Blizzard avslöjar nytt överlevnadsspel

Permalänk
Medlem

Trodde survival genren var förbi vid det här laget(?) Och definitivt om några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Ja du, jag kan ju bara spekulera... 🤔

Det står ju "console" i singular, inte consoles. Men det kanske inte behöver betyda något. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Det står ju "console" i singular, inte consoles. Men det kanske inte behöver betyda något. 😁

rätta mig om jag har fel men jag tror det är korrekt engelska, konsoll som i xbox är en konsoll, liksom playstation, nintendo, osv.
på samma sätt som dem skrivit PC och inte PC's som om spelet skulle släppas bara till din dator men inte min och resten av världens datorer. -shrugs-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Köpet är väl inte genomfört/godkänt än så det har antagligen ingenting med Microsoft alls att göra Mest troligt att det handlar om att få tillbaka någon sorts "hype" och bra PR.

Nej, det är väl sant förstås.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nu vill jag bara posta den klockrena bilden

Klockren

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Undrar om orcer och sånt kommer vara med?

Att dom utrycker sig med hjältar och äventyr, låter ju lite som att det är fantasy setting. Men samtidigt så skulle det ju kännas väldigt Warcraft med orcer, så antagligen inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ska bli intressant att se vad detta är för något

Är väl ingen genre jag lirar spel inom egentligen, men Blizzard gör bra spel så jag kommer givetvis se om det är något för mig när mer info släpps.

Rättning, de gjorde bra spel, en gång i tiden.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Med tanke på Blizzards historik på senare år med misslyckade spelsläpp i form av exempelvis reforged samt oförmåga att bibehålla retention av spelare pga. sin idiotiska kortsiktighet och komplett fokus på att tillgodose aktieägarnas vinstintresse på bekostnad av sin fanbase så ställer jag mig gravt skeptiskt till allt som har med Blizzard att göra.

Deras affärsmodell har på senare år varit att omvandla tillitskapital till pengar, det är ganska många med mig som tilliten har sinat för. Jag är trött att de missbrukar intressanta spelvärldar i de grövsta bara för att tillgodose sina ägare större vinster på kort sikt.

Som jag ser det har de grävt upp våra hjältars gravar (speluniversum) och använder hjältarna som nickedockor vilka de gett ny hattar för att få det att se ut som att det är något nytt fastän de i verket bara utnyttjar forna hjältars lik till sin egna vinning med total oförståelse för en stor del av sin kundbas. Nu har de även börjat kasta liken på bål och bränner dessa inför sin forna fanbase i ett hån, det uppenbara exemplet är hur de totalt har förstört en lång och anrik canon från warcraft universumet iom att de helt plötsligt säger att the jailer har styrt allt, SÅ JÄVLA FULT GJORT.

Nej, nu är det nog. Jag kommer inte köpa någonting från detta skitbolag innan det bevisats att produkten är BRA och inte designad för att utnyttja konsumenter, rösta med plånboken är väl dessvärre det bästa jag kan göra.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Rättning, de gjorde bra spel, en gång i tiden.

En som hoppat på "hata blizz pga saker som skett internt inom företaget och framkommit sista tiden men som inte påverkar deras spel men nu ska man hata allt som har med företaget att göra pga detta ändå - tåget" ser jag. Jag gör det antagandet iaf.

Jag känner inget behov av att hoppa på dessa anti-corporate tåg, jag går liksom inte igång på det utan fokuserar på spelen och skiter i resten.

Förutom Warcraft remastern som var riktigt illa skött är det ingen större skillnad på Blizzard nu och förr allvarligt talat, tycker inte jag iaf. Diablo 3 var ett snedsteg också men det blev bättre. Visa upp immortal innan D4 var en blunder också men nåväl, alla fattade ju att D4 var på G också...

På senare tid har de ändrat karaktärers namn i spel och tagit bort skämt och visa saker i wow och allt vad det är...det är ett jävla trams om du frågar mig men aja, folk behöver en extra skyddad tillvaro 2022 tydligen, det är inte lätt att vara lättkränkt eller sekundärkränkt så detta kan jag inte bara beskylla Blizzard för.

Kikar vi på de senare spelen de släppt. Overwatch var en braksuccé. Hearthstone var en braksuccé. Heroes of the storm har nog gått bra men långsiktigt inte den hit de hoppats på bara. Wow går nog fortsatt bra och har en hel del spelare, vissa expansioner blir omtyckta, andra mindre förstås, inget nytt där att det går upp och ned helt enkelt. Legion älskat, BFA hatat, Shadowlands sådär, sannolikt pga pandemin. Nästa blir nog ett stort kliv upp igen. Diablo 2 remastern är superb.

Framtiden då? Jag tror nästa wow exp blir trevlig som sagt. Diablo 4 ser gryyymt ut. Hade jag brytt mig om Gaming på på mobil hade Diablo Immortal lockat. Overwatch 2 är svårt att säga, det är väl det jag är mest skeptisk till just nu av deras kommande titlar, till stor del pga första spelet var inte min grej så tvåan kvittar också. De verkar utveckla lite nytt också baserat på nyheten som denna tråd behandlar.

Så jag vet inte. I mina ögon har de gjort bra spel, de gör det fortfarande och kommande spel ser generellt lovande ut också. Allt är inte guld och gröna skogar men överlag ser det i mina ögon bra ut helt enkelt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

En som hoppat på "hata blizz pga saker som skett internt inom företaget och framkommit sista tiden men som inte påverkar deras spel men nu ska man hata allt som har med företaget att göra pga detta ändå - tåget" ser jag. Jag gör det antagandet iaf.

Jag känner inget behov av att hoppa på dessa anti-corporate tåg, jag går liksom inte igång på det utan fokuserar på spelen och skiter i resten.

Förutom Warcraft remastern som var riktigt illa skött är det ingen större skillnad på Blizzard nu och förr allvarligt talat, tycker inte jag iaf. Diablo 3 var ett snedsteg också men det blev bättre. Visa upp immortal innan D4 var en blunder också men nåväl, alla fattade ju att D4 var på G också...

På senare tid har de ändrat karaktärers namn i spel och tagit bort skämt och visa saker i wow och allt vad det är...det är ett jävla trams om du frågar mig men aja, folk behöver en extra skyddad tillvaro 2022 tydligen, det är inte lätt att vara lättkränkt eller sekundärkränkt så detta kan jag inte bara beskylla Blizzard för.

Kikar vi på de senare spelen de släppt. Overwatch var en braksuccé. Hearthstone var en braksuccé. Heroes of the storm har nog gått bra men långsiktigt inte den hit de hoppats på bara. Wow går nog fortsatt bra och har en hel del spelare, vissa expansioner blir omtyckta, andra mindre förstås, inget nytt där att det går upp och ned helt enkelt. Legion älskat, BFA hatat, Shadowlands sådär, sannolikt pga pandemin. Nästa blir nog ett stort kliv upp igen. Diablo 2 remastern är superb.

Framtiden då? Jag tror nästa wow exp blir trevlig som sagt. Diablo 4 ser gryyymt ut. Hade jag brytt mig om Gaming på på mobil hade Diablo Immortal lockat. Overwatch 2 är svårt att säga, det är väl det jag är mest skeptisk till just nu av deras kommande titlar, till stor del pga första spelet var inte min grej så tvåan kvittar också. De verkar utveckla lite nytt också baserat på nyheten som denna tråd behandlar.

Så jag vet inte. I mina ögon har de gjort bra spel, de gör det fortfarande och kommande spel ser generellt lovande ut också. Allt är inte guld och gröna skogar men överlag ser det i mina ögon bra ut helt enkelt.

Hatar Blizzard gör jag inte. Besviken är nog ett bättre ord, och det är mestadels baserat på vad de producerat de senaste 10 åren. Detta är givetvis min egen åsikt, som är baserad på mina egna smaker och tycken.

Efter D3 har det bara gått utför i mina ögon. De hoppade på kortspelståget med Hearthstone vilket jag avskyr. Sedan MOBA-tåget med HotS, vilket jag avskyr ännu mera. WoW har gått sakta men säkert utför sedan Cataclysm, med streamlining, förenkling och fler och fler tråkiga system, och med Shadowlands som första expansion där jag tröttnade innan jag nått max level med en enda karaktär.
Och nu hoppar de survival-tåget också, sent om sider. Suck...
Enligt min mening märks det tydligt att de flesta av eldsjälarna som skapade studion har lämnat Blizzard.

MEN vem vet, Diablo 4 kanske blir ett helt fantastiskt spel som räddar deras rykte. Jag håller inte andan dock.

PoE har helt tagit över ARPG-tronen i mina ögon. Det är som gjort för en spelare som mig. Men all mångfald är bra.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |