Permalänk
Skrivet av p.lindblom:

Här är mitt ursprungliga inlägg:
Att "många" skulle betyda 50% är ju helt galet och något du själv får stå för.

När någon använder många i sitt påstående så utgår de flesta att OP menar en betydande andel.

Jag har förklarat att det inte stämmer och att många är fel ordval och inte korrekt. Men om du vill använda många för att 100 000 av 50 miljoner F1 fans anser något, då får man förvänta sig att bli kritiserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

När någon använder många i sitt påstående så utgår de flesta att OP menar en betydande andel.

Jag har förklarat att det inte stämmer och att många är fel ordval och inte korrekt. Men om du vill använda många för att 100 000 av 50 miljoner F1 fans anser något, då får man förvänta sig att bli kritiserad.

Du verkar sitta på data, så du får gärna presentera hur du fått fram dessa siffror. Den enda av oss som nämnt någon form av fördelning är du. Du har hela tiden opponerat dig mot en fördelning som du själv hittat på (50/50).

Skrivet av FlytPojken:

Ja och jag påpekar att även fast de är många, så är de fortfarande en sådan liten del av helheten, att man ska vara tydlig med det.

Här skriver du ju själv att "de är många", samtidigt som du menar att jag inte får använda det uttrycket.

Jag kan tycka att många har dött på grund av Covid, men det är enligt ditt resonemang felaktigt.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hörrni, ska vi ta och släppa diskussion om semantik och istället diskutera F1?

Det blir så tråkig stämning om vi ska klyva ord

Och=om 😂
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Om ni inte har sett inslaget om BMWs Formel 1-motor a la 80-talet är de väl värd en titt:

Trevligt avsnitt för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hörrni, ska vi ta och släppa diskussion om semantik och istället diskutera F1?

Det blir så tråkig stämning och vi ska klyva ord

Det låter som en utmärkt ide, tycker jag

Permalänk
Skrivet av p.lindblom:

Du verkar sitta på data, så du får gärna presentera hur du fått fram dessa siffror. Den enda av oss som nämnt någon form av fördelning är du. Du har hela tiden opponerat dig mot en fördelning som du själv hittat på (50/50).

Här skriver du ju själv att "de är många", samtidigt som du menar att jag inte får använda det uttrycket.

Jag kan tycka att många har dött på grund av Covid, men det är enligt ditt resonemang felaktigt.

Det sista är helt korrekt. Det blir en förenkling av verkligheten, som inte ger kontext. Det är många yngre som har blivit smittade men som inte har dött. Medan det är många äldre som har dött. Information som jag anser vara relevant att ta med.

Skrivet av NordhNet:

Hörrni, ska vi ta och släppa diskussion om semantik och istället diskutera F1?

Det blir så tråkig stämning och vi ska klyva ord

Ok man

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vore inte helt oväntat om några visar nya lacken men använder kanske F1s egna prototyp av 2022-bilen som bas och väntar med att visa hela tills testerna börjar.

Jag tror att man bara kommer ha vissa delar utbytta eller inte visa vissa vinklar, ungefär som Mclaren gjorde med sin rear diffuser förra året, den fick ju mycket uppmärksamhet till en början.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Hejss:

Jag tror att man bara kommer ha vissa delar utbytta eller inte visa vissa vinklar, ungefär som Mclaren gjorde med sin rear diffuser förra året, den fick ju mycket uppmärksamhet till en början.

Exakt! Blir svårt att gömma detaljer under testerna men tror många team kommer försöka så mycket det går. Alla kommer försöka kopiera det teamet som lyckades bäst, lika bra att försöka gömma förbättringarna så länge det bara går
Fortfarande sjukt taggad på nya bilarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Exakt! Blir svårt att gömma detaljer under testerna men tror många team kommer försöka så mycket det går. Alla kommer försöka kopiera det teamet som lyckades bäst, lika bra att försöka gömma förbättringarna så länge det bara går
Fortfarande sjukt taggad på nya bilarna!

Ja det ska bli kul att se hur bilarna presterar Framförallt är jag nyfiken på hur mycket teamen lyckas förstöra konceptet genom att skapa turbulens bakom bilen för att sabba för bakomvarande. Det blir nog inte så bra som FIA hoppas men förhoppningsvis inte så illa som tidigare säsonger.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Hejss:

Ja det ska bli kul att se hur bilarna presterar Framförallt är jag nyfiken på hur mycket teamen lyckas förstöra konceptet genom att skapa turbulens bakom bilen för att sabba för bakomvarande. Det blir nog inte så bra som FIA hoppas men förhoppningsvis inte så illa som tidigare säsonger.

Det har jag också tänkt på. Lär vara några som försöker skapa mer turbulens med flit eftersom dom själva skulle tjäna lite på det. Förhoppningsvis blir det lite roligare omkörningar i år men tror som du att det inte kommer bli lika bra som FIA hoppas på.

Permalänk
Medlem

Ingen vet ju var den andra är. Här till en början. Günters RU-HAAS, avståndet till Andromeda, Mick Schumacher, mid-field eller topp 3? Who knows.

Flygplan vill man ju göra så rena som möjligt. För och få dom så effektiva som möjligt(inom rimliga ramar). Menar bara på att den där turbulensen kan likväl påverka dig själv i en negativ aspekt. Man målar fan på väggen i nuläget med och börja fibbla med och krascha/påverka den andras lycka. Det vill säga man "tror sig" vara mid-field och gör en ungefärlig bil för uppgiften. Istället för och någorlunda kasta bollen långt och hoppas att man lyckas bättre än den andra, att kasta långt.

Säkert utvecklar en del en bil efter nya formulan för att enbart tugga på där i mitten, med bättre chans till och bäst slåss om poäng i mitten. Men är det verkligen rätt utgångsläge när allt nu vänds upp och ned?

Sedan så ska ju de här nya bilarna väl vara mindre känslig för och åka snabbare bakom, fast en Duplo LEGO-modellerad bil?

Rakan över målgången på Baku kommer bli ett bra benchmark iaf, var teamen står sig. Vill jag tro. Om bilen nu tar sig ända fram till mål. o/ Nah men en händelserik och växlande säsong hoppas och önskar man få uppleva.

Permalänk
Medlem

Det enda de gör är ju att försöka bygga en så snabb bil som möjligt om de vill slåss så högt upp som möjligt. De kan ju inte lägga på delar som bara ger drag och turbulens men inte hjälper den egna prestandan. Det gör ju bara att du tappar fart själv.

Att skapa extra turbulens utan att det påverkar egna bilen negativt ser jag som en omöjlighet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Snart är det dags för lite nya bilar! Här kommer schemat som det ser ut nu.

Permalänk
Medlem

Och i helgen kan man se flera F1-förare i Pite havsbad (även från soffan om man är frusen av sig):

https://www.svt.se/sport/motorsport/motorsport-race-of-champi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Och i helgen kan man se flera F1-förare i Pite havsbad (även från soffan om man är frusen av sig):

https://www.svt.se/sport/motorsport/motorsport-race-of-champi...

Bara 12mil härifrån...nästan så man får lite sug efter lite live racing men det är nog dåligt med biljetter kvar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Bara 12mil härifrån...nästan så man får lite sug efter lite live racing men det är nog dåligt med biljetter kvar nu.

Finns massa biljetter kvar:
https://www.tickster.com/sv/events/nt37vclug9t9knu/2022-02-05...

Permalänk
Medlem

Ryssland verkar nu släppt renderingar på sin 2022 kandidat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Ryssland verkar nu släppt renderingar på sin 2022 kandidat.

Fruktansvärt trist att man fortsätter med det utseendet. Förstår inte hur Gene Haas accepterar det. 2020 bilen såg ändå helt okej ut, hade varit roligare om man gått tillbaka till det. Nu ser det bara ut som att bilen krashat in i en flaggaffär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Bara 12mil härifrån...nästan så man får lite sug efter lite live racing men det är nog dåligt med biljetter kvar nu.

Klart du ska dit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Snart är det dags för lite nya bilar! Här kommer schemat som det ser ut nu.

//cdn.sweclockers.com/artikel/fil/100610?key=63f1af8e1f2b9937bc1fa3bba67e8610

Sänds det på tv?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Sänds det på tv?

De lägger upp deras bilder på deras sociala media och sidor .

Permalänk
Medlem

Liten analys av Haas-bilens aerodynamik:

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/UgxplLuex0w

Red bull börjar idag 16:45

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag gissar att RB-bilen kommer ha exakt samma design som dom senaste 5(?) åren. Dags för något nytt nu dammit

Permalänk
Medlem

Humor 😅

"Red Bull’s Horner wins Mercedes factory tour in charity auction"

https://www.motorsportweek.com/2022/02/08/red-bulls-horner-wi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Humor 😅

"Red Bull’s Horner wins Mercedes factory tour in charity auction"

https://www.motorsportweek.com/2022/02/08/red-bulls-horner-wi...

Är detta bekräftat att det var han ?
Det står "Chrisrian Horner" som vinnare av budgivare, jag tänker att han är kapabel att stava sitt eget namn rätt.
Luktar lite troll om detta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Är detta bekräftat att det var han ?
Det står "Chrisrian Horner" som vinnare av budgivare, jag tänker att han är kapabel att stava sitt eget namn rätt.
Luktar lite troll om detta ?

Daniel Ricciardo har bekräftat på Twitter att det var han som budat.

*grin*

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Daniel Ricciardo har bekräftat på Twitter att det var han som budat.

Menar du Ricciardo trollade Horner eller att Horner buda ?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

...om red bull bara kunde visa bilen nu och inte snacka runt allt istället

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Well... det är en red bull. Jag gissar dock att det där är F1s mockup-bil och inte RBs helt egna skapelse. Nosen ser nästan exakt ut som bilen F1 visade upp på Silverstone.
https://twitter.com/redbullracing/status/1491447869848821761