VPN nästa måltavla för polisiära åtgärder? VPNLAB.net nedtaget

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Det är nog många VPN-leverantörers servrar som är disklösa, AzireVPN som jag använder kör också så.

Men bara för att servrarna inte har någon lagring så betyder väl inte det att det inte går att gräva vid en ev. raid? Alla aktiva anslutningar går ju att spåra för den som gör tillslag.

Så länge det inte går att binda en anslutning in (via vpn) och en anslutning ut (utan vpn) så är aktiva anslutningar inget som ger något mera än vilka som använder tjänster. Tunnlar är idag inte olagligt att varken driva eller använda.

"Våra servrar har inte fysisk åtkomst via konsol, tangentbord eller USB."
Om du är nyfiken: https://www.ovpn.com/sv/security

Sen går säkert allt om man bara vill och har tid men vi pratar också om svenska myndigheter, piratsidor som är tio år gammla rullar fortfarande och TOR shoppar stänger för att skaparna är för gamla för att driva dom istället för att myndigheterna har tagit ner dom.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jag kör ovpn, dom har inga diskar i sina serverar så en raid får inte ut något ändå.
Skulle dom inte kunna driva vidare efter det så byter jag till en utländsk leverantör, svenska myndigheter kommer aldrig har tid eller kraft att filtrera all trafik in och ut.

+ 1 det är lätträknade de VPN leverantörer som är värda namnet idag, en del vpn leverantörer har ju i domstol bevisat vad de går för ! vi använder en stor svensk VPN leverantör som har ett klanderfritt trackrecord !!

Permalänk