Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Svive finns annars, de härmar Qpad formen rakt av. komplett.se egna märke

Stämmer var samma sköna exakta form.
Jag har för mig att dom, dock utgått nu.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Skrivet av infocus:

Stämmer var samma sköna exakta form.
Jag har för mig att dom, dock utgått nu.

Sist jag pratade med Komplett så sa dem att de inte skulle sluta med dem, men det kan hända att det blir under annat namn i framtiden

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

Svive finns annars, de härmar Qpad formen rakt av. komplett.se egna märke

Dessa säljs tyvärr inte längre.

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fgblomqvist:

Kan glatt rapportera att jag hittat äkta Qpad 8K (och 5K) möss igen, 2 år efter att jag först startade denna tråd!

Vilken hjälte alltså, och vilken jäkla tur att jag såg ditt inlägg när jag desperat letade efter backups för min 8K. Jag hade också en Func MS-3 och en MS-3 r2 för många år sen, fanns bara QPAD att lita på efter Func försvann.

Jag tog chansen och köpte ett par 8K från Newegg och fick precis vad jag ville ha. Eftersom jag handlade från Sverige så fick jag använda MyUS som mellanhand för shipping hit men råkar ha en vän som jobbar där så det gick smidigt. Gick på ca 1300kr för två möss + shipping till USA. Shipping till Sverige + tull osv gick på nästan 900kr men det skiter jag fullständigt i, inget pris för högt för att slippa leta efter ordentliga 5 finger möss. Nu har jag så jag klarar mig ett tag!

Permalänk
Skrivet av Axarn:

Vilken hjälte alltså, och vilken jäkla tur att jag såg ditt inlägg när jag desperat letade efter backups för min 8K. Jag hade också en Func MS-3 och en MS-3 r2 för många år sen, fanns bara QPAD att lita på efter Func försvann.

Jag tog chansen och köpte ett par 8K från Newegg och fick precis vad jag ville ha. Eftersom jag handlade från Sverige så fick jag använda MyUS som mellanhand för shipping hit men råkar ha en vän som jobbar där så det gick smidigt. Gick på ca 1300kr för två möss + shipping till USA. Shipping till Sverige + tull osv gick på nästan 900kr men det skiter jag fullständigt i, inget pris för högt för att slippa leta efter ordentliga 5 finger möss. Nu har jag så jag klarar mig ett tag!

Det är som när bekanta lägger ut bilder på sociala medier på deras nyfödda — sann glädje! Vad kul att du fick tag på ett par

Jag måste tillägga (såg att jag glömt skriva) att sensorn på min 8K från Newegg tvärdog efter ca 1 månad, men kontaktade säljaren ("QPAD Gaming") via Newegg och fick bra support. Efter lite fram och tillbaka med testande i 1-2 veckor så fick jag en ny sensor på posten (jag sa att det var lugnt om dem bara ville skicka en sensor istället för en hel mus). Sen dess har jag inte haft några problem, musen håller fint än idag (så ungefär 1 år av runt 60-80 timmar i veckan av gaming + arbete) . Så ifall du får problem, tveka inte att höra av dig till dem, inte omöjligt att dem kan skicka till Sverige (de skickar ju från Kina trots allt).

Ska möjligtvis byta ut tumbrytarna mot dem från min gamla 8K för klickkänslan i den nya är inte riiiiktigt lika bra. Typ nästan, men inte riktigt. Är förmodligen bara lite variationer mellan olika 8K. Får se hur jag gör.

Sen, vad gäller den där 8K Optiska som jag också beställde från Newegg för ett år sen (men som jag kommenterade var från en tveksam säljare) så kom den aldrig fram så blev en refund. Inget mer med det. Så om någon annan ska köpa, håll er till laservarianten från "QPAD Gaming"

Permalänk

Mailade säljaren på Newegg för att kolla läget och dem har fått slut nu, sitter på 10 använda exemplar som dem kan refurbisha med nya skal och glides, men sen så är det helt kört för även denna modell. Får hoppas att allt jag har hemma varar i några år iaf. Om någon panikar och behöver en så skulle jag rekommendera att maila säljaren omgående, de kan skicka utanför Newegg till Sverige. Sa att dem kunde sälja alla tio för 600 USD inklusive frakt haha, men bedriver ju inget lager så tackade nej

Permalänk
Medlem

Min QPAD 5K mår inte så bra längre... Scroll-knappen glappar.
Efter mycket läsande i denna tråd (med tänt hopp som sedan släckts igen) sökte jag på amazon.com. Hittade en massa QPAD 5K! Beställde en för ca 36 dollar (https://www.amazon.com/gp/product/B007ZO4QFO/).
Vi får väl se om den kommer fram... och vad det är när den väl kommer fram!

Permalänk
Skrivet av Cia0312:

Min QPAD 5K mår inte så bra längre... Scroll-knappen glappar.
Efter mycket läsande i denna tråd (med tänt hopp som sedan släckts igen) sökte jag på amazon.com. Hittade en massa QPAD 5K! Beställde en för ca 36 dollar (https://www.amazon.com/gp/product/B007ZO4QFO/).
Vi får väl se om den kommer fram... och vad det är när den väl kommer fram!

Ja 5K verkar ha överlevt på någon vänster, håller tummarna för dig (den 5K jag köpte på Amazon för ett par år sen var ju normal iaf)

För övrigt hittade jag av en slump en Qpad 8K på bol.com här i Nederländerna där jag numera bor, så knipte en för 800 kr. Också helt ny, fantastiskt

Har 2 hela 8K i lager + en 5K nu. Borde klara mig ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cia0312:

Min QPAD 5K mår inte så bra längre... Scroll-knappen glappar.
Efter mycket läsande i denna tråd (med tänt hopp som sedan släckts igen) sökte jag på amazon.com. Hittade en massa QPAD 5K! Beställde en för ca 36 dollar (https://www.amazon.com/gp/product/B007ZO4QFO/).
Vi får väl se om den kommer fram... och vad det är när den väl kommer fram!

Skrivet av fgblomqvist:

Ja 5K verkar ha överlevt på någon vänster, håller tummarna för dig (den 5K jag köpte på Amazon för ett par år sen var ju normal iaf)

För övrigt hittade jag av en slump en Qpad 8K på bol.com här i Nederländerna där jag numera bor, så knipte en för 800 kr. Också helt ny, fantastiskt

Har 2 hela 8K i lager + en 5K nu. Borde klara mig ett tag.

Score! QPAD 5K, mint condition!

(Suck it naos pro, den sög)

Permalänk
Entusiast

Hmm, min 5K gav sig i helgen, vänsterklick strulat ett tag. Blir så med mycket D2 spelande

Köpte en Logitech G603 men det var verkligen inte samma sak

Permalänk
Skrivet av Calathea:

Hmm, min 5K gav sig i helgen, vänsterklick strulat ett tag. Blir så med mycket D2 spelande

Köpte en Logitech G603 men det var verkligen inte samma sak

Bara att hugga en eller två innan de försvinner, man vet aldrig när och om de någonsin dyker upp igen:
https://www.amazon.com/5K-Pro-Gaming-Laser-Maus/dp/B007ZO4QFO...