Ställ frågor till kvintetten som testar EIZO på jobbet

Permalänk
Melding Plague

Ställ frågor till kvintetten som testar EIZO på jobbet

Testandet är i full gång på fem arbetsplatser ute i landet, där ordinarie skärmar ersatts av EIZO-alternativ. Spana in forumtrådarna och stilla din nyfikenhet!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äger en Flexscan EV2750. Skulle en EV2795 vara en uppgradering för mig eller skulle en EV3285 vara ett bättre alternativ? Har Eizo noll död pixel och subpixelgaranti?

Permalänk
Hedersmedlem

Eizo Flexscan EV3895 ser ju onekligen ut som en väldigt kompetent skärm som skulle passa riktigt bra både till jobb och fritid.

Enda haken som jag ser det är att det är svårt att hitta lämpliga skärmar att kombinera den med, två 27" på vardera sidan hade varit praktiskt för allt som inte får plats på huvudskärmen men det blir ju vansinnigt brett då.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Äger en Flexscan EV2750. Skulle en EV2795 vara en uppgradering för mig eller skulle en EV3285 vara ett bättre alternativ? Har Eizo noll död pixel och subpixelgaranti?

Har man väl satt sin fot i 4k/32”-livet vill man inte leva någonting annat. Jag har testat EV3285 och är positivt ställd till produkten, kommer recensera den mer utförligt i min forumstråd i dagarna. Så håll ett öga på den om du vill ha mer info om skärmen.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1655103-bnet-testar-eizo-skarm-pa-jobbet

De verkar ha en garanti för de skärmarna du nämner.

https://www.eizoglobal.com/support/warranty/

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Eizo Flexscan EV3895 ser ju onekligen ut som en väldigt kompetent skärm som skulle passa riktigt bra både till jobb och fritid.

Enda haken som jag ser det är att det är svårt att hitta lämpliga skärmar att kombinera den med, två 27" på vardera sidan hade varit praktiskt för allt som inte får plats på huvudskärmen men det blir ju vansinnigt brett då.

Håller med helt. 38 tum är faktiskt i bredaste laget om man tänker sig trippla skärmar. Börjar luta mot att bästa setupen för mig är en 32:a och dubbla 27:or. Så högupplöst som det bara går att hitta.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar personligen med en ColorEdge CG279X sedan en tid tillbaka, riktigt bra skärm, vänligare mot ögonen men framför allt annat, korrekta färger och skönt med integrerat kalibreringsverktyg som ser till att det bibehålls!

Jag kör automatisk/schemalagd kalibrering varje morgon innan det har hunnit bli ljust i omgivningen så kan jag efter kontroll av rapporten i colornavigator lita på att allt ser ut som det ska när jag väl börjar jobba varje morgon.

Alla props till Eizo, riktigt bra grejer tycker jag!