Hittade ett grafikkortet vet ej hur man lyckas med det här

Permalänk

Hittade ett grafikkortet vet ej hur man lyckas med det här

Hur har man lyckats med detta fattar inte och går det att fixa rätt så låg chans tror jag vad tycker ni

Permalänk
Medlem

Länken fungerar inte. Sen tror jag även att du lagt posten i fel forumsdel.
Mvh

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk

oj vart ska jag lägga detta kunde inte lägga det i grafikkort

Permalänk
Medlem

Det går inte att fixa.

Kortet är skrot, det är en skärva av GPUn som helt enkelt är borta.

Här är bilden för den som är intresserad.
https://www.bildtagg.se/bild/sp6j08xuexpr61os42jv87m8

Ingen aning om hur någon lyckats; det krävs en hel del våld för att få till det där.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Satan vad illa. Måste ha tappat något vasst där. Ser svårlagat ut.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Det går inte att fixa.

Kortet är skrot, det är en skärva av GPUn som helt enkelt är borta.

Här är bilden för den som är intresserad.
https://www.bildtagg.se/bild/sp6j08xuexpr61os42jv87m8

Ingen aning om hur någon lyckats; det krävs en hel del våld för att få till det där.

Exakt samma tanke hade jag ville bara dubbelkolla antagligen så kan jag sälja kylaren eller hela kortet som defekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detox457746:

Exakt samma tanke hade jag ville bara dubbelkolla antagligen så kan jag sälja kylaren eller hela kortet som defekt

vad är det för kort?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Skrivet av mrnez:

vad är det för kort?

Asus Directcu II 980 tror jag
https://www.bildtagg.se/bild/dkxb1ii7hee60zwgu68hbpp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detox457746:

Exakt ett sådant har man köpt nytt en gång i tiden för lite mer än 6 papp.. Synd!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Måste ha tappat något vasst där.

Inte tappat, medvetet slagit sönder. Möjligt att kortet redan var dött och någon velat ha lite lattjo.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Inte tappat, medvetet slagit sönder. Möjligt att kortet redan var dött och någon velat ha lite lattjo.

Jag köper den förklaringen.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har flyttat tråden till grafikkortsdelen

mvh
Söderbäck

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Jag har flyttat tråden till grafikkortsdelen

mvh
Söderbäck

tack