Permalänk

Ska sälja min Dell U2715H som blivit över efter uppgradering, saken är den att jag inte kan få någon uppfattning om vad man kan tänkas sälja den för. Jag hittar en del på ebay och där verkar de läggas upp för allt mellan 2500-4500 vilket jag tycker låter alldeles för högt.

27" IPS
60Hz
1440p

I fint skick utan pixelfel och kosmetiska fel.

Någon som har en liten uppfattning om vad man kan tänkas få för en begagnad skärm som denna?

Alla tips mottages varmt!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Ska sälja min Dell U2715H som blivit över efter uppgradering, saken är den att jag inte kan få någon uppfattning om vad man kan tänkas sälja den för. Jag hittar en del på ebay och där verkar de läggas upp för allt mellan 2500-4500 vilket jag tycker låter alldeles för högt.

27" IPS
60Hz
1440p

I fint skick utan pixelfel och kosmetiska fel.

Någon som har en liten uppfattning om vad man kan tänkas få för en begagnad skärm som denna?

Alla tips mottages varmt!

Det är helt normala priser för en Dell. Faktum att efterfrågan på Dell Ultrasharp har ökat då många arbetar hemifrån pga pandemin eller företag söker speciellt dessa skärmar för kontoret.

Permalänk
Medlem

Jag har en udda skärm som jag tänkt sälja, jag har dock ingen aning om vad den kan vara värd.
Det är en 55" LG 55LS75A, digital Signage skärm med en svart ram i trä samt IR-sensor och generisk fjärrkontroll.
Då det inte är en TV utan en digital skyltningsskärm/reklamskärm har jag har använt den som en andra skärm till datorn för Netflix etc..

Har någon nån idé vad den här skärmen kan vara värd?

Framsida inkl. ram

baksida inkl. ram

Framsida utan ram

Permalänk
Medlem

Ska nu sälja med LG 55C9. Inga fel/repor och skärmen utbytt i början av 2021. Vad är ett skäligt pris att begära?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohnmat:

Ska nu sälja med LG 55C9. Inga fel/repor och skärmen utbytt i början av 2021. Vad är ett skäligt pris att begära?

Skulle säga ungefär hälften av nypris för en 55 C1, dvs 5500-6000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weazel:

Jag har en udda skärm som jag tänkt sälja, jag har dock ingen aning om vad den kan vara värd.
Det är en 55" LG 55LS75A, digital Signage skärm med en svart ram i trä samt IR-sensor och generisk fjärrkontroll.
Då det inte är en TV utan en digital skyltningsskärm/reklamskärm har jag har använt den som en andra skärm till datorn för Netflix etc..

Har någon nån idé vad den här skärmen kan vara värd?

https://i.imgur.com/tmK4fmr.jpg
https://i.imgur.com/z87ZP8d.jpg
https://i.imgur.com/QivqXvI.jpg

Som du är inne på själv, känns väldigt nischad men i och med att det "bara" är en Full HD TV tror jag inte dagens värde är mer än någon tusenlapp i bästa fall, speciellt med den lite udda förpackningen.

Om du lyckas hitta någon affärsidkare där den kanske kommer mer till sin rätt så kanske något högre men oklart.

Permalänk
Medlem

Har en Bang & Olufsen Beovision MX 4000 i källaren som bara står, tanken var att använda till äldre konsoler men det lär inte bli av.

Kan denna vara värd något eller till återvinnengen?

Permalänk

Jag har en LG 24LN570V inköpt 2013 som jag nu tänkte sälja vidare. Det är alltså en 42” smartteve. Nypris var 6500kr. Teven är i bra skick förutom en mindre repa som dessvärre uppstod nyligen i samband med en flytt. Den syns inte när teven är igång men syns om man tittar nära när teven är avstängd. Vad tror ni att man skulle kunna få för den begagnat, finns det en marknad?

https://www.lg.com/se/tv/lg-42LN570V

Permalänk
Medlem
Skrivet av reebeckaaz:

Jag har en LG 24LN570V inköpt 2013 som jag nu tänkte sälja vidare. Det är alltså en 42” smartteve. Nypris var 6500kr. Teven är i bra skick förutom en mindre repa som dessvärre uppstod nyligen i samband med en flytt. Den syns inte när teven är igång men syns om man tittar nära när teven är avstängd. Vad tror ni att man skulle kunna få för den begagnat, finns det en marknad?

https://www.lg.com/se/tv/lg-42LN570V

Fick en 500 kr för en 50" Plasma förra året från 2011. Möjligt det går att få lite mer men orka bry sig för de summorna. Ville mest ha ut den ur lägenheten då den bara tog plats. Sålde via FB Marketplace så gratis annons med. Vet inte vad blocket etc tar men känns inte värt annonskostnaden.

Permalänk
Medlem

vad kan man tänka sig få för en 65tums LG oled B6, från ~2016?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

vad kan man tänka sig få för en 65tums LG oled B6, från ~2016?

Dålig andrahandsvärde på TVs överlag och tror du ska vara nöjd om du lyckas få runt 4000-5000kr.
B6 & B7-panelerna var tidiga och drabbades mer av burn-in vs senare modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Dålig andrahandsvärde på TVs överlag och tror du ska vara nöjd om du lyckas få runt 4000-5000kr.
B6 & B7-panelerna var tidiga och drabbades mer av burn-in vs senare modeller.

låter vettigt. Inte värt o sälja med andra ord.

Permalänk

Hejsan
Jag har en LG 27GL850. Inköpt i Mars 2020, den är i skick som ny, har bytt 2x27” mot en 32” istället, så jag har varken behov eller plats för den längre. Vad är ett rimligt pris för den som begagnad? (Inga pixelfel, inga defekter).

Tack på förhand om någon är mer insatt?
/K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dudemeister:

Hejsan
Jag har en LG 27GL850. Inköpt i Mars 2020, den är i skick som ny, har bytt 2x27” mot en 32” istället, så jag har varken behov eller plats för den längre. Vad är ett rimligt pris för den som begagnad? (Inga pixelfel, inga defekter).

Tack på förhand om någon är mer insatt?
/K

Efterträdaren 27GP850 kostar runt 3600:- ny för tillfället samt har bättre specs.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5729459

Tror du kan få cirka 50% av nypris på ovan så runt 1800-2000kr.

Permalänk
Medlem

Hej.
Inköpt 2020-09.
Hittar inga referenser så jag frågar här vilket värde en sådan skärm har?

https://www.acer.com/ac/en/US/content/model/UM.TX2AA.002

Tack på förhand,mvh D.

utvecklat
Permalänk
Medlem
Skrivet av elfaro:

Hej.
Inköpt 2020-09.
Hittar inga referenser så jag frågar här vilket värde en sådan skärm har?

https://www.acer.com/ac/en/US/content/model/UM.TX2AA.002

Tack på förhand,mvh D.

Svårt med andrahandsvärde på "nischskärmar" men ger mig på ett försök.

Modellen lanserades (och recenserades) runt våren -17 vilket gör modellen runt 5år gammal även om du köpte den hösten -20.

Teknikutveckling har gått fort och mycket har hänt sedan dess.

Nu vet jag inte riktigt vad du gav för skärmen även om det i sak är relativt ointressant. Du bör helst
jämföra med ungefär motsvarande modeller idag och deras prisbild och dra av minst 50%, kanske upp till 60-70% av dess nypris.

Just nu är det sommarrea och bättre modeller / specs (144Hz->) går att hitta för runt 10 000:- enligt denna lista:
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s476...

Jag skulle säga att du bör vara nöjd om du kan få runt 3000-4000kr för den här skärmen i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Vad är rimligt att begära för en 2016 55" OLED?
Min är en Philips 55POS901F - bra skick och inga inbränningar eller liknande vad jag kunnat hitta.

Billigaste 55" OLED idag kostar runt 8000 kr ny så 3000 borde vara rimligt?

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Vad är rimligt att begära för en 2016 55" OLED?
Min är en Philips 55POS901F - bra skick och inga inbränningar eller liknande vad jag kunnat hitta.

Billigaste 55" OLED idag kostar runt 8000 kr ny så 3000 borde vara rimligt?

Ja, 3000kr med viss prutmån låter hyfsat rätt. Får du strax över 2000kr bör du vara nöjd.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju inget jobb att lägga ut en TV som skänkes.
Men hur stor är chansen tror ni att någon vill ha en 50" 1080p TV med trasig backlight?

Tror ju ingen reparerar den för att ha som "huvud tv", men som extra i annat rum.

Övervägde själv att reparera den då ledstripparna är ganska billiga. Men var ändå sugen på 4k och hdr. Såg att Weballen hade en Phillips till rabbaterat prisför 4000. Då jag inte har några större krav just nu så norpade jag den direkt efter att bara ha kollat specsen.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Har en helt oanvänd 27 tums Samsung T27A550 TV, nypris 4000-4500 kanske. Vad tror ni man kan ta för den idag?

LCD, 1920x1080, 60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Har en helt oanvänd 27 tums Samsung T27A550 TV, nypris 4000-4500 kanske. Vad tror ni man kan ta för den idag?

LCD, 1920x1080, 60Hz

10 år gammal modell, förvisso med inbyggd TV-turner men kommer behöva kompletteras med en modern digitalbox för att ta emot några TV-kanaler, iaf för det marksända nätet.

Det har hänt väldigt mycket på 10 år på skärm/TV-fronten så på sin höjd några hundralappar / bortskänkes, tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Mitt jobb skickade ett mail igår om att de skulle sälja av ett antal TV-apparater inför flytt till nytt kontor. Jag satt i ett möte så hann inte kolla så noga, sen efter en halvtimme kanske kom ett mail med "Dessa är kvar" och det var mindre än hälften så jag blev aningen stressad och köpte en Philips 43pus6162 som jag tänkte ha som datorskärm. Det är en 2017-modell men verkar ha ok funktionalitet. 4K i 60 Hz är väl det viktigaste om den ska användas som skärm. Så är 800 ett ok pris?

Annars hade de mest en massa 55-tummare, mest Voxicon, för runt en tusenlapp men de var ju inte intressanta för mig.

Jobbet har sålt av en del annat som har haft sjukt bra priser, höj och sänkbara skrivbord för 300 exempelvis, och jag köpte en bra kontorsstol för 300 också. Detta känns inte som en alls lika bra deal men ändå ok. Alla pengar går till Ukraina också så det är väl inget att diskutera liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Mitt jobb skickade ett mail igår om att de skulle sälja av ett antal TV-apparater inför flytt till nytt kontor. Jag satt i ett möte så hann inte kolla så noga, sen efter en halvtimme kanske kom ett mail med "Dessa är kvar" och det var mindre än hälften så jag blev aningen stressad och köpte en Philips 43pus6162 som jag tänkte ha som datorskärm. Det är en 2017-modell men verkar ha ok funktionalitet. 4K i 60 Hz är väl det viktigaste om den ska användas som skärm. Så är 800 ett ok pris?

Annars hade de mest en massa 55-tummare, mest Voxicon, för runt en tusenlapp men de var ju inte intressanta för mig.

Jobbet har sålt av en del annat som har haft sjukt bra priser, höj och sänkbara skrivbord för 300 exempelvis, och jag köpte en bra kontorsstol för 300 också. Detta känns inte som en alls lika bra deal men ändå ok. Alla pengar går till Ukraina också så det är väl inget att diskutera liksom.

Känns nästan som du nästan svarar på din egna fråga men 800kr känns ganska överkomligt, speciellt om det går till en god sak?
Nypris för liknande 43" TV med 4K-panel verkar ligga runt 3500kr så att betala runt 20-25% kanske är ok!?

Personligen hade jag nog betalt några hundralappar eller max 500kr för motsvarande men lägg på lite till Ukraina så är vi ju där

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edson:

Känns nästan som du nästan svarar på din egna fråga men 800kr känns ganska överkomligt, speciellt om det går till en god sak?
Nypris för liknande 43" TV med 4K-panel verkar ligga runt 3500kr så att betala runt 20-25% kanske är ok!?

Personligen hade jag nog betalt några hundralappar eller max 500kr för motsvarande men lägga på lite till Ukraina så är vi ju där

Jo det blir nog bra. Det var en budget-tv när den var ny 2017, men den duger säkert som skärm för arbete.

Permalänk
Medlem

Tjenare

Undrar om det finns någon marknad för trasiga skärmar?
Har en Samsung c27jg52 som ser ut så här:

är det bara att kasta?

la in bilden på skärmen
Permalänk
Medlem
Skrivet av orbyffs:

Tjenare

Undrar om det finns någon marknad för trasiga skärmar?
Har en Samsung c27jg52 som ser ut så här:https://swedroid.se/forum/attachments/49e56820-01fc-4e95-9ba7-d51810c20c31-jpeg.149847/

är det bara att kasta?

Tror inte det finns något värde på dagens marknad, att reparera / byta panel kostar mer än en ny skärm.
Möjligtvis (men låg chans) så kan det finns lite värde i strömadapter.

Du har ingen drulleförsäkring på hemförsäkringen? I sådant fall kan det finns vits att kolla upp det och betala självrisken för att få ut en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Tror inte det finns något värde på dagens marknad, att reparera / byta panel kostar mer än en ny skärm.
Möjligtvis (men låg chans) så kan det finns lite värde i strömadapter.

Du har ingen drulleförsäkring på hemförsäkringen? I sådant fall kan det finns vits att kolla upp det och betala självrisken för att få ut en ny.

anade det. jo då ny skärm är på väg hem via hemförsäkringen.

Permalänk
Medlem

Vad kan en ROG Swift PG279Q från december 2015 vara värd idag? Inga döda pixlar och låg backlight bleed, så är ett bra exemplar men har några år på nacken. Inte för att det spelar så stor roll, men nypris då var 8990kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CpTiger:

Vad kan en ROG Swift PG279Q från december 2015 vara värd idag? Inga döda pixlar och låg backlight bleed, så är ett bra exemplar men har några år på nacken. Inte för att det spelar så stor roll, men nypris då var 8990kr.

Skärmar / TV-apparater har tyvärr ett otroligt dåligt andrahandsvärde. Det gick att hitta motsvarande skärm & specs på årets BF för cirka 3000kr (stigit något nu).

Jag tippar på att du bör vara mer än nöjd om du kan få ut cirka 800-1000kr här på Sweclockers. Kanske något högre om du testar Marketplace eller Blocket.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Skärmar / TV-apparater har tyvärr ett otroligt dåligt andrahandsvärde. Det gick att hitta motsvarande skärm & specs på årets BF för cirka 3000kr (stigit något nu).

Jag tippar på att du bör vara mer än nöjd om du kan få ut cirka 800-1000kr här på Sweclockers. Kanske något högre om du testar Marketplace eller Blocket.

Lycka till!

Gissade på något sådant, då kanske skärmen får gå till systersonen. Tack!