Finns väldigt få tillfällen lån kan vara lönsamt om ens några. Tar man många lån tyder det snarare på att man kanske har problem med sina finanser.
De lån jag kan förstå och stå bakom är: bostadslån, billån, renoverings lån. behöver man ta lån utöver dessa bör man verkligen fundera på sin ekonomiska situation såvida det inge gäller väldigt bra affärer. Känner en kille som fick möjlighet att köpa in sig med ca 200k i ett nyligen startat företag med en till synes ljus framtid. Han tog ett lån och kunde ca 5 år senare kassera ut ca 8.8 miljoner ut sagda företag. Det är nog dessvärre ett av väldigt få undantag det fungerar.
Det som stör mig mest är de som tar lån på allt, tex ska köpa någon för 700 kr och tar ett lån för att lösa det eller tar det på avbetalning, helt vansinnigt.
Hur världen ser ut idag när ingen har en 1 sekunds tålamod så kommer det nog bara bli värre. Innan min ekonomi blev väldigt bra så sparade jag ihop till saker om jag ville ha något, ibland under månader. Det "orkar" inte dagens unga så blir det sms lån för hela slanten istället. har flera exempel om det också men det är för en annan tråd.
ONT: Det enda 3090 TI är är ett flaggskepp för att hålla AMD på behörigt avstånd, står även att det inte blir en volym produkt så jag antar att det kommer bli väldigt få som faktiskt köper det, är man riktigt extrem kan man köra 2 i SLI. Då måste man nog ha vattenkylning för att bli av med värmen skulle jag tro.