Couch Co-Op Speltips!

Permalänk
Medlem

Couch Co-Op Speltips!

Jag och tjejen har haft riktigt roligt med spel som "Movin out", "Overcooked" och "Kingdom - Two Crowns" som jag starkt kan rekommendera!

Har ni några övriga tips på guldklimpar som dessa ovan?
Spel som vi försökt oss på men inte fastnat för är "No way out", "It takes Two" och "Unravel 2", för mycket pusslande är inte vår grej

Permalänk
Medlem

Lovers in a dangerous spacetime, Terraria, Stardew valley!

Permalänk
Medlem

Lovers in a Dangerous Spacetime är ruskigt kul. Särskilt om man kan få ihop ett gäng på fyra personer. Men det är väldigt skoj som två spelare med.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Tjoho! så snabba tips! tack
Skall genast undersöka de titlarna.

Permalänk
Medlem

Trine-serien.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
  1. Dungeon Defenders är riktigt kul att köra 4 personer på, passar perfekt till kontroller.

  2. Magicka 1 och 2 är roliga men kräver nästan tangentbord till båda spelarna för att få till ordentliga combos.

  3. Stick Fight The Game om ni vill skjuta lite på varandra, kan bli enformigt tillslut.

  4. Left 4 Dead går att köra två personer splitscreen efter senaste uppdateringen tror jag, annars kan man starta via NucleusCoop och köra upp till 4 spelare på samma dator, riktigt roligt!

  5. Om du orkar fiffla med Dolphin emulator för Wii så finns det en hel uppsjö av spel med splitscreen.

Permalänk

Jag och frugan har bland annat spelat (utöver vad som redan nämnts):

  • Diablo III

  • Sackboy: A Big Adventure

  • Helldivers

  • Dirt 5

Framförallt skulle jag säga att vi har haft som mest roligt med Diablo III och Sackboy. Vi fastnade inte heller riktigt för It takes two. Dirt 5 kräver att man är ungefär lika bra på bil-spel, annars blir det snabbt tråkigt för en person.

Har även hört att Divinity: Original Sin 2 ska vara en riktigt trevlig co-op-upplevelse.

Permalänk
Medlem

Gjorde en likadan tråd på fz för ett tag sen, en del bra tips där! https://www.fz.se/forum/trad/447213-roliga-spel-till-pc-att-k...

Kan tipsa om Yuzu (Switch-emulator) samt Trine 4, Team Sonic Racing, Street Fighter V, Mortal Kombat 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Lovers in a Dangerous Spacetime är ruskigt kul. Särskilt om man kan få ihop ett gäng på fyra personer. Men det är väldigt skoj som två spelare med.

+1

Extra bra är att man inte behöver vara på samma nivå i gänget. Man kan sätta en 5-åring att sköta skölden samtidigt som 1337-Gamern sköter tre kanoner och styr skeppet själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Jag och frugan har bland annat spelat (utöver vad som redan nämnts):

  • Diablo III

  • Sackboy: A Big Adventure

  • Helldivers

  • Dirt 5

Framförallt skulle jag säga att vi har haft som mest roligt med Diablo III och Sackboy. Vi fastnade inte heller riktigt för It takes two. Dirt 5 kräver att man är ungefär lika bra på bil-spel, annars blir det snabbt tråkigt för en person.

Har även hört att Divinity: Original Sin 2 ska vara en riktigt trevlig co-op-upplevelse.

Helldivers har jag haft många roliga timmar med, dock över nätet / remoteplay men ändå.

Grym titel, får fina Cannon Fodder vibbar av det

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
  • Ibb & Obb om ni gillar plattform.

  • Chariot är kul och frustrerande, kanske lite för pussligt för er.

  • Catastronauts är som Overcooked fast i rymden.

  • Spiritfarer är oerhört vackert, men lite långdraget. Storydrivet, och vissa karaktärer är mer intressanta än andra.

  • Unrailed! är som Overcooked fast med ett tåg.

  • Portal 2 behöver kanske inte någon presentation vid det här laget.

  • Spelunky 1/2 återigen kul och frustrerande, då det är lätt att sabba för varandra.

Permalänk

Jag vetefan hur man får tag på det idag men jag och småbrorsorna hade väldigt roligt med Tak: The Great Juju Challenge på den tiden då vi bodde hemma och hade ett gamecube.

Nämner det för jag tänker att ingen annan här kommer göra det och om du mot förmodan ser det tillgängligt nånstans så är allt du behöver veta att det är ett fånigt och barnsligt co-op men med rätt bra gameplay ändå. Men ni behöver också båda vara okej med den här sortens humor: https://www.youtube.com/watch?v=n8mdE_5_-u0

Permalänk
Medlem

Human Fall Flat tycker jag är rejält kul att köra med sambon!
Finns ett litet pussel-elementet, men det är rätt lätt att lista ut vad man ska göra, men det svåra är att navigera ragdoll-gubbarna till att göra det

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Party Animals!
När det kommer, körde betan, väldigt kul tillsammans.

Klassiker att rekommendera: Anno serien, it takes two, nintendo switch och allt som heter super mario, overcooked mfl.

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 Handsome Collection rekommenderades på nätet.
Gears of war är nog 3 player, kanske fler i någon tidigare i serien.

Permalänk
Medlem

Har testat många men fastnar för ytterst få. Diablo III höll bara ett tag då tjejen tröttnade på att jag hela tiden ville optimera min gubbe när jag fick bättre vapen. Hon gillar it takes two. Jag tycker det är okey men det vi båda gillade mest hittills var förvånande nog Baldurs Gate Dark Alliance till PS2. Körde via emulator. Ingen av oss gillar den typen av spel sådär överdrivet mycket i vanliga fall men det var faktiskt roligare än diablo III.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

A way out

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem

It takes two
Trine 1-4
Snes/N64/PS1 spel (90% är MP skulle jag vilja säga)
Diablo 3 (roligt ett tag, blir snabbt tråkigt om man vet vad man håller på med)
Astroneer

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Kan slå ett slag för Darksiders Genesis. Rätt mysig co-op upplevelse med halvbra story och humor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koofoot:

Kan slå ett slag för Darksiders Genesis. Rätt mysig co-op upplevelse med halvbra story och humor.

Kan även rekommendera Magicka 1/2. Tyckte de va snäppet bättre än Darksiders.

Permalänk
Medlem

Spel som min flickvän och jag spelar tillsammans:
Fortnite (andra BR var för svåra)
Anno 1800
Don't Starve Together
Cities Skylines (Multiplayer Mod)
Pummel Party (bäst som 4p)
Marooners (bäst som 4p)
Lovers in a Dangerous Spacetime
Cuphead
Spelunky
Sonic & All Stars Racing
Soulcalibur VI / Street fighter V / Tekken 7 / Skullgirls / Mortal Kombat X / Killer Instinct
Ultimate Chicken Horse
Viscera Cleanup Detail
Minecraft

Inte testat "A hat in time" än.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Så många bra tips!
Går igenom dem så fort jag kan

Permalänk

Duck Game!

Permalänk
DingDongerMcDongface

Om ni inte kört uppföljaren Overcooked 2 ännu rekommenderas det varmt. Kan även instämma i tips om Ultimate Chicken Horse.

Stardew Valley har ett väldigt mysigt co-op läge med

Mount your friends är typiskt jättekul när man egentligen är lite för trött. Har spelats många gånger under sena timmar på LAN, förvånansvärt skoj

Permalänk
Medlem

Lego spelen brukar vara väldigt bra om vill ta det lugnt kan rekommendera det nya Lego star wars spelet som kom ut under våran vad jag har sett så verkar det väldigt lovande.

Om man vill spela något som samarbetad är väldigt viktigt så är overcooked spelen ett tips eller likande finns en massa spel med samma koncept.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Spelar en del Animal Crossing till Switch med sambon. Snart blir det nog dags för It takes two.

Permalänk
Medlem

Lirar Fortnite nästan varje kväll med frugan. Hon på PC, jag på PS5 och det är sjukt kul att lira duos(eller squads, men det är lite av en hit or miss).

Jag vet dock att många inte är så förtjusta i spelet, eller att många anser det vara ett spel för kids, men ge det en chans om ni har intresse för den typen av spel.

Permalänk

Towerfall ascension är riktigt kul i co-op läge. Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

Här är mina spel jag äger som jag brukar köra tillsammans med vänner.

Många har nämnts redan men vill lyfta fram och tipsa om Speedrunners och Jackbox Party Pack-serien.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk

Risk of rain 1/2, hoard-mode-rogue-like-looter shooter i 2D eller 3D i tredjeperson.
Hammerwatch, dungeon crawler minns inte om det har RPG också.
Overcooked är ju också fantastiskt och frustrerande roligt.
Har testat Generation zero litegrann på senare tid. Blir rätt enformigt efter några timmar, men väldigt vackert. Osäker på om det går att spela i splitscreen.