Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Säkert finns det vettiga tjejer även idag och visst fanns det knasiga förr oxå.

Minns då jämställdhetsdebatten var precis i sin linda. Då blev jag attackerad av en kvinna som tyckte att det var ojämlikt av mig att ha skägg. Jag rakade mig tre, kanske fyra, gånger nån gång i tjugoårsåldern och tyckte det inte var värt besväret så jag har haft skägg sen dess. Jag förstod inte vad hon pratade om så jag frågade om det var hårväxt överhuvudtaget som var generande men då tyckte hon att jag var obscen. Då frågade jag henne om det var andra skillnader mellan män och kvinnor som hon inte gillade, kanske tyckte hon att män skulle ha ett antal lösbröst av olika form och storlek att använda i umgänge med kvinnor och kvinnor i samma lite underliga jämställdhetssträvan skulle ha motsvarande uppsättning av löspenisar. Hon började skrika i falsett en massa dumheter och rusade iväg. En annan dam som var som tydligen lyssnat försökte då inleda någon slags intellektuell diskussion om jämlikhet samtidigt som hon påstod att den agra damen hade missförstått vad det handlade om. Plötsligt frågade hon varför det skulle vara en hel uppsättning lösbröst och löspenisar och jag svarade att det måste vara det för att man annars kunde stöta sig med kvinnor och män på grund av deras utrustning, man kan ju t.ex. inte stöta på en flatbröstad kvinna om man har jättelöstuttar. Hon påstod att hon förstod. Det var totalt surrealistiskt. Ingen förstod att jag tröttnat och drev med dem.

Under samma tidsperiod så var jag på ett jippo på den internationella kvinnodagen tillsammans med en kvinnlig bekant och i jämlikhetens anda hade de manliga strippor på en scen. Snacka om missförstånd! Jag frågade om jämlikhet betydde att alla skulle vara lika korkade och det föll inte heller i god jord.

Så en del var knasiga förr precis som en del är knasiga nu. Håll ut, rätt vad det är stöter ni på en som är vettig.

Låter som en underbar diskussion
Det är också fel att äldre män åker till Thailand och hittar en yngre fru men rätt när en äldre dam åker till Kenya och hittar en yngre man Detta har väl även SVT gjort dokumentärer om när äldre damer räddar yngre svarta män.

Enligt många kvinnor så är det snuskigt att titta på porrfilm men att se på "50 shades of grey" är kultur. Har inte själv sett filmen men hört att den inte ska vara helt rumsren.

Snacka om dubbelmoral....

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Ett nytt litet gubbgnäll som kanske bara jag har problem med men ruskigt irriterande.

Som vardagsklädd så går jag gärna runt i t-shirt och jeans eller shorts på sommaren men på många, nästan alla mina t-shirts så dyker det upp små löjliga hål i magtrakten. Har ingen piercing i naveln eller annat som kan göra alla dessa små hål och de är på tok för utspridda för att vara skärpet. Det ser heller inte ut som nötningshål utan bara att en maska släppt i tyget och det blir ett litet hål. Uppkommer till 99% bara runt magen och det gör det samma om t-shirten kostat 50 kr eller 300 kr att köpa.
Någon mer med problemet som har gjort bättre efterforskningar?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Ett nytt litet gubbgnäll som kanske bara jag har problem med men ruskigt irriterande.

Som vardagsklädd så går jag gärna runt i t-shirt och jeans eller shorts på sommaren men på många, nästan alla mina t-shirts så dyker det upp små löjliga hål i magtrakten. Har ingen piercing i naveln eller annat som kan göra alla dessa små hål och de är på tok för utspridda för att vara skärpet. Det ser heller inte ut som nötningshål utan bara att en maska släppt i tyget och det blir ett litet hål. Uppkommer till 99% bara runt magen och det gör det samma om t-shirten kostat 50 kr eller 300 kr att köpa.

Tvättar du dina t-shirtar ihop med kläder som har dragkedja?
Har du isåfall stängt dragkedjorna innan du tvättar?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Trött på folk som tror sig vara öppna för att de tror på skit. När de i själva verket är fundamentalister som trots berg av bevis aldrig kommer att ändra sin ståndpunkt i fråga x. De tror att vetenskapen och dess metoder är inget att lita på. Var kommer alla dessa personer i från? Går de i skolan och inte fattar någonting?

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Tvättar du dina t-shirtar ihop med kläder som har dragkedja?
Har du isåfall stängt dragkedjorna innan du tvättar?

Det är inte jag som tvättar men kan säkert åka med några plagg med dragkedja i samma maskin, men varför ska alla hålen komma runt magen på tröjorna, borde vara mer logiskt att de kom på ryggen då den ytan är mycket större?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det är inte jag som tvättar men kan säkert åka med några plagg med dragkedja i samma maskin, men varför ska alla hålen komma runt magen på tröjorna, borde vara mer logiskt att de kom på ryggen då den ytan är mycket större?

Hahah har exakt samma problem med mina t-tröjor, och tvättar aldrig med dragkedjor i tvätten då jag tvättar tröjorna för sig. Hade gärna också listat ut vad det kan bero på

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Stefflo:

Kan ju vara så att magen putar ut lite när du ska knäppa igen en tröja eller jacka med dragkedja, och därmed fastnar med dragkedjan i tishan utan att tänka på det?

Permalänk
Medlem

Kanske väldigt vassa hårstrån på magen som nöter hål på tröjan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostbullen:

Hahah har exakt samma problem med mina t-tröjor, och tvättar aldrig med dragkedjor i tvätten då jag tvättar tröjorna för sig. Hade gärna också listat ut vad det kan bero på

Ja, är verkligen nyfiken. Saker jag själv funderat på.

Mal - Aldrig sett någon i huset och det är bara mina tröjor som får dessa små hål.
Skärp - Då ska de inte komma på sidan om magen utan endast rakt fram men dessa hål sitter på hela framsidan över magtrakten.
Hår på magen som nöter - Ser inte ut som nötta hål utan mer som en tråd gått av och skapar då ett hål som är ca 2mm stort.
Piercing i naveln - Äger ingen.
Pillar i naveln hela dagen - Borde då få hålen runt naveln men dessa är mer utspridda.
Tvättmaskinen - Borde vara hål på andra ställen än runt magen och inte bara på mina kläder.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Kan ju vara så att magen putar ut lite när du ska knäppa igen en tröja eller jacka med dragkedja, och därmed fastnar med dragkedjan i tishan utan att tänka på det?

Den har jag aldrig tänkt på men då borde hålen vara i en "rad" längs mitten och hålen för mig är utspridda över hela magtrakten nästan från sida till sida och hålen kommer även på sommaren och då använder jag nästan aldrig jacka. Några tröjor med dragkedja äger jag inte.

Skrivet av joakim99:

Kanske väldigt vassa hårstrån på magen som nöter hål på tröjan?

Hårstrån på magen ja men vassa vette fan. Ser inte heller ut som nötta hål. Men känns ändå som det mest troliga.

Skrivet av Ostbullen:

Har du hår på magen, lätt putande mage
Vi kanske är något på spåren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Trött på folk som tror sig vara öppna för att de tror på skit. När de i själva verket är fundamentalister som trots berg av bevis aldrig kommer att ändra sin ståndpunkt i fråga x. De tror att vetenskapen och dess metoder är inget att lita på. Var kommer alla dessa personer i från? Går de i skolan och inte fattar någonting?

De har tagit examen från livets hårda skola.

Permalänk
Avstängd

För mycket navelpillande helt enkelt.

Nej jag har också samma problem i viss mån. Men jag tror det handlar i alla fall delvis om att det är en utsatt position liksom, speciellt om magen står ut lite. När man rör sig så är det ju den som gnids mot saker och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har du hår på magen, lätt putande mage
Vi kanske är något på spåren.

Hårig mage ja! Dock inte putande, smal som en tändsticka :/ Riktigt mysterium detta

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FabriciusRex:

Ja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

För mycket navelpillande helt enkelt.

Nej jag har också samma problem i viss mån. Men jag tror det handlar i alla fall delvis om att det är en utsatt position liksom, speciellt om magen står ut lite. När man rör sig så är det ju den som gnids mot saker och så.

Du kanske har rätt men jag är ju ändå rätt stillasittande Är väl därför man har en lite putande mage fast enligt svar från ostbullen så är det inte problemet. Men då borde flera ha samma problem kan man tycka, nu är vi i alla fall tre

Skrivet av Ostbullen:

Hårig mage ja! Dock inte putande, smal som en tändsticka :/ Riktigt mysterium detta

Ett riktigt mysterium som skulle behöva ett svar

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Stefflo:

Du kanske har rätt men jag är ju ändå rätt stillasittande Är väl därför man har en lite putande mage fast enligt svar från ostbullen så är det inte problemet. Men då borde flera ha samma problem kan man tycka, nu är vi i alla fall tre

Fyra, men jag vet av erfarenhet att de hål jag har lite överallt på mina gamla t-shirts kommer från att dra upp dragkedjor. Hålen uppenbarar sig ju på lite olika ställen beroende på hur tröjan sitter just när dragkedjan dras upp.

Problemet har försvunnit helt för mig sen jag börja tänka till före jag drar på mig jackan/tröjor med dragkedja.
Hålen uppenbarar sig inte direkt efter incidenten heller, utan efter någon/några tvättat.

Så är det för mig iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har börjat dejta igen efter att mitt tidigare förhållande tog slut 2020.
Lyckas inte komma särskilt långt innan jag hittar något jag stör mig på hos tjejerna jag träffar. Ett par exempel.

En tjej sa "förstå mig rätt" varje mening kändes det som och ovanpå det så var allt som var dåligt "en bajsmacka".

En annan tjej var trevlig på Snapchat och Messenger men när jag gjort mig till och bjöd hem henne på en fika. Tyst, fåordig, totalt ointresserad av att ställa nån motfråga eller hålla konversationen flytande. Dessutom kommer hon 45 minuter sent och "asmätt" när vi bestämt att jag skulle bjuda.

En annan tjej erbjöd sig att organisera om mitt kök första gången hon var hemma hos mig. Nej tack blev svaret. Vi träffades ändå ett par gånger och lagade mat ihop. Detaljer jag störde mig på. Det var nästan alltid "första gången denna vecka" som hon åt riktig mat. Hon tog extrema portioner, åt en fjärdedel och slängde resten. Alltid fötterna upp på soffbordet efter vi ätit och sparkade undan tallrik och glas som var i vägen. Två glas sparkade hon ut och ner i golvet.

Vad säger ni? Är jag gnällig och onödigt gubbig eller är det såhär att dejta idag?

Låter som ett fall för "Better Bachelor" på Y-tube.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Låter helt klart som att du fåt besök av pälsänger, en liten skalbagge som när den är en larv gärna gör just sådan små hål som du beskriver. Ganska vanligt och det finns mycket att läsa om man googlar.

Vanligaste rådet är att hålla väldigt rent i sin bostad, även på sånna ställen man sällan tänker på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1kolli:

Låter helt klart som att du fåt besök av pälsänger, en liten skalbagge som när den är en larv gärna gör just sådan små hål som du beskriver. Ganska vanligt och det finns mycket att läsa om man googlar.

Vanligaste rådet är att hålla väldigt rent i sin bostad, även på sånna ställen man sällan tänker på.

Har aldrig sett några sånna djur i min byrå men ska absolut kolla lite extra. Om det nu är dessa så är det konstigt att de bara ätit av tyget vid magen och inte tagit någon tugga på ryggen eller en ärm. Det är också endast t-shirts som får dessa hål men i byrån finns många fler typer av kläder. En smaskig strumpa eller kalsong borde vara svår att motstå kan man tycka😀

När man läser om dem så står det mest att det är ylle och päls men visst även textiler men det står inte som första prio.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pälsänger

Här är tydligen svaret på mitt gnäll. Jeansknappen är den stora boven.

https://www.allas.se/hushall/darfor-far-du-sma-irriterande-ha...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Små hål? Hur ser hålen ut? Ser de ut som att de tärts upp eller ser de ut som att hålen kommit av att de förstörts runt om kring? Alltså är omgivningen kring hålen svaga och tunna eller är det mer som att du klippt/rivit av en liten bit?

Visa signatur

5800X - 2080ti - DDR4 32gb 3200mhz - B550-F - Arctic LF II 240 - RM750X - H510 flow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saligt:

Små hål? Hur ser hålen ut? Ser de ut som att de tärts upp eller ser de ut som att hålen kommit av att de förstörts runt om kring? Alltså är omgivningen kring hålen svaga och tunna eller är det mer som att du klippt/rivit av en liten bit?

Det är ingen nötning alls utan det är bara ett litet hål på ca 2-3mm. Det är inte bara ett utan kan vara både fem och tio stycken men alla sitter runt magen. Enligt en artikel jag hittade som jag också länkade till tidigare så ska det bero på jeansknappen som nöter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har också de där mystiska hålen på t-shirtar. Alltid på nedre magen. Som putar ut lite. Måste komma från att man lutar sig över saker. Diskbänk, matbord, skrivbord, tusan vet.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det är ingen nötning alls utan det är bara ett litet hål på ca 2-3mm. Det är inte bara ett utan kan vara både fem och tio stycken men alla sitter runt magen. Enligt en artikel jag hittade som jag också länkade till tidigare så ska det bero på jeansknappen som nöter.

Aldrig varit med om det tidigare…när du säger det så låter det som att du inte använder skärp? Det kanske hjälper isf 👍

Visa signatur

5800X - 2080ti - DDR4 32gb 3200mhz - B550-F - Arctic LF II 240 - RM750X - H510 flow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saligt:

Aldrig varit med om det tidigare…när du säger det så låter det som att du inte använder skärp? Det kanske hjälper isf 👍

Jag använder skärp.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pirum:

Jag har också de där mystiska hålen på t-shirtar. Alltid på nedre magen. Som putar ut lite. Måste komma från att man lutar sig över saker. Diskbänk, matbord, skrivbord, tusan vet.

Det här ska tydligen vara problemet.

https://www.allas.se/hushall/darfor-far-du-sma-irriterande-ha...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Låter som en underbar diskussion

Först var det mest förvirrande eftersom jag inte alls hängde med, jag hade haft skägg så länge att jag inte tänkte så mycket på det, och sedan, när jag förstod vad hon pratade om, blev jag mest road och provocerande. Den intressanta biten var egentligen dam nr två som först försökte sig på att gör det till nån slags intellektuell diskussion men sen inte kunde låta bli att fråga och lösbröst och löspenisar. Jag väntade mig att hon skulle kunna hålla sig men

Skrivet av Stefflo:

Enligt många kvinnor så är det snuskigt att titta på porrfilm men att se på "50 shades of grey" är kultur. Har inte själv sett filmen men hört att den inte ska vara helt rumsren.

Filmen har å andra sidan fått en massa kalkonpriser, sämsta huvudpersonsprestation, sämsta birollsprestation, sämsta foto, minns inte hur många kalkonpriser den fick, har varken sett den eller efterföljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Snacka om dubbelmoral....

Precis som inom rättsväsendet så är det *uppsåtet* som räknas. En Porrfilm är endast till för att vara porrig, eventuell handling är mest för syns skull och antalet kukar/minut är det viktigaste.
50 shades däremot är en filmatisering av en välkänd roman, som i sin tur är baserad på en Twilight-fanfic enligt nätet. Det är en erotisk roman, absolut, men inte ren porr (fokus är inte på att visa upp kukar/bröst/penetration).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Först var det mest förvirrande eftersom jag inte alls hängde med, jag hade haft skägg så länge att jag inte tänkte så mycket på det, och sedan, när jag förstod vad hon pratade om, blev jag mest road och provocerande. Den intressanta biten var egentligen dam nr två som först försökte sig på att gör det till nån slags intellektuell diskussion men sen inte kunde låta bli att fråga och lösbröst och löspenisar. Jag väntade mig att hon skulle kunna hålla sig men
Filmen har å andra sidan fått en massa kalkonpriser, sämsta huvudpersonsprestation, sämsta birollsprestation, sämsta foto, minns inte hur många kalkonpriser den fick, har varken sett den eller efterföljaren.

Svårt att få det till en intellektuell diskussion när man ligger på den nivån att man ser det provocerande och kränkande med men med skägg.
Den blev också nominerad till en Oscar men då för bästa musik, resten var kalkonpriser förutom musiken då

Skrivet av Grumbledock:

Precis som inom rättsväsendet så är det *uppsåtet* som räknas. En Porrfilm är endast till för att vara porrig, eventuell handling är mest för syns skull och antalet kukar/minut är det viktigaste.
50 shades däremot är en filmatisering av en välkänd roman, som i sin tur är baserad på en Twilight-fanfic enligt nätet. Det är en erotisk roman, absolut, men inte ren porr (fokus är inte på att visa upp kukar/bröst/penetration).

Det är ju handlingen som är det viktigaste i alla porrfilmer, samma sak som att det är artiklarna i porrtidningarna man läser den för
Jo, har inte läst boken heller men som sagt så går jag på vad som skrivits om den och även att många kvinnor tyckte den var väldigt bra, ingen aning om varför.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Svårt att få det till en intellektuell diskussion när man ligger på den nivån att man ser det provocerande och kränkande med men med skägg.
Den blev också nominerad till en Oscar men då för bästa musik, resten var kalkonpriser förutom musiken då

Det är ju handlingen som är det viktigaste i alla porrfilmer, samma sak som att det är artiklarna i porrtidningarna man läser den för
Jo, har inte läst boken heller men som sagt så går jag på vad som skrivits om den och även att många kvinnor tyckte den var väldigt bra, ingen aning om varför.

Jo men det är ju inget nytt direkt. När jag var typ tolv läste jag en del Jackie Collins-böcker, "romantik i glamorös miljö" också känt som tantsnusk. Inte för att det var bra böcker på något sätt, men jag gillade dem då. Och delar av dem var ju i princip samma som sexnovellerna i Aktuell Rapport eller liknande. Bättre språk kanske, men det var ändå knappt liksom.

Sen har hetsen mot porr tagit en ganska konstig vändning det senaste. Det finns en massa knäppskallar som har väldigt starka åsikter och använder helt sjuka argumentationstaktiker för att fördöma all porr ("allt porr är är filmade övergrepp") och typ alla föräldrar som inte installerar porrfilter på sina barns enheter ("ni vill att era treåringar ska titta på våldsamma gangbangs... i skolan..!"). Porrfri barndom är en riktig skitorganisation i alla fall, de promotar porrfilter som inte fungerar (inga porrfilter fungerar om de inte blockar allt, och ofta blockar de helt vanliga saker som bedöms som moraliskt fel som frågor om sexualitet eller preventivmedel men inte faktisk porr) som säljs av personerna bakom organisationen.

Permalänk
Medlem

Trött på att man aldrig kan få en vanlig jävla lager på krogen utan det ska alltid vara IPA, BIPA, LIPA, SIPA, fan hans moster.
En storstark ska alltid finnas på menyn!