Battlefield 2042 är officiellt – lanseras den 22 oktober 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Någon här som lyckats bli inbjudna till EA´s eller DICE "Technical Playtest"?

Den kommer bestå utav 95% youtubers/streamers. Jag har försökt att bli inbjuden av min kompis som jobbar på spelet, utan lycka.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Den kommer bestå utav 95% youtubers/streamers. Jag har försökt att bli inbjuden av min kompis som jobbar på spelet, utan lycka.

Har du frågat din kompis om dom är medvetna om att bfV va ett riktigt bottenskrap jämfört med andra BF spel, gameplay, gameplay med fordon, etc... förutom grafiken då, den va bra, nästan för bra
Vi är ett gäng som lirar bf4 och bf1 ibland på kvällarna, dom är ju mästerverk jämfört med bfv... hitta tillbaka till bf känslan för böveln!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jag tror inte att det har dykt upp någon "officiell" information om det än, men i denna intervju som länkades på subredditen för 2042 besvarades frågan av en utvecklare att det kommer fungera exakt som i BFV. Dvs, mer likt ett lobbysystem (som i Overwatch till exempel) där servrar stängs ner när dom är tomma och möjligheten att styra sin server är väldigt begränsad.

Otroligt tråkigt eftersom community-biten har varit så viktig i tidigare BF-spel tills det började slaktas i BF1. Halva grejen med att spela är att hoppa in på en server där man känner igen folk som man gillar att spela med och mot. Vi ser exakt vad som hände i BFV där detta saknades - servrar fulla med fuskare och rasister.

Håller med! Att kunna ha egna servrar är faen skitviktigt, som du säger, så kan man kicka fuskare och såna som inte sköter språket, påhopp etc!

Permalänk

har du ngt tips på en streamer isåfall?

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Den kommer bestå utav 95% youtubers/streamers. Jag har försökt att bli inbjuden av min kompis som jobbar på spelet, utan lycka.

var kan man kolla på streamen???

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

var kan man kolla på streamen???

Det kommer du inte kunna göra. Alla är under nda.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Det kommer du inte kunna göra. Alla är under nda.

Okej.. vad är nda då?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Okej.. vad är nda då?

Ett avtal till tillverkaren att inte släppa någon information om produkten innan nda lyfts.
Sweclockers har ju också NDA på produkter som skickas till dem. Väldigt vanligt är att de inte får släppa prestanda tester på tex grafikkort förrän ett visst datum och klockslag (15:00 svensk tid väldigt vanligt). Men de måste ju få tid på sig att testa kortet också. Så de får kortet 1-2 veckor innan.

Ett exempel är Nvidia 3080 som de släppte recension på den 16 sep 2020 exakt kl 15:00:
https://www.sweclockers.com/test/30343-nvidia-geforce-rtx-308...

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Okej.. vad är nda då?

non-disclosure agreement, ett skretessavtal. Dom får inte visa eller prata om spelet.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Okej! Tack för förklaringen! =D

Visa signatur

.

Permalänk

vart kan man se game playet då? Menar, måste ju vara nån som släpper ett klipp eller två

Visa signatur

.

Permalänk

Eller hur många har blivit inbjudna?

Visa signatur

.

Permalänk
Permalänk
Medlem

https://shop.westerndigital.com/products/internal-drives/wd-b...

Köp en WD black 500 gb eller 1 tb och få Battlefield-kod på köpet. Osäker om det gäller i Sverige, någon som kanske kan grotta ner sig mer?

Kan ju va värt om man är i behov av båda kanske.

Permalänk
Medlem

128p i all ära
Men nåt som jag saknar är cq small med 32 pers! Brukar ta såna servrar i bf4… blir mer teamplay då i stället för bara kaos!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

128p i all ära
Men nåt som jag saknar är cq small med 32 pers! Brukar ta såna servrar i bf4… blir mer teamplay då i stället för bara kaos!

Med nya spelläget "Portal" så kommer det finnas alla möjliga typer av lägen att lira in 2042. Jag tror Portal kommer bli en riktigt hit alltså och är det så bra som det ser ut så kan Battlefield bli större än nånsin.

Finns inte det specifika läget man letar efter, så är det bara att göra det själv!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av hyter:

EA? Skulle aldrig falla dem in.

Jag är förvånad att man inte kan betala för att snabba på nedräkningen.

😂

Permalänk
Medlem

Nytt släppdatum: 19/11 -21

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Nytt släppdatum: 19/11 -21

Det känns som vi sett detta förut

Permalänk
Medlem

Hoppas mitt gtx 1080 kommer överleva nåt sådär i 1440p... borde funka med allt på low och få 90fps som minst eller? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

Sitter på sweclockers och gråter om att alla borde byta till console? För det måste man ju köra på om man ska spela spelen du vill ha? Hur många PC-titlar på alla dom där utvecklarna? 5?

Vadå KRÄVER gamepass? Det finns ju två olika battlepasses, ett gratis ett premium. Inget gamepass "krävs". Du verkar verkligen ha vaknat på fel sida.

Callled it!!! Sitter du och har pumpat in 500timmar i detta sktispel? Mohahhahaha
Eller rättare sagt vad det vät dina 700kr? att spela ett spel som inte ens fuskutvecklare vill röra

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

att spela ett spel som inte ens fuskutvecklare vill röra

Det är ju ändå positivt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Det är ju ändå positivt

REALLY???
"Vi gör ett spel så dåligt att ingen vill spela det, och inte ens Cheatutvecklarna anserr att det är bra nog att lägga sin tid till"
WINNING CONCEPT!!!!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

REALLY???
"Vi gör ett spel så dåligt att ingen vill spela det, och inte ens Cheatutvecklarna anserr att det är bra nog att lägga sin tid till"
WINNING CONCEPT!!!!

Du försöker allt du kan att sprida dynga över 2042 va? Inga fuskare i 2042 ärbättre än många fuskare, oavsett hur trasigt spelet är.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asla:

Haha EA pratar om att släppa spelet gratis för att det suger häst ballonger HAHAHA!!!

Släppa en liten del av Portal svar ja, för att hänga med i tiden av F2P titlar och locka tillbaks spelare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SellahiR:

Släppa en liten del av Portal svar ja, för att hänga med i tiden av F2P titlar och locka tillbaks spelare.

Dice har gjort sitt och BF kommer aldrig komma tillbaks till glansdagarna! Kommer inte återvända några spelare

Permalänk
Medlem

Vilket spel är det bästa "BF lika" spelet numera då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Vilket spel är det bästa "BF lika" spelet numera då ?

Battlefield 3 eller 4.

V helt ok men börja dala ifrån kärnan. BF2042 inte ens värt att diskutera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Vilket spel är det bästa "BF lika" spelet numera då ?

Jag tycker att 2042 är det enda som pga sitt upplägg inte är ett BF. Med det sagt började BF försöka tilltala barn och ungdomar redan under BFV på ett sätt som var väldigt likt CoD, apex och fortnite. Folk sprang runt och såg ut som clowner, väldigt oinbjudande för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |