Fredagspanelen 234: Microsoft köper Activision och AMD ratar VRAM

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 234: Microsoft köper Activision och AMD ratar VRAM

Bahnhof hotas med böter, Microsoft öppnar plånboken, kor börjar använda VR och AMD tycker att det där med grafikminne är överskattat. Detta och mer i veckans Fredagspanel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ännu en 10/10 thumbnail!

Permalänk
Medlem

Opportunistism i det här fallet är ju en form av antisocialt drag som givetvis kan leda till systematisk scalping oavsett ålder. Den här typen av personer har inga problem att SMSa låna för att köpa så mycket scalpmateriell de bara kan. Utan att moralisera så kan man ju trots allt konstatera att det är empatistörda jävlar som ägnar sig åt sådant. Sen lär det väl finnas dom som köper så får de får chansen för att sen inse att det var lite väl mycket pengar och då istället för att lämna tillbaka den till butiken försöker göra sig en liten hacka, precis så som vissa återförsäljare även försöker göra. Tänker då främst på PS5. Skulle nog inte nödvändigtvis klassa dessa som empatistörda, men personligen skulle det ta emot att försöka sälja till högre pris i syfte att göra vinst när det råder brist.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av muddiz:

Ännu en 10/10 thumbnail!

Haha råkade stanna av dem på en ren slump när jag scrollade genom videon. 😅 Jag visar hur man sätter på ett VR-headset. Jacob visar hur en kossas ögon är positionerade.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

laddar upp med chips och läsk

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Sådär ja, ungarna sover, frugan sover. Äntligen dags för veckans höjdpunkt.

Permalänk
Medlem

17:05 Jacob skrattar och sen klipps det.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Vangen:

17:05 Jacob skrattar och sen klipps det.

Den där klippningen får fan @UndaC försvara.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Vangen:

17:05 Jacob skrattar och sen klipps det.

Skrivet av Jacob:

Den där klippningen får fan @UndaC försvara.

Det var en lång förvirrad utläggning om vilket land och vilken återförsäljare det handlade om. Där vi (ok, jag) dessutom ”kom fram” till fel slutsats. Så det rök

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

Det var en lång förvirrad utläggning om vilket land och vilken återförsäljare det handlade om. Där vi (ok, jag) dessutom ”kom fram” till fel slutsats. Så det rök

Jag håller sällan med er i era åsikter och slutsatser, men gillar just din självkritik enormt mycket.

Permalänk
Medlem

Det är oftare "jump cuts", när Anton är med, så min slutsats är att han lider av Tourette Syndrome, och tyvärr skäms för det.
Det är inget att skämmas för.
Du behöver inte klippa bort när du plötsligt skriker könsord rakt in i kameran, eller råkar bitch slappa Jacob så han flyger ur kameran en stund. Det är bara charmigt.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Belzhadar:

Det är oftare "jump cuts", när Anton är med, så min slutsats är att han lider av Tourette Syndrome, och tyvärr skäms för det.
Det är inget att skämmas för.
Du behöver inte klippa bort när du plötsligt skriker könsord rakt in i kameran, eller råkar bitch slappa Jacob så han flyger ur kameran en stund. Det är bara charmigt.

Du har helt rätt och I like the way it hurts.

Kunglig avatar förövrigt 😍

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner