Permalänk
Medlem

Problem med dockningstation

Hej. Jag har en dockningstation som är länkad nedan.
Kör den tillsammans med en nyare thinkpad bärbar med usb-c.

Min fråga är, jag lyckas inte få datorn att driva 3 skärmar.

Har testat 2 skärmar med hdmi och 1 med displayport för att sedan släcka datorns egna skärm. Jag får då bild på alla 3 skärmar men med värdelös upplösning på ena.

Har också testat att köra 2 skärmar via dockningstationen och en direkt i datorn via HDMI. Men datorn tar inte emot den via sin egen hdmi.

Finns det nån lösning på detta måntro?

Min dockningsstation:
https://www.macforum.se/handla/produkt/k-hyperdrive-usb-c-hub...

/K

Permalänk
Medlem

Har du en mer specifik datormodell?

Vilka skärmar är det du försöker koppla in och med vilken upplösning?

Från tillverkaren

"Windows/Chrome OS supports MST (Multi-Stream Transport) and will support 3 extended displays. 1 display at 4K60Hz, 2 displays at 4K30Hz + 4K30Hz, 3 displays at 4K30Hz + 4K30Hz + 1080p, on compatible devices."

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för modell på datorn?
Vad har du för upplösning på skärmarna?

Det är inte ovanligt att bärbara datorer har denna begränsning, att de bara kan driva två skärmar.
En annan begränsning är bandbredden. Det kan vara svårt att driva 3st 4k-skärmar. Kör du 1080p så är det oftast inte detta en begräsning, men kan vara om datorn är äldre.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Vad är det för modell på datorn?
Vad har du för upplösning på skärmarna?

Det är inte ovanligt att bärbara datorer har denna begränsning, att de bara kan driva två skärmar.
En annan begränsning är bandbredden. Det kan vara svårt att driva 3st 4k-skärmar. Kör du 1080p så är det oftast inte detta en begräsning, men kan vara om datorn är äldre.

Tack för svar!

Hej. i5 vPro 8th gen. 16gb ram, Intel uhd graphics 620.
Skärmarna körs i 1920x1080, skärmarna körs i 60hz.