Windows 11 kan få stöd för tredjeparts-widgets

Permalänk
Medlem

Glömde att w11 existerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Har lagt till väder- och kalenderwidgets i macOS, lätt tillgängliga i notiscentret när man sveper in från höger med två fingrar på styrplattan.

Samma här! Väder-, kalenderwidgets och världsklocka. För övrigt samma widgets som jag kör på min iPhone

Permalänk
Medlem

Jo någonting måste ju göras för att nya Vista ska börja ta fart...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ens vill kalla dem för widgetar. En widget brukar ju vara något man lägger på hemskärmen och placerar vart man vill. I Windows 11 så är det väl en meny man måste klicka upp där ens "widgetar" finns eller har de kanske ändrat det?

Har varit ett fan utav widgetar sedan urminnes tider. Har gjort en del själv för 10 år sedan som jag fortfarande använder och editerar när det behövs:

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Bryr mig verkligen inte om widgets o sån skit.
Men hur vore det om man kunde se sekunder nere vid klockan UTAN 3dje parts program istället *mind blown*🤯

Tror jag läste i Feedback Hub att det är på väg.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

tredjepartswidget? what could possible go wrong?

Permalänk
Skrivet av Eazy:

Vet inte om jag ens vill kalla dem för widgetar. En widget brukar ju vara något man lägger på hemskärmen och placerar vart man vill. I Windows 11 så är det väl en meny man måste klicka upp där ens "widgetar" finns eller har de kanske ändrat det?

Har varit ett fan utav widgetar sedan urminnes tider. Har gjort en del själv för 10 år sedan som jag fortfarande använder och editerar när det behövs:
http://www.bronsaldersvagen.se/Eazy/hem.png

Vad har du för dock i toppen?
Den ser trevlig ut.

Permalänk
Medlem

Har man en drös med skärmar så skulle det kunna vara nyttigt att ha möjlighet att anpassa widgetar på skrivbordet på en utav dom. Men då måste dom fixa så man kan anpassa dom, koppla inställningar till appar (så som slå av enskilda notifikationer), enkelt "koppla" från dom o.s.v.

Vill jag stänga ner Teams och har en widget också så måste det vara enkelt att stänga ner, muta och så.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Vad har du för dock i toppen?
Den ser trevlig ut.

Det är bara en tom panel som jag lagt länkar till program i. Har ställt in att den alltid ska visas på skrivbordet, men att programfönster kan täcka tills jag för muspekaren till överkanten på skärmen så vecklas den ut. Väldigt smidigt

Detta är ju då KDE Linux.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Ja, det hade väl varit kul i ett annat decennium när man sysslade med ricing och sådär. Idag? Eh, nä ...
Visst, jag kan komma på en del exempelscenarion där jag skulle kunna göra bruk av dylikt, men inte något av fallen involverar en windows-pc, utan snarare en RPi.
Skärmyta är och förblir en bristvara, oavsett antal skärmar.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Avstängd

Heh.
Jag vidareutvecklade en SR-Radio-app när orginal-utvecklaren la ner/tröttnade på den.
Fixade länkarna till rätt radiostationer och gjorde så att den funkade igen, höll på i några år med den, tills 7:an kom, typ.

Permalänk
Skrivet av Eazy:

Det är bara en tom panel som jag lagt länkar till program i. Har ställt in att den alltid ska visas på skrivbordet, men att programfönster kan täcka tills jag för muspekaren till överkanten på skärmen så vecklas den ut. Väldigt smidigt

Detta är ju då KDE Linux.

Ah. Går nog att ordna på XFCE med.