Låst Samsung s10+ (LÖST!)

Permalänk
Medlem

Låst Samsung s10+ (LÖST!)

Min son har bytt lösenord på sin telefon. Samsung s10+ och glömt bort det.

Kan ej komma på hur jag återställer den.

Går inte stänga av. Utan kod. Går starta om softreset med volupp + av/på. Går inte komma in i återställningsmenu med volupp+HOME+onoff.

Hur gör jag? Blir snart knäpp!!

Pinkod kommer jag förbi. Kommer aldrig upp nått annat alternativ att komma in. Slår man fel kod får man vänta 2-4min och får upprepa i all oändlighet.

Rop på hjälp borttaget /mod
Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd

factory reset,sen logga in med mail..fick jag göra

Permalänk
Medlem

Du kan testa "hitta min telefon" och liknande, men då måste du ha tillgång till google konto.
Testat alternativen som står på deras support? Har du tur kan du få SMS/mail till samsungkonto och låsa upp den vägen.
https://www.samsung.com/se/support/mobile-devices/hur-laser-j...

vilket lösenord är det du inte kommer förbi? pinkod har du, så är det google-lösen eller samsungkonto?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Är det puk koden du vill komma åt? Har ni abonnemang på den vilket isf

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Du kan testa "hitta min telefon" och liknande, men då måste du ha tillgång till google konto.
Testat alternativen som står på deras support? Har du tur kan du få SMS/mail till samsungkonto och låsa upp den vägen.
https://www.samsung.com/se/support/mobile-devices/hur-laser-j...

vilket lösenord är det du inte kommer förbi? pinkod har du, så är det google-lösen eller samsungkonto?

Han har inget Samsung konto
Google konto har jag tillgång till men får aldrig möjligheten att använda den vägen när jag misslyckas med koden

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Är det puk koden du vill komma åt? Har ni abonnemang på den vilket isf

Nej hans personliga kod för att låsa upp telefonen

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Han har inget Samsung konto
Google konto har jag tillgång till men får aldrig möjligheten att använda den vägen när jag misslyckas med koden

då borde du ju kunna gå in på gmail och glömt mitt lösenord den vägen? tror de kan skicka med sms till registrerade telefonen

https://support.google.com/accounts/answer/7682439?hl=sv

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

då borde du ju kunna gå in på gmail och glömt mitt lösenord den vägen? tror de kan skicka med sms till registrerade telefonen

https://support.google.com/accounts/answer/7682439?hl=sv

Har hans lösenord till gmailen. Dock inte hans personliga kod som är 6 siffror för att öppna telefonen när den är låst.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 82danne:

factory reset,sen logga in med mail..fick jag göra

Kan ej göra en hur jag än försöker?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Har hans lösenord till gmailen. Dock inte hans personliga kod som är 6 siffror för att öppna telefonen när den är låst.

Har du tur kan du då använda denna länk, logga in på Google-kontot där mobilen förhoppningsvis är registrerad och rensa den vägen

https://www.google.com/android/find

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Har du tur kan du då använda denna länk, logga in på Google-kontot där mobilen förhoppningsvis är registrerad och rensa den vägen

https://www.google.com/android/find

Går ej ansluta till enheten. Den är anslutet till wifit hemma. Men nått är väldigt fel.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Har lyckats stänga av den och starta den med volupp+bixby+poweron men händer ingenting. Den bootarsom vanligt oxh det står ”backup failed”

Slut på idéer

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Går ej ansluta till enheten. Den är anslutet till wifit hemma. Men nått är väldigt fel.

Det gjordes en förändring i Android 11 hur en fabriksåterställning går till på Samsung där USB-kabeln blev viktig, detta brukar fungera för mig så det borde det gör för dig också:

- Anslut en USB-C kabel mellan mobilen och en dator (fungerar ev. med en som är ansluten till en skärm eller dockningsstation också men inte en laddare)
- Håll inne power + Bixby + volym upp till du kommer Android Recovery meyn
Använd volym upp resp volym ner för att bläddra i listan och välj Wipe data / Factory reset
Bekräfta med Power

<edit> Ovan förutsätter att mobilen är avstängd så kan vara bra att tala om hur den stängs av också 😊

Stoppa i usb/strömkabeln
Håll in power + volym ned tills enheten stängt av sig (kan ta ca 10s)

Tillägg
Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=r0ll2lNA7HE

Ser ut att kräva några försök.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Som nämnts kan man behöva ansluta antingen en dator eller t.ex. ett headset via usb och sen volym upp + Bixby + pwr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Det gjordes en förändring i Android 11 hur en fabriksåterställning går till på Samsung där USB-kabeln blev viktig, detta brukar fungera för mig så det borde det gör för dig också:

- Anslut en USB-C kabel mellan mobilen och en dator (fungerar ev. med en som är ansluten till en skärm eller dockningsstation också men inte en laddare)
- Håll inne power + Bixby + volym upp till du kommer Android Recovery meyn
Använd volym upp resp volym ner för att bläddra i listan och välj Wipe data / Factory reset
Bekräfta med Power

<edit> Ovan förutsätter att mobilen är avstängd så kan vara bra att tala om hur den stängs av också 😊

Stoppa i usb/strömkabeln
Håll in power + volym ned tills enheten stängt av sig (kan ta ca 10s)

Tig snälla. Ej testat med USB till datorn. Bara laddare. Ska testa detta idag återkopplar senare.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Det löstes genom att göra reset med USB sladd inkopplat till datorn. Tack snälla för alla kommentarer och hjälp. Uppskattas enormt 🙏

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Jag lånar den här tråden.. (Vilket jag hoppas går bra, om annars får jag väl skapa en ny ) Har ett liknande problem, fick en Samsung lur av brorsan.. Trodde först det var en S7, men då den saknar hemknapp måste vara en senare modell.. Vill göra en hård fabriksåterställning.. Saknar lösenord och mailadresser.. Har provat att googla, men inte riktigt hittat rätt.. Försökte även finna vettig instruktionsvideo, men fann bara de enkla versionerna då du har kvar koder och mail.

Luren är en Galaxy, med sen där "wedge skärm"

Läste i somras nån sida om nån säkerhetsfunktion som Samsung krånglat till detta med.. Att mailadress som luren installerades med kommer att efterfrågas, så har ej ens gjort ett första försök att återställa.. Gick inte ens att stänga av luren utan pinkoden, så jag lät den ladda ur, stänga ner sig själv.. Har laddat batteriet fullt, utan att starta den nu..

Har tyvärr inget wifi hemma, så kan ej ladda ner/upp någon större mängd information innan månadens pott är slut på den andra luren jag snackar i.. Har inte heller några tillbehör, liksom headset jag läste om i somras.. Har dock glömt vart.

Hoppas nån har någon bra vägledning, mobiler är jag inte alls lika hemma på som PC.

Tillägg har varken koder eller mailadressen till den, då brorsan hade glömt dessa.. Nån lösning måste ju finnas, kan ju hända att folk vimsar bort sånt pga sjukdom eller allmän virrighet.. Eller i värsta fall en anhörig som kilar vidare..

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av 82danne:

factory reset,sen logga in med mail..fick jag göra

Brukar ju vara pinkod på SIM-kortet med. Samt PUK om man misslyckas med det.
Har själv knappat fel då pisstelefonen bestämde sig för att uppdatera när jag sov 4 timmar efter att jag uppdaterat telefonen. Knappade in skärmlåskoden 4 gånger i nyvaket stadie och den låste sig och krävde PUK.
Sjuk som fan var jag med så kunde inte åka till jobbet och fixa PUK-koden mitt i pandemin (arbetstelefon/samt privat), kunde inte ringa, så skickade mail till chefen från min privata mail som hamnade i hans skräppost.

Redigt populär var jag de första minuterna vi återsågs. REDIGT.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilzen:

Jag lånar den här tråden.. (Vilket jag hoppas går bra, om annars får jag väl skapa en ny ) Har ett liknande problem, fick en Samsung lur av brorsan.. Trodde först det var en S7, men då den saknar hemknapp måste vara en senare modell.. Vill göra en hård fabriksåterställning.. Saknar lösenord och mailadresser.. Har provat att googla, men inte riktigt hittat rätt.. Försökte även finna vettig instruktionsvideo, men fann bara de enkla versionerna då du har kvar koder och mail.

Luren är en Galaxy, med sen där "wedge skärm"

Läste i somras nån sida om nån säkerhetsfunktion som Samsung krånglat till detta med.. Att mailadress som luren installerades med kommer att efterfrågas, så har ej ens gjort ett första försök att återställa.. Gick inte ens att stänga av luren utan pinkoden, så jag lät den ladda ur, stänga ner sig själv.. Har laddat batteriet fullt, utan att starta den nu..

Har tyvärr inget wifi hemma, så kan ej ladda ner/upp någon större mängd information innan månadens pott är slut på den andra luren jag snackar i.. Har inte heller några tillbehör, liksom headset jag läste om i somras.. Har dock glömt vart.

Hoppas nån har någon bra vägledning, mobiler är jag inte alls lika hemma på som PC.

Tillägg har varken koder eller mailadressen till den, då brorsan hade glömt dessa.. Nån lösning måste ju finnas, kan ju hända att folk vimsar bort sånt pga sjukdom eller allmän virrighet.. Eller i värsta fall en anhörig som kilar vidare..

Om det finns ett Google-konto på mobilen så kommer den vara låst till det även efter fabriksåterställning, det är en säkerhetsfunktion sen Android 8 (tror jag). Så ev. Google-konto behöver tas bort om den inte har en äldre version av Android.
Om du inte har pinkod så har du väl inget att förlora att testa en fabriksåterställning men chansen är ganska stor att den är låst när du startar upp den igen.

Samsungbutiker kan låsa upp den men dom behöver nog kvitto för att göra det.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vilzen:

Jag lånar den här tråden.. (Vilket jag hoppas går bra, om annars får jag väl skapa en ny ) Har ett liknande problem, fick en Samsung lur av brorsan.. Trodde först det var en S7, men då den saknar hemknapp måste vara en senare modell.. Vill göra en hård fabriksåterställning.. Saknar lösenord och mailadresser.. Har provat att googla, men inte riktigt hittat rätt.. Försökte även finna vettig instruktionsvideo, men fann bara de enkla versionerna då du har kvar koder och mail.

Luren är en Galaxy, med sen där "wedge skärm"

Läste i somras nån sida om nån säkerhetsfunktion som Samsung krånglat till detta med.. Att mailadress som luren installerades med kommer att efterfrågas, så har ej ens gjort ett första försök att återställa.. Gick inte ens att stänga av luren utan pinkoden, så jag lät den ladda ur, stänga ner sig själv.. Har laddat batteriet fullt, utan att starta den nu..

Har tyvärr inget wifi hemma, så kan ej ladda ner/upp någon större mängd information innan månadens pott är slut på den andra luren jag snackar i.. Har inte heller några tillbehör, liksom headset jag läste om i somras.. Har dock glömt vart.

Hoppas nån har någon bra vägledning, mobiler är jag inte alls lika hemma på som PC.

Tillägg har varken koder eller mailadressen till den, då brorsan hade glömt dessa.. Nån lösning måste ju finnas, kan ju hända att folk vimsar bort sånt pga sjukdom eller allmän virrighet.. Eller i värsta fall en anhörig som kilar vidare..

Du kan alltid stänga av en android telefon genom att hålla volym ner + power knappen på alla enheter inkl dagens exakt i 7 sekunder. Sedan så bootar den om och precis när den bootar om håller du nere volym upp + power button och håll inne ända tills du kommer till recovery menyn då går du längst ner i menyn och klickar på power off så stängs luren av. Segt att vänta på att batteriet skall dras ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wuseman:

Du kan alltid stänga av en android telefon genom att hålla volym ner + power knappen på alla enheter inkl dagens exakt i 7 sekunder. Sedan så bootar den om och precis när den bootar om håller du nere volym upp + power button och håll inne ända tills du kommer till recovery menyn då går du längst ner i menyn och klickar på power off så stängs luren av. Segt att vänta på att batteriet skall dras ut.

Var o pillade på telefon för en stund sedan o kom av misstag åt startknappen.. Testade detta, luren startade bara om.. Såg aldrig röken av någon ytterligare meny, verkar som jag åker på att vänta till batteriet är tomt igen.. *suckar*

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem

Nu när jag råkade starta upp luren av misstag såg jag att det tydligen är en S9.. Vad det innebär i ålder är jag dock osäker på..

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilzen:

Var o pillade på telefon för en stund sedan o kom av misstag åt startknappen.. Testade detta, luren startade bara om.. Såg aldrig röken av någon ytterligare meny, verkar som jag åker på att vänta till batteriet är tomt igen.. *suckar*

Om du sätter i en usb-kabel kopplad till datorn när du gör manövern ovan så borde den inte starta om utan stängas av.
Funkar i alla fall på S10 och senare.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a