Msi Rtx 3060 Ti Gaming Z Trio 4900:- hos Amazon

Permalänk
Medlem

Msi Rtx 3060 Ti Gaming Z Trio 4900:- hos Amazon

Var det någon här inne på SC som också såg denna deal hos Amazon? Fanns cirka 15-20 kort till en början som snabbt dalade ner till slutsålt. Allt såg legit ut och korten stod som nedsatt från 8000:- ner till då 4900:- (39% rabatt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonx9455:

Var det någon här inne på SC som också såg denna deal hos Amazon? Fanns cirka 15-20 kort till en början som snabbt dalade ner till slutsålt. Allt såg legit ut och korten stod som nedsatt från 8000:- ner till då 4900:- (39% rabatt).

Ja tydligen var det någon butik som tidigare gått i konkurs. Det var flera artiklar som var orimligt mycket prisnedsatta. Ingen aning om folk får det dom beställt men jag som många andra valde att avstå. Det finns en till tråd om detta men har inte länken.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ja tydligen var det någon butik som tidigare gått i konkurs. Det var flera artiklar som var orimligt mycket prisnedsatta. Ingen aning om folk får det dom beställt men jag som många andra valde att avstå. Det finns en till tråd om detta men har inte länken.

Försökte se om någon lagt upp någon tråd om det men hittade ej något! Länka gärna om du skulle hitta den 🙂

Jag la en beställning och hoppas på det bästa, men eftersom det är via Amazon så känner man väl sig ganska lugn även om det skulle dyka upp fel eller ingenting. Då borde dom ju hjälpa till kan man tycka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonx9455:

Försökte se om någon lagt upp någon tråd om det men hittade ej något! Länka gärna om du skulle hitta den 🙂

Jag la en beställning och hoppas på det bästa, men eftersom det är via Amazon så känner man väl sig ganska lugn även om det skulle dyka upp fel eller ingenting. Då borde dom ju hjälpa till kan man tycka

Jag är rätt säker på att amazon fixar återbetalning om det skiter sig. Vet inte om beloppet dras eller bara reserveras när du genomför köp. Det kanske du kan se?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1655520-3060ti-misstan...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Såg kortet men kommer inte ihåg säljaren.

Vad var för säljare? Började typ med L sedan minns jag inget mer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Såg kortet men kommer inte ihåg säljaren.

Vad var för säljare? Började typ med L sedan minns jag inget mer..

Larog.
Dom "säljer"(?) en 4K projektor för 5000:- också.
https://www.amazon.se/dp/B079MQD2TL/ref=mp_s_a_1_8?crid=1UDM3...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Såg kortet men kommer inte ihåg säljaren.

Vad var för säljare? Började typ med L sedan minns jag inget mer..

Säljaren var ny på Amazon men heter Larog i alla fall.

Felstavat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag är rätt säker på att amazon fixar återbetalning om det skiter sig. Vet inte om beloppet dras eller bara reserveras när du genomför köp. Det kanske du kan se?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1655520-3060ti-misstan...

Beloppet kan jag säga är draget. Hoppas inte det skiter sig 😂 inte hela världen, men att ligga ute med den summan är väl inte det roligaste antar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonx9455:

Beloppet kan jag säga är draget. Hoppas inte det skiter sig 😂 inte hela världen, men att ligga ute med den summan är väl inte det roligaste antar jag!

Ja jag klandrar dig inte för att försöka. Satt själv med den i inkorgen och velade. Men velade som vanligt för länge...
Tycker det är svårare och svårare att göra bra deals rent generellt. Tänker då inte bara på grafikkort. Återkoppla gärna och berätta hur det har gått sen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ja jag klandrar dig inte för att försöka. Satt själv med den i inkorgen och velade. Men velade som vanligt för länge...
Tycker det är svårare och svårare att göra bra deals rent generellt. Tänker då inte bara på grafikkort. Återkoppla gärna och berätta hur det har gått sen.

Jag ska göra det! Håller tummarna att det kommer! Är inte direkt orolig att pengarna inte kommer tillbaka om det blir något fel, men får hellre kortet måste jag säga 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonx9455:

Jag ska göra det! Håller tummarna att det kommer! Är inte direkt orolig att pengarna inte kommer tillbaka om det blir något fel, men får hellre kortet måste jag säga 😅

https://www.northdata.com/Larog+UG,+Bielefeld/HRB+42503

Verkar vara legit. Bela Goral som är satt som kontaktperson säljer av konkursboet för Larog UG.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

https://www.northdata.com/Larog+UG,+Bielefeld/HRB+42503

Verkar vara legit. Bela Goral som är satt som kontaktperson säljer av konkursboet för Larog UG.

Konkursboet säger mig inte mycket, men du verkar ju ha lite koll isf och det låter ju kanon om så är fallet 😁👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonx9455:

Konkursboet säger mig inte mycket, men du verkar ju ha lite koll isf och det låter ju kanon om så är fallet 😁👌

Nä, koll jag har inte. Försöker bara tyda de tyska sidorna. Det kan mycket väl vara en sista scam innan företaget och dess skumraskägare försvinner.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Nä, koll jag har inte. Försöker bara tyda de tyska sidorna. Det kan mycket väl vara en sista scam innan företaget och dess skumraskägare försvinner.

Haha, okej då 😂 tillbaka på ruta noll igen då 😉

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på en roddmaskin från samma säljare, får se vad man får hemskickat sen då 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Jag la en beställning på en roddmaskin från samma säljare, får se vad man får hemskickat sen då 😊

Kikade på Larog's "Storefront" och såg att de säljer en del saker inkl roddmaskin med fler träningsmaskiner dessutom. Bara att avvaka och se, annars får Amazon göra en step-in och hantera läget

Permalänk
Medlem

Nu finns det i lager igen efter att ha tagit slut. Har TS fått någon bekräftelse eller något som tyder på att de skickat kortet? Själv beställde jag ett RTX 3070 för 5990:- från webbhallen idag. Lite overkill rent prismässigt kan jag känna eftersom jag i princip bara spelar quake champions men vet ju åtminstone att jag får kortet. Hade jag vetat att man får det här däremot så hade jag tagit det istället på grund av det lägre priset.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

La en beställning jag med, får hoppas det inte blir struligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

La en beställning jag med, får hoppas det inte blir struligt!

Samma, I'll keep you posted!

Permalänk
Medlem

Det kommer garanterat bli strul. Men jag har också en lagd beställning. Har inte fått strula på flera år så ser fram emot detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nu finns det i lager igen efter att ha tagit slut. Har TS fått någon bekräftelse eller något som tyder på att de skickat kortet? Själv beställde jag ett RTX 3070 för 5990:- från webbhallen idag. Lite overkill rent prismässigt kan jag känna eftersom jag i princip bara spelar quake champions men vet ju åtminstone att jag får kortet. Hade jag vetat att man får det här däremot så hade jag tagit det istället på grund av det lägre priset.

Just nu ligger beställningen som icke skickad, men än så länge är jag inte oroad då det inte gått sån lång tid egentligen sedan jag la ordern. Känns ju som om det kan bli strul.... speciellt nu när de la upp ytterligare 30+ kort för samma pris men men. Amazon har ju deras A-Z Garanti om det nu skulle uppstå någon dispyt om defekt / ej levererad produkt.

Permalänk
Avstängd

Oändligt lager verkar det som, tillgänglig 24/7. Måste vara MSI själva som agerar i välgörenhetssyfte

Permalänk
Medlem

Snacka inte skit om Larog nu grabbar. Kommer nog en påse mjöl på posten ska ni se.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengtt:

Snacka inte skit om Larog nu grabbar. Kommer nog en påse mjöl på posten ska ni se.

Är det en sådan man kan scalpa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtt:

Snacka inte skit om Larog nu grabbar. Kommer nog en påse mjöl på posten ska ni se.

Näää vadå, här snackas inget skit Blir säkert bra med en påse mjöl också, jag kan ju inte vara så himla entitled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonx9455:

Beloppet kan jag säga är draget. Hoppas inte det skiter sig 😂 inte hela världen, men att ligga ute med den summan är väl inte det roligaste antar jag!

Hähä modigt av dig men som man brukar säga, ingen minns en fegis.

Nu står det att den finns i lager och kunde lägga i varukorgen, kan de stämma?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hähä modigt av dig men som man brukar säga, ingen minns en fegis.

Friskt vågat hälften vunnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hähä modigt av dig men som man brukar säga, ingen minns en fegis.

Nu står det att den finns i lager och kunde lägga i varukorgen, kan de stämma?

Ja, det kändes ju inte bra att det kom in i lager igen för min del då det bara strör på tanken att det är något fuffens, men det är väl bara att beställa som jag gjorde, årets deal om den dimper ner i brevlådan ju

Permalänk
Medlem

Känner mig lite glad att jag inte beställde, med tanke på hur många som kommer att lägga ut dessa till föräljning på blocket så känns det om om 3060 ti kommer att tappa i värde snart...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Man märker att det är dåliga tider när ett mellanklasskort för 5000 känns suspekt billigt.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB