Bra ljud till datorn. 2.1 eller Soundbar Katana V2

Permalänk

Bra ljud till datorn. 2.1 eller Soundbar Katana V2

Kollat lite på Ljud till datorn.
Köpte ett par tillfälliga logitech 2.0 för 200 spänn på mellandagsrean men är lite sugen på att åtminstone få till en bas så man får lite tryck när jag inte kör Lurarna.

Maxpris är runt 2000:- om det ger något men gärna under 1000kr. Har ni nått för mer, motivera gärna varför så kanske jag överväger det.

Det ska va 2 mindre högtalare eller en lite mindre soundbar som kan stå brevid eller under min skärm på skrivbordet så inga större prylar. Subwoofer eller bra bas behövs.

Jag har ingen nyttan av rgb och annat utan ljudet är prio 1. Hellre bra ljud med kabel än trådlöst med samma ljud jag har nu..

Jag hade gärna försökt kombinera dessa så jag kunde vridit dom till tvn jag har brevid så jag kunde nyttja ljudet till denna också utan för mycket stök så trådlöst är ju inte helt fel.. Jag har en ganska begränsad yta..

Jag har tittat på Z625/623 som verkar vara riktigt bra tryck i. Problemet är att det är ganska fult, en jäkla massa stora kablar och lite begränsade anslutningar, plus att priset på 625an som har optiskt är högt just nu. 2100:-.

Även halkat in på Razer Leviathan och då började fundera om en Soundbar kanske passat bättre..

I en perfekt värld hade jag gärna haft en Soundbar med både hmdi och optiskt så kan jag koppla in både dator och tv digitalt.
Men prio 1 är till datorn och spel/musik.

Kom gärna med tips.. Känner att jag inte kommer nån vart här.

La till Katana V2 i rubriken
Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk

Ska du ha bra öjud köp inget gamerskräp...
In på thomann och öppna plånboken finns inga genvägar till bra ljud.

Mer än att isf köpa begagnat.

Logitech är väl ok om man gillar förvrängd bas den har mycket bas men knappas korrekt sådan utan brölar mest bas för basen skull varesig den ska vara där eller inte.

Skulle kolla ett par aktiva studiohögtalare typ yamaha eller nått och köra en eq om du fortfarande tycker basen är för mesig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Leta efter begagnat ljud.
Då kan du få bra grejer till bra priser.

Själv har jag 2st Dynavoice S-4 EX och en Dynavoice Challenger Sub 8 som jag matar via en S.M.S.L. Q5 Pro som har 2st högtalarutgångar samt en sub preout.

Försökte innan köra suben genom datorns ljudkort, men tröttnade på att den nollade inställningarna med jämna mellanrum, och kunna särskilja basen från övriga ljudsignaler var rätt omständigt.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Rekordmedlem

Ta en titt på den lokala second handen först och läs även lokala annonser, håll dig borta från datorljudsystem och soundbars om det går.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hade ett Edifier S530D 2.1 system tidigare men efter 2 år vägrade det starta. Kom på att jag hade ett par Q-Acoustics 3020 och ett par Sony SS-H2500 som inte användes. Köpte en Technics SU-VX720 för en billig peng på Tradera som står uppe på mitt Fractal Designe Define R6. Ger bra ljud ut nu

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

Tack för tipsen alla. Är väl inte i behov av 100% kanonljud men betalar gärna mer för lite bättre grejer. Just Soundbaren är väl mest att kunna kombinera tv och datorn.
Nu känner jag att jag går helt OT med min ena tråd och tittat på andra prylar, men kastar ut den här:
Hittade precis en Soundbar för en satans massa pengar men verkar täcka mina behov både för dator och tv plus ha en hel del power och nya inkopplingsmöjligheter med hmdi, usb c mm.
Creative Soundblaster Katana V2. Blev väldigt sugen på en sån och kanske ett par Creative SXFI Theater till den.
Dessa verkar inte släppts än men ser klart intressanta ut. Nån som har nån produkt med nått liknande? Jag har inte hört mycket av Soundblaster sen dom första ljudkorten rullade ut och man skulle ha prylar och drivisar till dessa?

Dessa kanske går emot tidigare tips i tråden att inte kolla på prylar som riktar sig mot dator just eller vad tror vi? Kollar lite reviews på tuben och där verkar man väldigt imponerade (som alltid iofs..)

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av megaman01:

Tack för tipsen alla. Är väl inte i behov av 100% kanonljud men betalar gärna mer för lite bättre grejer. Just Soundbaren är väl mest att kunna kombinera tv och datorn.
Nu känner jag att jag går helt OT med min ena tråd och tittat på andra prylar, men kastar ut den här:
Hittade precis en Soundbar för en satans massa pengar men verkar täcka mina behov både för dator och tv plus ha en hel del power och nya inkopplingsmöjligheter med hmdi, usb c mm.
Creative Soundblaster Katana V2. Blev väldigt sugen på en sån och kanske ett par Creative SXFI Theater till den.
Dessa verkar inte släppts än men ser klart intressanta ut. Nån som har nån produkt med nått liknande? Jag har inte hört mycket av Soundblaster sen dom första ljudkorten rullade ut och man skulle ha prylar och drivisar till dessa?

Dessa kanske går emot tidigare tips i tråden att inte kolla på prylar som riktar sig mot dator just eller vad tror vi? Kollar lite reviews på tuben och där verkar man väldigt imponerade (som alltid iofs..)

Personligen har jag aldrig hört nån soundbar låta bra utan det är nått de som prioriterar design och litenhet före ljudkvalitet väljer.
Headsetet har funnits ute i 2 år och det verkar ok och har fått skapliga tester för uppspelning men mikrofonen låter inte så naturligt, har inte hört det själv men för 700 kr kan det nog vara ok och det kostade drygt 2000kr när det lanserades.
Letar man ett slutet trådlöst headset för spelande är det antagligen helt ok för 700kr för det finns inte så mycket som har ett balanserat ljud för de pengarna.
https://www.amazon.se/Creative-Pro-Grade-CommanderMic-Optimer...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Personligen har jag aldrig hört nån soundbar låta bra utan det är nått de som prioriterar design och litenhet före ljudkvalitet väljer.
Headsetet har funnits ute i 2 år och det verkar ok och har fått skapliga tester för uppspelning men mikrofonen låter inte så naturligt, har inte hört det själv men för 700 kr kan det nog vara ok och det kostade drygt 2000kr när det lanserades.
Letar man ett slutet trådlöst headset för spelande är det antagligen helt ok för 700kr för det finns inte så mycket som har ett balanserat ljud för de pengarna.
https://www.amazon.se/Creative-Pro-Grade-CommanderMic-Optimer...

https://en.creative.com/p/headphones-headsets/creative-sxfi-t...

Va detta jag jag tänkte på, men Högtalare är nr1.
Nä jag vet att en Soundbar inte har lika bra ljud som vanliga men det är mer praktiskt i mitt fall. Ska kolla lite riktiga tester mm från branchfolk och inte Youtubers.. men just nu kanske jag väntar in detta.

Kom gärna med andra tips eller avrådan från dessa.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk

Det är ju lite svårt att säga vad som är bättre eftersom du är den enda som vet vad som får plats eller ej. Om du har nån bild du kan lägga upp så att vi får se vad för plats du har att jobba med. Klart, om man har ont om plats, då är nog en soundbar kanske en bra lösning men har man plats och kan få en riktig bra stereobild så skulle jag aldrig skaffa mig soundbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Tack för tipsen alla. Är väl inte i behov av 100% kanonljud men betalar gärna mer för lite bättre grejer. Just Soundbaren är väl mest att kunna kombinera tv och datorn.
Nu känner jag att jag går helt OT med min ena tråd och tittat på andra prylar, men kastar ut den här:
Hittade precis en Soundbar för en satans massa pengar men verkar täcka mina behov både för dator och tv plus ha en hel del power och nya inkopplingsmöjligheter med hmdi, usb c mm.
Creative Soundblaster Katana V2. Blev väldigt sugen på en sån och kanske ett par Creative SXFI Theater till den.
Dessa verkar inte släppts än men ser klart intressanta ut. Nån som har nån produkt med nått liknande? Jag har inte hört mycket av Soundblaster sen dom första ljudkorten rullade ut och man skulle ha prylar och drivisar till dessa?

Dessa kanske går emot tidigare tips i tråden att inte kolla på prylar som riktar sig mot dator just eller vad tror vi? Kollar lite reviews på tuben och där verkar man väldigt imponerade (som alltid iofs..)

Du kan kombinera vanliga stereo högtalare med TVn om du så vill och det kommer vara bätte än en soundbar.

Köp inte soundbars....

Permalänk
Medlem

Logitech G560. Inga proffsgrejer som ovan nämnda men grymt ljud och dunder bra bas i grejjorna. Är verkligen supernöjd med mitt köp. LED ljuset på baksidan skapar en trevlig atmosfär också.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av megaman01:

https://en.creative.com/p/headphones-headsets/creative-sxfi-t...

Va detta jag jag tänkte på, men Högtalare är nr1.
Nä jag vet att en Soundbar inte har lika bra ljud som vanliga men det är mer praktiskt i mitt fall. Ska kolla lite riktiga tester mm från branchfolk och inte Youtubers.. men just nu kanske jag väntar in detta.

Kom gärna med andra tips eller avrådan från dessa.

Håll koll på den lokala begmarknaden, åtminstone där jag bor dyker det ganska ofta upp bra stereoprylar för några hundringar.
Det kanske var fel lurar jag hittade på Amazon men testerna var på rätt modell så de verkar låta ok men tillgången är obefintlig, endera har de väl drabbats av komponentbristerna eller så är de kanske utgående för de verka ha lanserat hösten 2019.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av moondragon84:

Det är ju lite svårt att säga vad som är bättre eftersom du är den enda som vet vad som får plats eller ej. Om du har nån bild du kan lägga upp så att vi får se vad för plats du har att jobba med. Klart, om man har ont om plats, då är nog en soundbar kanske en bra lösning men har man plats och kan få en riktig bra stereobild så skulle jag aldrig skaffa mig soundbar.

Skrivet av megaman01:

Tänkte visa att man kan ha ganska begränsat utrymme och ändå få en hyfsad setup..
Började köpa prylar till en ny dator för ett tag sen och kom på varför jag kört med laptop länge. Jag har ingen bra plats eller ledigt rum. Detta blev lösningen av barnens tvhörna/lekhörna i hallen. Är ganska nöjd med det mesta men finns en hel del att byta och fixa. Bland annat ny stol. Liten lådhurts till kablar mm. Bättre ”fotpall”.
Ska även fixa en mindre OLED tv som har bättre svärta så jag kan sitta mer med 4k i soffan när pengar finns.

Lägg märke till barnsäkringen av skärmen med 2 straps. Och att tvn stod på möbel innan med bra avstånd för kladdiga fingrar..
https://i.imgur.com/5oC6Qqs.jpg

Skickade i Visa ditt skrivbord häromdagen. Jag tänkte mig Soundbar mest för jag har en hel del yta under skärmen och har jag kablarna lösa bak kan jag enkelt flytta över den till under tvn när jag kollar tvn eller kör spel via datorn på storskärmen. Tvn ska bytas framöver till en lite mindre plus lite yta under. Blev en liten hörna över så får bygga upp den med tiden..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av Mikos:

Du kan kombinera vanliga stereo högtalare med TVn om du så vill och det kommer vara bätte än en soundbar.

Köp inte soundbars....

Skrivet av xSean145:

Logitech G560. Inga proffsgrejer som ovan nämnda men grymt ljud och dunder bra bas i grejjorna. Är verkligen supernöjd med mitt köp. LED ljuset på baksidan skapar en trevlig atmosfär också.

Kollade lite på den men tyckte priset just nu inte kändes ok för det man får. Men kanske om priset droppar på nästa rea.

Skrivet av mrqaffe:

Håll koll på den lokala begmarknaden, åtminstone där jag bor dyker det ganska ofta upp bra stereoprylar för några hundringar.
Det kanske var fel lurar jag hittade på Amazon men testerna var på rätt modell så de verkar låta ok men tillgången är obefintlig, endera har de väl drabbats av komponentbristerna eller så är de kanske utgående för de verka ha lanserat hösten 2019.

Problemet med ”vanliga högtalare är att jag endast har ett litet skrivbord vid trappen så jag har inte plats för nån större högtalare. Se tidigare bild i inlägget innan. Och hur kopplas dessa in menar ni? Direkt i moderkortets Ljudkort eller via förstärkare?
Det har jag inte plats för.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av megaman01:

Kollade lite på den men tyckte priset just nu inte kändes ok för det man får. Men kanske om priset droppar på nästa rea.

Problemet med ”vanliga högtalare är att jag endast har ett litet skrivbord vid trappen så jag har inte plats för nån större högtalare. Se tidigare bild i inlägget innan. Och hur kopplas dessa in menar ni? Direkt i moderkortets Ljudkort eller via förstärkare?
Det har jag inte plats för.

Du har inte länkat bilden utan bara talat om att du postat en, men jag hittade den.

Du har ovanligt gott om plats för du kan ju både använda vägghögtalare och vanliga högtalare monterade vidd väggen på andra sidan trappan
Hur du kopplar in det beror på vad du väljer men skulle det behövas en separat förstärkare har du plats för den vid högtalarna på väggen, under trappen är det kanske plats som går att använda, under tvn, på datorn, en förstärkare lär inte vara särskilt svårt att placera på ett rimligt ställe.
Nått som låter bra är dessa https://hifitorget.se/visa_annons.php/dynaudio_audience_42w_1... nu var de reserverade men det är en högtalare för väggmontering, den vanliga modellen https://hifitorget.se/visa_annons.php/dynaudio_audience_40_14... som inte är för väggmontage går inte alls lika djupt i basen pga att den inte får väggstödet.
Det är dessutom en utmärkt högtalare att växa med om du ska bygga vidare mot ett mer seriöst system, du kan komplettera med basmoduler eller använda dem till surroundkanalerna i en hembio.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kör på Edifier till datorn, ett fantastiskt 2.1 system som hållt i 13 år nu. Ofantligt bra ljud. Kostade strax under 3000:- men har betydligt billigare system.

Dynavoice som ovan också rekommenderat kan jag också stå bakom.

Kolla second hand i första hand! Går att fynda riktigt bra system där för knappt några pengar alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Kollade lite på den men tyckte priset just nu inte kändes ok för det man får. Men kanske om priset droppar på nästa rea.

Problemet med ”vanliga högtalare är att jag endast har ett litet skrivbord vid trappen så jag har inte plats för nån större högtalare. Se tidigare bild i inlägget innan. Och hur kopplas dessa in menar ni? Direkt i moderkortets Ljudkort eller via förstärkare?
Det har jag inte plats för.

Provade en tidigare årsmodell av den här för att ha i sovrummet och kunna nyttja chromecasten som satt i den modellen.

Dom inbyggda högtalarna i min 5000kr 50" Samsung TV från 2016 lät märkbart bättre så man behöver nog upp i åtminstone 5000kr klassen för att få en soundbar som är något att ha.

https://cdon.se/hemelektronik/lg-sn6y-3-1-soundbar-p53799127

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Efter att ha läst dessa testerna:
https://venturebeat.com/2021/12/22/soundblaster-katana-v2-rev...
https://jabbareviews.com/creative-sound-blaster-katana-v2-rev...
https://www.windowscentral.com/creative-sound-blaster-katana-...

Så tror jag tyvärr jag får gå emot alla, förmodligen bra synpunkter ni skrivit. Är fullt medveten om att det är mycket bättre ljud i riktiga högtalare, tro inte annat. Har en setup nere som gör det den ska.

Men efter att ha sett denna och dess reviews, så är jag övertygad om att det är en sån här jag behöver för mina behov.
Nu kan jag med lite smart setup och placering av kablar mm använda denna både till filmtittande uppe med tvn och tvspel, och få bra ljud till datorn/musik.
Dessutom verkar denna agera ljudkort och har en analog ut till headsetet som även förbättrar dessa så ska bli intressant att prova.

tyvärr är det leverans i Mars.. Så får vänta nån månad.

Tack igen för alla tipsen. (även om jag gick emot dom alla..!)

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du har inte länkat bilden utan bara talat om att du postat en, men jag hittade den.
https://i.imgur.com/5oC6Qqs.jpg
Du har ovanligt gott om plats för du kan ju både använda vägghögtalare och vanliga högtalare monterade vidd väggen på andra sidan trappan
Hur du kopplar in det beror på vad du väljer men skulle det behövas en separat förstärkare har du plats för den vid högtalarna på väggen, under trappen är det kanske plats som går att använda, under tvn, på datorn, en förstärkare lär inte vara särskilt svårt att placera på ett rimligt ställe.
Nått som låter bra är dessa https://hifitorget.se/visa_annons.php/dynaudio_audience_42w_1... nu var de reserverade men det är en högtalare för väggmontering, den vanliga modellen https://hifitorget.se/visa_annons.php/dynaudio_audience_40_14... som inte är för väggmontage går inte alls lika djupt i basen pga att den inte får väggstödet.
Det är dessutom en utmärkt högtalare att växa med om du ska bygga vidare mot ett mer seriöst system, du kan komplettera med basmoduler eller använda dem till surroundkanalerna i en hembio.

Trots mitt inlägg ovan, så har du helt rätt att jag har hela väggen ovanför trappen och en hel vägg bakom mig för full surround! Det har jag faktiskt inte tänkt på. Hittar jag dessutom trådlösa hägtalare som funkar bra så är detta en kanonlösning som ska funderas på i framtiden. Men just nu får det duga med en enkel soundbar.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb