Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Har ni tänkt på att alla dagens curlade ungar curlas av just den generationen som var så fria?

Ja, jag har tänkt på det och sett det massor av gånger. Försökte ge mina ungar så mycket frihet som möjligt och det har haft en del konsekvenser. De är nyfikna, kreativa, var duktiga i skolan (fick mycket stöd, uppmuntran och hjälp hemma) är numera välutbildade med bra yrken (en är inte riktigt klar med sin utbildning).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

Likes/Gilla - tummar som ska upp på forum och sociala medier. Ok, det är ju enkelt och anonymt att gömma sig bakom. Lika gärna kan man skriva kommentar varför man håller med eller inte istället.

Bortsätt att det hade blivit mer oöverskådligt när alla kommentarerna "jag håller med/tänkte samma sak igår/håller fullständigt med/eller hur!" osv. blandas med inlägg som innehåller annan information. Drygare för andra att skrolla igenom dessa kommentarer för att hitta svar med information, drygare för skaparen om denne vill ha notifikationer på för svar när denne blir pingad för varje "tumme upp", och svårare för alla att få en snabb överblick om antalet som håller med.

Tumme upp gör just vad den ska imho.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Det gäller inte. Framtiden har passerat den videosnutten och ligger framför oss, alltid, samtidigt som nuet just passerat, i varje ögonblick.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

Jag är väldigt tveksam till att tandläkare skulle använda något i munnen som är giftigt.
Om det är för att den är vass eller så du är rädd för så kan du vara lugn. Du kan i stort sett svälja glaskross om du vill. Det kapslas in av gojs i magsäcken och sedan åker det ur den naturliga vägen.

Källa: Akutkirurg på barnavdelningen - grabben hade svalt en legobit. Sitter det inte i svaljet så är faran över.

Amalgam = innehåller kvicksilver. Skriver med skärmtangentbord. svarar mer sen.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

"Håhå. Här ligger jag i vänsterfilen och jag ska svänga höger snart men jag rullar på här och slänger mig in mellan bilarna i högerfil 20 meter innan jag ska svänga. Jag börjar använda blinkers samtidigt som jag flyttar mig över och tvingar någon att bromsa".........

Need I say more? Händer så ofta att folk gör så här.

Också har vi dem som svänger först och blinkar sen, eller dem som inte blinkar alls.
Är det rädda att blinkersvätskan ska ta slut?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Amalgam = innehåller kvicksilver. Skriver med skärmtangentbord. svarar mer sen.

Det betyder dock inte att det är giftigt. Salt är hälften klor och hälften jättereaktiv metall. På liknande vis är inte amalgam giftigt, till skillnad från kvicksilver själv.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det betyder dock inte att det är giftigt. Salt är hälften klor och hälften jättereaktiv metall. På liknande vis är inte amalgam giftigt, till skillnad från kvicksilver själv.

Amalgam och metalliskt kvicksilver (som är en av huvudkomponenterna i amalgam) är giftiga, dock i så liten grad att man menar att amalgamplomber inte i sig är farliga. Kvicksilvret i amalgamet hårdnar snabbt på grund av inblandningen av silver, tenn, koppar och zink, och är så väl inneslutet att man inte kan detektera något läckage av kvicksilver. Skulle det läcka kvicksilver skulle detta sakta reagera med andra kemiska ämnen i omgivningen och de kvicksilvesalterna är mycket giftiga.
Trots att man anser att tandamalgam inte är giftigt bestämde man, då man förbjöd kvicksilver, att även amalgam skulle förbjudas eftersom kvicksilvret förvaras separat från de andra metallerna, annars skulle amalgamet direkt börja hårdna. Kvicksilver för sig och de övriga metallerna i pulverform, sammanblandade men utan kvicksilvret, för sig och så blandar man ihop så mycket så det räcker till den plomb man vill utföra. Oftast blir det lite över och de resterna behandlas som riskavfall.

Permalänk
Medlem

Folk som ska köra om på höger sida på 100-väg, har sedan något år börjat gasa så de inte kommer förbi, och nånga gånger blir de blockerade av bilen framför och måste bromsa så de hamnar längre bak i kön än om de inte hade försökt trängas. 😊
Folk som kör över heldraget vid köer, de ligger i fel fil med flit för att tjäna några billängder, de får köra in i mig om de ska in i min fil.
Folk som pratar i högtalartelefon i butiker och köpcentrum, får sån lust att rycka mobilen i händerna och kasta iväg den.
Folk som är så lata att det dom gör blir jobbigare fysiskt, t.ex klättra över ett staket för öppningen är 5 meter bort. Skrattade högt när en kille fastnade med sina byxor i staketet och lämnade honom åt sitt öde.
Folk som kör i bussfil, vet inte hur många som några meter bort står med polisen, då drar jag ner rutan, tutar och garvar högt så de och polisen hör det.

Finns hur mycket som helst att anmärka på, men jag försaker ta det med ro och garva åt det, att få jävlas lite gör det hela bara ännu roligare. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Amalgam och metalliskt kvicksilver (som är en av huvudkomponenterna i amalgam) är giftiga, dock i så liten grad att man menar att amalgamplomber inte i sig är farliga. Kvicksilvret i amalgamet hårdnar snabbt på grund av inblandningen av silver, tenn, koppar och zink, och är så väl inneslutet att man inte kan detektera något läckage av kvicksilver. Skulle det läcka kvicksilver skulle detta sakta reagera med andra kemiska ämnen i omgivningen och de kvicksilvesalterna är mycket giftiga.
Trots att man anser att tandamalgam inte är giftigt bestämde man, då man förbjöd kvicksilver, att även amalgam skulle förbjudas eftersom kvicksilvret förvaras separat från de andra metallerna, annars skulle amalgamet direkt börja hårdna. Kvicksilver för sig och de övriga metallerna i pulverform, sammanblandade men utan kvicksilvret, för sig och så blandar man ihop så mycket så det räcker till den plomb man vill utföra. Oftast blir det lite över och de resterna behandlas som riskavfall.

Exakt. Det är inte giftigt, precis som jag skrev. Förbjudet av miljöskäl.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Också har vi dem som svänger först och blinkar sen, eller dem som inte blinkar alls.
Är det rädda att blinkersvätskan ska ta slut?

Ja. Det finns ju också som alternativ.

Två gånger i torsdags i Uppsala utmed Tycho Hedéns väg hände samma sak två gånger inom loppet av några kilometer. Bil i vänsterfil. Vrida på ratt och blinkers samtidigt och tvinga bil i högerfil att bromsa för bil i vänsterfil ska svänga höger om 20 meter.

På vägen in till stan så var det likadant. Låg ca 20 meter bakom en flisbil, 24 meters långtradare. Bil som kom puttrandes i vänsterfilen i ca 65isch km/h (60sträcka). Långtradare pendlade mellan 60-65 på grund av trafikflödet framför. Bilen till vänster rullar så småningom långtradaren bara för att precis framför dyka in och bromsa för den skulle svänga höger NU ungefär. Långtradaren fick bromsa hårt. Personbilen började blinka höger redan när den puttrade förbi långtradaren, så det får jag ju föraren...........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Något som jag blir förbannad över är om jag påstår något och jag får till svar "jag vet inte?!". Hur fan kan man bemöta ett påstående som om det vore formulerat som en fråga? Är det arrogans? Ett sätt att signalera att personer tycker att du är dum och inte vet vad du talar om och därför försöker förminska ditt påstående till en frågeställning, eftersom jag omöjligt kan veta? Tyder det på att personen inte ens lyssnat på vad du sa och förutsatte att du ställde en fråga? Eller är det så att vederbörande är en energitjuv som går igång på att få en reaktion genom att trycka på dina knappar?

Är det fler som råkar ut för detta? Hur hanterar ni det om det sker regelbundet från människor i er närhet?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Något som jag blir förbannad över är om jag påstår något och jag får till svar "jag vet inte?!". Hur fan kan man bemöta ett påstående som om det vore formulerat som en fråga? Är det arrogans? Ett sätt att signalera att personer tycker att du är dum och inte vet vad du talar om och därför försöker förminska ditt påstående till en frågeställning, eftersom jag omöjligt kan veta? Tyder det på att personen inte ens lyssnat på vad du sa och förutsatte att du ställde en fråga? Eller är det så att vederbörande är en energitjuv som går igång på att få en reaktion genom att trycka på dina knappar?

Är det fler som råkar ut för detta? Hur hanterar ni det om det sker regelbundet från människor i er närhet?

Jag säger nog det mer i betydelsen "Jag tror inte du har rätt, även om jag inte vet helt säkert" eller rätt ofta så handlar det mer om att jag vet att du har fel men jag vill inte vara den som alltid säger "faktiskt så är det så här...".

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag säger nog det mer i betydelsen "Jag tror inte du har rätt, även om jag inte vet helt säkert" eller rätt ofta så handlar det mer om att jag vet att du har fel men jag vill inte vara den som alltid säger "faktiskt så är det så här...".

Hum... Hade varit lättare om jag hade något bra konkret exempel vilket jag inte har just nu. Men syftet skulle kunna vara att underminera din kompetens med andra ord. Lite som att under radarn såga av någon vid fotknölarna och sen spela förvånad när man reagerar och påtalar att jag inte ställt någon fråga.

Har ett exempel förvisso. Jag påtalar för min sambo att jag läst innantill att "full härdning av limmet uppnås först efter 48 timmar", och hon svarar "jag vet inte?!". Fruktansvärt irriterande är det i alla fall. Jag har inte frågat henne om vad hon tror om torktiden? Jag har precis läst innantill och endast påtalat vad som framgår. Hade jag undrat vad hon tror, så hade jag gjort det i form av en frågeställning och inte ett påstående. Mina föräldrar gör sig skyliga till det här också. Jag själv gör det aldrig, heller inte min syster eller mina vänner. Det är sällan min sambo gör det förvisso. Oftast är det föräldrarna.

Visa signatur

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Lego Master

Dagens gubbgnäll:
Vi sitter i familjekarantän pga covid-19, och ungarna klättrar på väggarna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hum... Hade varit lättare om jag hade något bra konkret exempel vilket jag inte har just nu. Men syftet skulle kunna vara att underminera din kompetens med andra ord. Lite som att under radarn såga av någon vid fotknölarna och sen spela förvånad när man reagerar och påtalar att jag inte ställt någon fråga.

Har ett exempel förvisso. Jag påtalar för min sambo att jag läst innantill att "full härdning av limmet uppnås först efter 48 timmar", och hon svarar "jag vet inte?!". Fruktansvärt irriterande är det i alla fall. Jag har inte frågat henne om vad hon tror om torktiden? Jag har precis läst innantill och endast påtalat vad som framgår.

När jag tror att min fru är arg av någon för mig oförklarlig anledning och frågar om hon är arg och hon då svarar: "Jag vet inte" så vet jag två saker. 1. Hon är arg. 2. Hon tänker inte säga varför, oftast för att hon inte vill ha någon diskussion om saken.

Jag låter det passera. Har man varit ihop i mer än trettio år vet man när man ska låta vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

När jag tror att min fru är arg av någon för mig oförklarlig anledning och frågar om hon är arg och hon då svarar: "Jag vet inte" så vet jag två saker. 1. Hon är arg. 2. Hon tänker inte säga varför, oftast för att hon inte vill ha någon diskussion om saken.

Jag låter det passera. Har man varit ihop i mer än trettio år vet man när man ska låta vara.

Fast då besvarar hon ju en fråga trots allt? Mitt inlägg handlade om att påstå något och få tillbaka ett svar som om påstående i själva verkat hade varit en fråga, vilket det inte var.

Typ:
Jag: Jorden är platt!
Hon: Nej, jag vet inte...?!

Skillnad hade varit om hon svarade "det tror inte jag". Men att besvara ett påstående som om det vore ställt som en frågeställning är det som är sjuuuukt irriterande i min värld.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känner definitivt igen det, har börjat störa mig på liknande händelser mer och mer på sistone. Att det ofta händer med min team leader i Österrike gör det inte heller bättre. Typ nyligen när han frågade om hur något jag gjort funkar, jag förklarar, och han säger tillbaka något i stil med "I don't think that is how it works", som att han skulle veta hur min nyligen gjorde implementation funkar bättre än vad jag vet själv. Varför ställer man en fråga för att sedan tolka svaret som var en beskrivning, som någon form av fråga tillbaka för verifikation.

(jag verifierade givetvis att jag inte försade mig med ett snabbt test efteråt, och han fick också det att funka kort efter att ha specifierat sitt problem och med min hjälp fixat sin testdata)

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Fast då besvarar hon ju en fråga trots allt? Mitt inlägg handlade om att påstå något och få tillbaka ett svar som om påstående i själva verkat hade varit en fråga, vilket det inte var.

Typ:

Skillnad hade varit om hon svarade "det tror inte jag". Men att besvara ett påstående som om det vore ställt som en frågeställning är det som är sjuuuukt irriterande i min värld.

Som jag tolkar det så försöker du tvinga nån att ta ställning och denne försöker av nån anldening undvika att svara , det du gör upplever jag minst lika irriterande.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Avstängd

Har ett exempel förvisso. Jag påtalar för min sambo att jag läst innantill att "full härdning av limmet uppnås först efter 48 timmar", och hon svarar "jag vet inte?!". Fruktansvärt irriterande är det i alla fall. Jag har inte frågat henne om vad hon tror om torktiden? Jag har precis läst innantill och endast påtalat vad som framgår. Hade jag undrat vad hon tror, så hade jag gjort det i form av en frågeställning och inte ett påstående. Mina föräldrar gör sig skyliga till det här också. Jag själv gör det aldrig, heller inte min syster eller mina vänner. Det är sällan min sambo gör det förvisso. Oftast är det föräldrarna.

Jag sitter med telefonen så jag kan inte vara så utförlig som jag brukar, men mycket beror ju på sammanhang. Om du ger ett sånt påstående om limmet och svaret bara är jag vet inte så borde det väl tolkas som "du har säkert rätt". I min form av användning på detta sätt är ju aldrig "jag vet inte" ensamt liksom. Exempelvis som svar på limpåståendet: Jag vet inte, de där tiderna brukar vara rätt väl tilltagna. Eller liknande.

Jag använder nog uttalandet på detta vis mest där det är lite känsligt. Typ på jobbet när en arkitekt (över mig alltså) kommer med ett tvärsäkert påstående som jag inte håller med om. "Vi måste byta över från A till X på grund av Y och Z!" "Jag vet inte, har du tänkt på Å, Ä och Ö då?" Mycket trevligare än typ "Du har fel för du missade Å, Ä och Ö"

Det kan vara lite samma läge med tjejen för hon är inte direkt den bästa på att ta kritik.

Sen är det ofta saker som inte är så superklara att ett så säkert påstående faktiskt är sant. "Ska vi äta indiskt så vill jag gå till X för det är den bästa indiska restaurangen i stan..!" "Jag vet inte, har du testat Y? Jag tycker den är mycket bättre och dessutom hinner vi dit, beställa, få maten, äta och tillbaka utan att det tar två timmar..."

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på folk som puttrar på i 70 på 80-sträcka för att sen fortsätta i 70 när vägen övergår till 60-fart... jag menar... va i hela h... hur är folk funtade?!?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag förstår mig inte på folk som puttrar på i 70 på 80-sträcka för att sen fortsätta i 70 när vägen övergår till 60-fart... jag menar... va i hela h... hur är folk funtade?!?

eller de som saktar ner till 90 på 110 väg när det är enfilig , och direkt det blir tvåfiligt då jävlar är de uppe i 110-120 innan man hinner blinka

Permalänk
Medlem

Typ:

Jag känner er inte men tycker att det låter som om du är lite av en familjetyrann som har irriterat dig så mycket på din omgivning och speciellt på din sambo så att hon inte vet eller förstår hur hon ska reagera för att blidka dig så hon kryper in i sin "skyddsrustning" och kvider "jag vet inte". Hon kanske inser att det kommer att göra dig irriterad men att det är att föredra framför din reaktion om hon svarar något som enligt din åsikt är helt fel och att hon känner att floran av felsvar är så bedövande stor att hon tar till det som "bara" irriterar dig.

Hoppas jag har fel men din irritation ger mig taskiga vibbar. Kanske är det dina exempel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galming:

eller de som saktar ner till 90 på 110 väg när det är enfilig , och direkt det blir tvåfiligt då jävlar är de uppe i 110-120 innan man hinner blinka

Dessa förare är de värsta som finns.

För några år sedan vecko-pendlade jag ner till oskarshamn från stånkhålm.
Där är 2-vägarna typ 400-600 meter långa, sedan 3-6km till nästa 2-väg, och det gällde att ha en motorstark bil (som jag hade), för man måste blåsa om 10-15 bilar på 400 meter gäller det att ha fart direkt, eftersom alla gnuggar kofångarna som de skedade i säng..

Permalänk
Avstängd

Jag önskar att man kunde filtrera bort alla jävla #shorts på youtube, de är skräp och borde inte finnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Jag önskar att man kunde filtrera bort alla jävla #shorts på youtube, de är skräp och borde inte finnas.

Definiera vad du menar med #shorts.

Permalänk
Medlem

Har börjat dejta igen efter att mitt tidigare förhållande tog slut 2020.
Lyckas inte komma särskilt långt innan jag hittar något jag stör mig på hos tjejerna jag träffar. Ett par exempel.

En tjej sa "förstå mig rätt" varje mening kändes det som och ovanpå det så var allt som var dåligt "en bajsmacka".

En annan tjej var trevlig på Snapchat och Messenger men när jag gjort mig till och bjöd hem henne på en fika. Tyst, fåordig, totalt ointresserad av att ställa nån motfråga eller hålla konversationen flytande. Dessutom kommer hon 45 minuter sent och "asmätt" när vi bestämt att jag skulle bjuda.

En annan tjej erbjöd sig att organisera om mitt kök första gången hon var hemma hos mig. Nej tack blev svaret. Vi träffades ändå ett par gånger och lagade mat ihop. Detaljer jag störde mig på. Det var nästan alltid "första gången denna vecka" som hon åt riktig mat. Hon tog extrema portioner, åt en fjärdedel och slängde resten. Alltid fötterna upp på soffbordet efter vi ätit och sparkade undan tallrik och glas som var i vägen. Två glas sparkade hon ut och ner i golvet.

Vad säger ni? Är jag gnällig och onödigt gubbig eller är det såhär att dejta idag?

Permalänk
Medlem

En utav mina favoriter från Jan Stenmark <3

Permalänk
Medlem

Va trött man kan bli på kvinnor ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Farthållare i kombination med en förare som åker bil till skillnad från att köra bil.

Permalänk
Medlem

Ny jobbdator å sitter å loggar in på alt igen. Man hade glömt alla jävla popups, cookiebanners, Google captchas "click on the staris"! Fy fan för internet!!

Visa signatur