LG investerar i OLED-skärmar för telefoner och surfplattor

Permalänk
Melding Plague

LG investerar i OLED-skärmar för telefoner och surfplattor

Med investeringar om 25,3 miljarder kronor ökar LG sin OLED-kapacitet och tar upp kampen med Samsung på mobilmarknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Antar att det inte rör sig om WOLED för dessa mindre skärmar. Eller? Är inte BOE och JDI, utöver Samsung, två nämnvärd leverantörer av OLED-paneler?

Lade till JDI
Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Antar att det inte rör sig om WOLED för dessa mindre skärmar. Eller? Är inte BOE och JDI, utöver Samsung, två nämnvärd leverantörer av OLED-paneler?

handlar mer om att Samsung har så pass stor del av marknaden när det kommer till skärmar för mobiler. så även om det finns flera aktörer så har dom sån liten andel att det finns ingen anledning till att nämna dom.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte så mycket om telefoner och paddor, men däremot VR/HMDs! Hejja hejja!

Permalänk
Medlem

@JBerger, ja det är nog det mest intressante om dom nu ska satsa så mycket pengar. Att vi kanske får fler och bättre skärmar till olika prylar. OLED är otroligt mycket skönare att läsa text på tycker jag, nu har ju många telefoner och paddor redan det men på vissa områden saknas det tycker jag. Antingen är det för dyrt eller det är monopol och tillverkarna vill ha för mycket betalt för att man ska få använda OLED i sina produkter.

Om det här sedan blir något är ju en annan fråga, jag skulle säga det är en säker investering för företaget och går det inte så bra kan dom säkert sälja av rubbet till Samsung eller någon annan aktör som vill ta över.

Permalänk

Inte för att gå off-topic. Men skärmar av olika slag har alltid under min uppväxt varit en klassfråga. Man har aldrig kunnat köpa den man vill ha. Jag tycker utvecklingen börjar gå emot att om man inte har extrema krav så går det skaffa en skärm i den storlek man vill ha för en pryl. Mer konkurrens bidrar till att det ännu mer går åt detta håll.