och den andra nu förhopningvis för debug/build momentet.

Jag införskaffade mig just denna skärm för att den kan höjas och sänkas, sväng hit och dit, osv.
men det är inga monster program jag jobbar med direkt så 4GB funkar fint för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JordanIT20:

Jag jobbar med program utveckling och använder mig av ett flertal program just nu som Rider från JetBrains och Visual Studio code.
Det är inga vansininga program just nu då men jag använder två skärmar för Rider och den andra nu förhopningvis för debug/build momentet.

Jag införskaffade mig just denna skärm för att den kan höjas och sänkas, sväng hit och dit, osv.
men det är inga monster program jag jobbar med direkt så 4GB funkar fint för mig.

Det har ju lite med vad du kör för upplösning med att göra desto högre upplösning ju mer grafikminne går det åt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av JordanIT20:

Acer SA270 27tum, AOC 2752 27tum

Då de bara är 1920 × 1080 i 75 respektive 60 Hz är det bara att köra på med HDMI/DVI till dem och ansluta XF240H:n med DisplayPort.

Skrivet av Extremaz:

Det enda jobbiga är att hitta en passande kabel hemma. Själv använder jag en dp -> dvi kabel in i skärmen, funkar utmärkt.

Märk väl att en sådan kabel (för jag utgår från att du menar en passiv kabel avsedd för DP++-kapabla utgångar) använder en TMDS-länk, så det går kanske inte att köra med en sådan samtidigt som båda de andra utgångarna på TS kort är upptagna. Nu ska TS inte göra det oavsett, då det inte räcker för att driva XF240H, men for the record bara.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers