PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Blir det inte förräns i morrn man kan lira igen??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Blir det inte förräns i morrn man kan lira igen??

Nej, om det följer patchschemat så är det imorgon bitti kl 8 det öppnar upp igen tyvärr.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

38 timmar patchning. Det måste ju vara någon slags rekord? Tårta på det?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Efter den ofantliga patchningen, var det något nytt/bra? Eller har de som vanligt, gjort något sämre ;)?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Efter den ofantliga patchningen, var det något nytt/bra? Eller har de som vanligt, gjort något sämre ;)?

Nu är det Free to Play och ännu mer skins att köpa ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nu är det Free to Play och ännu mer skins att köpa ;D

Free to play!?
Det hade jag helt missat. Kanske man får bättre KD nu eller sämre, beroende på om det drar fler nya spelare eller fler fuskare

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Free to play!?
Det hade jag helt missat. Kanske man får bättre KD nu eller sämre, beroende på om det drar fler nya spelare eller fler fuskare

Ja vi lär ju testa. Jag förväntar mig en anstormning av fuskare utan dess like xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Läste patchnotes nu och en sak som var extremt dålig var att man måste betala till Plus för att få spela ranked. De har alltså tagit bort en funktion som vi betalande till spelet en gång hade tillgång till... Riktigt taskigt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Läste patchnotes nu och en sak som var extremt dålig var att man måste betala till Plus för att få spela ranked. De har alltså tagit bort en funktion som vi betalande till spelet en gång hade tillgång till... Riktigt taskigt!

Det ingår för alla som har köpte spelet. Bara nya F2P-konton måste betala.
Lite som Prime till CSGO.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det ingår för alla som har köpte spelet. Bara nya F2P-konton måste betala.
Lite som Prime till CSGO.

Måste testa när jag kommer hem
Kanske tolkade detta fel.

BATTLEGROUNDS Plus upgrade product/DLC will be sold for $12.99 USD after the free-to-play transition.
BATTLEGROUNDS Plus unlocks access to the following:
Survival Mastery XP +100% boost
Career – Medal tab
Ranked Mode
Creating Custom Matches

Edit: japp, läste denna mening för fort och min hjärna sorterade bort "only"
"Returning and current players who already purchased the game before the free-to-play transition will not only have their accounts automatically upgraded to BATTLEGROUNDS Plus"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Måste testa när jag kommer hem
Kanske tolkade detta fel.

BATTLEGROUNDS Plus upgrade product/DLC will be sold for $12.99 USD after the free-to-play transition.
BATTLEGROUNDS Plus unlocks access to the following:
Survival Mastery XP +100% boost
Career – Medal tab
Ranked Mode
Creating Custom Matches

Edit: japp, läste denna mening för fort och min hjärna sorterade bort "only"
"Returning and current players who already purchased the game before the free-to-play transition will not only have their accounts automatically upgraded to BATTLEGROUNDS Plus"

Ja det är inte jättetydligt.

Tog infon från FZ.

https://www.fz.se/nyhet/288910-idag-gor-pubg-overgangen-till-...
"Det är ett engångsköp för runt 130 kronor som låter en tjäna mer XP, samla medaljer, få tillgång till rankat läge och möjligheten att skapa egna matcher (plus lite annat krimskrams). Alla som ägt PUBG innan övergången får Battlegrounds Plus utan extra kostnad och dessutom lite extra kosmetiska grejer."

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja det är inte jättetydligt.

Tog infon från FZ.

https://www.fz.se/nyhet/288910-idag-gor-pubg-overgangen-till-...
"Det är ett engångsköp för runt 130 kronor som låter en tjäna mer XP, samla medaljer, få tillgång till rankat läge och möjligheten att skapa egna matcher (plus lite annat krimskrams). Alla som ägt PUBG innan övergången får Battlegrounds Plus utan extra kostnad och dessutom lite extra kosmetiska grejer."

Aldrig fått det där med egna matcher att funka
Hade velat ha mini royale med dom man känner, ca 8 pers på liten cirkel… går det fixa nåt sånt?

Permalänk
Medlem

Är det igång igen nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Är det igång igen nu?

Ser så ut..
https://steamcharts.com/app/578080

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Oj, vilket uppsving i antal spelare! Men är väl i nyhetens behag nu…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Oj, vilket uppsving i antal spelare! Men är väl i nyhetens behag nu…

Är väl just därför de gick F2P? Spelarantalet har ju sjunkit stadigt sen peaken då runt 2017-18

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Är väl just därför de gick F2P? Spelarantalet har ju sjunkit stadigt sen peaken då runt 2017-18

Jo, det vet jag, menar ju nyhetens behag att det är just f2p

Permalänk
Medlem

Är det fler som haft problem med "network lag detected" idag medan ni spelar ?
Körde 2 matcher nu och i båda slutade det med att jag fick det felmeddelandet och sen var det över.
har sällan haft det problemet förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Är det fler som haft problem med "network lag detected" idag medan ni spelar ?
Körde 2 matcher nu och i båda slutade det med att jag fick det felmeddelandet och sen var det över.
har sällan haft det problemet förut.

Japp, fick det innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Japp, fick det innan

Okey inte bara jag då

Permalänk
Medlem

Laggar satan, speciellt när man kör.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Spelet har ”fryst” 3ggr irad nu under nedräkningen innan gamet börjar , vadfalls :/

Permalänk
Medlem

Jag har spelat några games i stötar sen F2P. Upplever att man dött av misstänkta fuskare majoriteten av gångerna. Då av spelare som är level sub 200. Mycket tråkig upplevelse. Är det fler som upplever detta eller har man bara gått och tappat reflexerna?

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Jag har spelat några games i stötar sen F2P. Upplever att man dött av misstänkta fuskare majoriteten av gångerna. Då av spelare som är level sub 200. Mycket tråkig upplevelse. Är det fler som upplever detta eller har man bara gått och tappat reflexerna?

Det händer då och då. Men det verkar som att många har passat på att skaffa sig ett nytt konto nu när det är gratis för en del låglevels är misstänkt duktiga.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Jag har spelat några games i stötar sen F2P. Upplever att man dött av misstänkta fuskare majoriteten av gångerna. Då av spelare som är level sub 200. Mycket tråkig upplevelse. Är det fler som upplever detta eller har man bara gått och tappat reflexerna?

Spontant känns det värre på solo/duo än på squad, men det kan ju vara inbillning.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det händer då och då. Men det verkar som att många har passat på att skaffa sig ett nytt konto nu när det är gratis för en del låglevels är misstänkt duktiga.

Känns som det exploderade med fuskare nu.

Skrivet av haijen:

Spontant känns det värre på solo/duo än på squad, men det kan ju vara inbillning.

Har kört mestadels squad. Fortsatte specca en gång och spelaren hade långt bättre aim än chaco eller shroud. Missade inte en flick på 200m, fick kill på kill. Han dog dock av en snubbe som jag då speccade. Övertygad om att nästa hade wh och försökte inte ens dölja det.. Its always a bigger fish?
Helt värdelöst att spela mot sådana.

Är det bättre att satsa på rankat? Vill spontant inte hard-trya i pubg.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det händer då och då. Men det verkar som att många har passat på att skaffa sig ett nytt konto nu när det är gratis för en del låglevels är misstänkt duktiga.

Min tanke med. Många som faktiskt upplevs duktiga, inte bara rent fusk. Kan mycket väl vara gamla spelare på nya gratis-konton. Och visst det är nog många av dem som fuskar, men inte alla

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Hej allihopa!
Har nyligen börjat spela pubg och upptäckte en märklig grej igår.
Efter en match satt jag vid startskärmen och tog av lurarna och insåg att datorn lät som en ventilationsanläggning. På andra skärmen hade jag Omen igång och såg att GPU-temp låg på 85-87 grader. I startskärmen belastas min GPU 100% och CPU 40%. När spelet startar faller det ner till ca 50% på båda.
Är det fler som råkar ut för detta?
Hela sidan på lådan där GPU sitter blir löjligt varm. Tänkte jag ska ta bort sidan och mäta med FLIR i eftermiddag.

CPU Ryzen 5 5600G
GPU 3060TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av DTF4_Punisher:

Hej allihopa!
Har nyligen börjat spela pubg och upptäckte en märklig grej igår.
Efter en match satt jag vid startskärmen och tog av lurarna och insåg att datorn lät som en ventilationsanläggning. På andra skärmen hade jag Omen igång och såg att GPU-temp låg på 85-87 grader. I startskärmen belastas min GPU 100% och CPU 40%. När spelet startar faller det ner till ca 50% på båda.
Är det fler som råkar ut för detta?
Hela sidan på lådan där GPU sitter blir löjligt varm. Tänkte jag ska ta bort sidan och mäta med FLIR i eftermiddag.

CPU Ryzen 5 5600G
GPU 3060TI

Lås lobbyn till 60fps, går att göra i inställningar i spelet

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Skrivet av Tip Top:

Lås lobbyn till 60fps, går att göra i inställningar i spelet

Åhh. Kanon. Tack för hjälpen