Permalänk
Medlem

Dubbla 27" eller Tie Fighter setup?

I dagsläget sitter jag på två stycken 24" IPS 165Hz 1080p skärmar, suget är stort efter 27" 1440p 144Hz+.
Vad hade ni gjort och varit mest praktiskt 2st 27" eller 1st 27" och de gamla 24" stående på sidorna (tie fighter)?

Har svårt att bestämma mig för om jag behöver 3 skärmar, samt något som talar emot är att de kommer ha olika upplösningar vilket kan störa mig när man drar någonting mellan fönsterna. Är nöjd med 2 skärmar, men att få huvudskärmen rakt fram kanske kan vara nice.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Fidgit: Det beror väl på vad du ska ha skärmarna till?

Ståendes är ju praktiskt till text som kod eller en chat á twitch.

Sen kan du ju skaffa ett ställ så du kan använda alla samtidigt och alternera hur du vill ha det

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Fidgit: Det beror väl på vad du ska ha skärmarna till?

Ståendes är ju praktiskt till text som kod eller en chat á twitch.

Sen kan du ju skaffa ett ställ så du kan använda alla samtidigt och alternera hur du vill ha det

Mestadels för spel/fotoredigering, används även för hemarbete i dagsläget (på kontoret kör jag också 2x24"). I med att jag kör denna setupen med 2 liggande både hemma och på kontoret gör att det kan kännas svårt att köra olika.

Datorn går att flytta mer åt höger så 2x27" får plats på det skrivbordet men de kommer sticka ut 4cm på vänster sida, skall inom kort köpa ett större skrivbord så det är bara ett temporärt problem att det kan se trångt ut.

Nuvarande setup:

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Fidgit: Jag är något av en skärmoholic så jag hade kört en sån här och satt 27” ovanför de båda 24”.

Man kan korta av armarna så att du slipper att dessa sticker ut och sen kan du ju alltid fylla på med en 27:a till

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Fidgit: Jag är något av en skärmoholic så jag hade kört en sån här och satt 27” ovanför de båda 24”.

Man kan korta av armarna så att du slipper att dessa sticker ut och sen kan du ju alltid fylla på med en 27:a till

Kollade på det fästet lite men tror inte att jag hade nyttjat att ha skärmen ovanför de andra två dessvärre.
Har du det fästet? Kan man korta av den övre delen och köra det 3 skärmar på den nedre delen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidgit:

Kollade på det fästet lite men tror inte att jag hade nyttjat att ha skärmen ovanför de andra två dessvärre.
Har du det fästet? Kan man korta av den övre delen och köra det 3 skärmar på den nedre delen?

Är det inte en sådan du tänker på då?

https://www.webhallen.com/se/product/241833-iiglo-Skarmstativ...

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Fidgit:

Kollade på det fästet lite men tror inte att jag hade nyttjat att ha skärmen ovanför de andra två dessvärre.
Har du det fästet? Kan man korta av den övre delen och köra det 3 skärmar på den nedre delen?

Japp kör det stället. Nu var det några år sedan jag monterade det men jag har för mig att pelaren i mitten är fast och går inte att korta mer (utan vinkelslip ).

Som det skrevs ovan är det bättre med ms300.
Har inte testat att köra 24-27-24 på det dock men på ms410 går det finfint

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Trots att "tie fighter" vann här så blev det ett köp av 2st 27" 1440p, detta av 2 anledningar kör samma setup på kontoret och att jag hade nog blivit tokig på att ha lägre upplösningar på sidorna.