Ytterligare en som frågar om gaming dator

Permalänk
Medlem

Ytterligare en som frågar om gaming dator

Hej Alla!

Varit medlem länge, blivit förälder, tappat datorlivet jag en gång hade
Barn växt upp och nu vill ha en gaming dator!

Ser att kanske en kostnad på 15k är gränsen så pappa med kan spela spel på den !
Sen får jag välja någon lämplig skärm(barn vill ha kurved) bör jag tänka på något speciellt ?

Hade ni kunnat hjälpa mig med något förslag på dator?
Ska fungera spela flesta spelen tänker jag, först och främst fortnite för ungen, själv tänkte jag kanske mer avancerade spel daylight eller kanske andra tyngre spel ska gå spela.

Kommer givetvis finnas möjligheter uppdatera den efter hand, men en bra start uppställning är fint.
Vattenkylning börjde komma när jag "tappade" kring delar och fakta och är vanligt nu som jag förstår?
Chassi är viktigt det går få ljus eller blinka med, kanske lägga i ledslinga bara? Givetvis har han fått ett gaming skrivbord redan

Hör gärna av er !

Tack på förhand
/F

otydlighet
Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

Mitt förslag: titta på den här
https://www.komplett.se/product/1200174/dator-surfplatta/komp...
Klicka på anpassa och välj en större SSD, kostar en extra femhundring.
Lägg till den här kanske om du nöjer dig med 24 tum
https://www.komplett.se/product/1138823/gaming/spelutrustning...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Tack för era svar!

Det blev en
Phanteks Eclipse P360 Air Mid Tower

Akasa Vegas TLX RGB LED, 120mm Fan

ASUS TUF Gaming RTX 3060 OC

AMD Ryzen 5 5600X Processor

Corsair H100x Liquid CPU Kylare

Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 16GB

Kingston NV1 NVMe M.2 SSD 1TB

ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort

Corsair TX650M, 650W PSU

ASUS PCE-AC68 Nätverkskort

Tror det blir en bra konfig

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz