bäst surf platta för 2500

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

För 2500 kr verkar Samsung Tab A8 uppfylla behoven du efterfrågar, om du är osäker kan du ju köpa från något ställe med öppet köp (typ Elgiganten, Netonnet) och i värsta fall lämna tillbaka om den är kass.

Skrivet av Joakimen:

blir nog den

Blev det denna?

Funderar själv på att testa på en surfplatta och vill även där inte lägga så mycket då den ska mest användas för lite slösurf och kanske lite runescape på plattan eventuellt.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av draanexle:

Blev det denna?

Funderar själv på att testa på en surfplatta och vill även där inte lägga så mycket då den ska mest användas för lite slösurf och kanske lite runescape på plattan eventuellt.

faktiskt inte köpt end men ska göra det nästa månad blir nog en samsung a8 tror jag den hete så man kan vara säker på updateringar och så

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av draanexle:

Blev det denna?

Funderar själv på att testa på en surfplatta och vill även där inte lägga så mycket då den ska mest användas för lite slösurf och kanske lite runescape på plattan eventuellt.

kan skriva när fixat annars kolla youtube ser rätt lovande ut

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk

Det beror på ens krav.
Men usb C och sedan ha senaste OS och vara lätt att uppgradera tycker jag man ska välja.
Jag själv har haft penna till surfplattor hur länge som helst, skitskoj första veckan. Sedan orkar jag ej bära med mig denna, då det inte finns ett bra fäste.

Samsung Tab A8 tror jag att jag köpte till mina föräldrar och den fungerar bra. I ärlighetens namn så märker jag inte så stor skillnad på denna och mina äldre surfplattor. Det stora är dock som sagt att porten är usb c. -Porten ska ej underskattas, för när man ska ladda finns det laddkablar liggandes överallt som i kylskåpet, badrumskåpet och torktumlaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det beror på ens krav.
Men usb C och sedan ha senaste OS och vara lätt att uppgradera tycker jag man ska välja.
Jag själv har haft penna till surfplattor hur länge som helst, skitskoj första veckan. Sedan orkar jag ej bära med mig denna, då det inte finns ett bra fäste.

Samsung Tab A8 tror jag att jag köpte till mina föräldrar och den fungerar bra. I ärlighetens namn så märker jag inte så stor skillnad på denna och mina äldre surfplattor. Det stora är dock som sagt att porten är usb c. -Porten ska ej underskattas, för när man ska ladda finns det laddkablar liggandes överallt som i kylskåpet, badrumskåpet och torktumlaren.

blir en sådan:)

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk

Jag köpte en Lenovo Yoga Smart Tab 10.1 till min pappa för något år sedan och den funkar alldeles utmärkt till hans behov.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5227053

Han spelar Sudoku, kollar SVT play/Youtube och strösurfar.
Överraskande bra ljud och sedan står den praktiskt av sig själv tack vare sin design.

Jag hatar billiga Android-plattor i största allmänhet men här var det duglig bang for the buck.
OBS! Min bedömning färgas av det faktum att jag betalade 1690 kr för den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det beror på ens krav.
Men usb C och sedan ha senaste OS och vara lätt att uppgradera tycker jag man ska välja.
Jag själv har haft penna till surfplattor hur länge som helst, skitskoj första veckan. Sedan orkar jag ej bära med mig denna, då det inte finns ett bra fäste.

Samsung Tab A8 tror jag att jag köpte till mina föräldrar och den fungerar bra. I ärlighetens namn så märker jag inte så stor skillnad på denna och mina äldre surfplattor. Det stora är dock som sagt att porten är usb c. -Porten ska ej underskattas, för när man ska ladda finns det laddkablar liggandes överallt som i kylskåpet, badrumskåpet och torktumlaren.

Håller med. Dock verkar Samsung inte vara så dedikerade till dessa budgetplattor som många andra produkter när det gäller OS-versioner. Min Tab A7 (SM-T500) verkar bara få en uppdatering som den redan fått, från 10 till 11.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Håller med. Dock verkar Samsung inte vara så dedikerade till dessa budgetplattor som många andra produkter när det gäller OS-versioner. Min Tab A7 (SM-T500) verkar bara få en uppdatering som den redan fått, från 10 till 11.

hm okej tror du leonova är bätrre?

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joakimen:

hm okej tror du leonova är bätrre?

hm tror du leonova e bättre med upddateringar?

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem

Lenovo suger verkligen med uppdateringar till sina plattor, finns några få som fått skapligt med uppdateringar men det är väldigt opålitligt. Källa: https://support.lenovo.com/dk/en/solutions/ht501098-android-u...

Samsung verkar bättre.

(men Nokia verkar bäst och därav att jag valde Nokia T20)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dust79:

Lenovo suger verkligen med uppdateringar till sina plattor, finns några få som fått skapligt med uppdateringar men det är väldigt opålitligt. Källa: https://support.lenovo.com/dk/en/solutions/ht501098-android-u...

Samsung verkar bättre.

(men Nokia verkar bäst och därav att jag valde Nokia T20)

ok får kolla in den

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem

Finns bara en bra surfplatta imo och det är iPad allat annat är skit och krångligt.
Köp en begagnad iPad på blocket eller Tradera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Finns bara en bra surfplatta imo och det är iPad allat annat är skit och krångligt.
Köp en begagnad iPad på blocket eller Tradera!

Läs tråden! TS vill inte ha en iPad och han har skrivit varför

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Tab A8 släpptes nyligen. Värt att kolla på kanske?

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joakimen:

hm okej tror du leonova är bätrre?

Nej det tror jag inte. Sonen har en Lenovo som knappt har fått en enda uppdatering sen köpet. Nokia verkar vara bäst ur den aspekten, i alla fall för budgetplattor. Samsung uppdaterar ju sina dyrare modeller rätt bra nuförtiden.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle köra Ipad

Permalänk
Avstängd

Såg inte att du inte ville ha ipad. Samsung galaxy är bra också

Permalänk
Medlem

Hade paxat en lenova m10 fhd plus på netonnet för 1990kr, men efter den här tråden blev det en Nokia T20 istället. Det är främst för sonen och lite till mig.
Köpte NOKIA T20 10.4" Surfplatta 4GB/64GB Wifi + LTE på mediamarkt för 2290kr vilket verkade vara ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Hade paxat en lenova m10 fhd plus på netonnet för 1990kr, men efter den här tråden blev det en Nokia T20 istället. Det är främst för sonen och lite till mig.
Köpte NOKIA T20 10.4" Surfplatta 4GB/64GB Wifi + LTE på mediamarkt för 2290kr vilket verkade vara ett bra pris.

Hur är den då nu när ni använt den ett tag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ol-korv:

Hur är den då nu när ni använt den ett tag?

Fungerar väldigt bra IMO. Jag har använt den till att titta på film/serier via emby och det har fungerat strålande. Tycker den är snabb och har bra batteritid, jag är väldigt nöjd med köpet.

Den används dock mest av våran 3 åriga son och den är fortfarande hel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Fungerar väldigt bra IMO. Jag har använt den till att titta på film/serier via emby och det har fungerat strålande. Tycker den är snabb och har bra batteritid, jag är väldigt nöjd med köpet.

Den används dock mest av våran 3 åriga son och den är fortfarande hel.

Okej, tack för infon.