Jacob slutar på SweClockers

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

My man Jacob! Önskar dig lycka till i framtiden!

Hann bara ses vid senaste swecträffen på Östermalm, Stockholm och mitt custom nick du gav

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av serafim:

Skönt att höra. Vad händer nu med dina undersökningar, t.ex. den om kladdande med chips o annat vid datorn? Kommer jag och alla andra nu få vänta i ovisshet i en evighet på utfallet av denna viktiga undersökning?
Känns trist att du slutar men jag har gjort likadant när jag för länge, länge sedan tvingades till väl långa pendlingar.

Nu blir jag lite vemodig, du har ju alltid funnits här på SweC från mitt perspektiv sett (reggade mig 2015).

Lycka till i din nya karriär och jag kommer hålla utkik efter dina inlägg i hopp om lika skruvade infall i framtiden.

Haha, utrymmet för skruvade infall blir nog mindre som vanlig forumit. Det där chipstestet hade varit kul att ta tag i... Nån gång kanske.

Skrivet av Mental:

Lycka till framåt! Förändring är ofta bra, både för dig och för Sweclockers!

Och då du fortfarande har passion för ämnet, och gillar Sweclockers. Så kan jag inte se något fel/konstigt med att ta några frilansuppdrag om det dyker upp något kul. Tror både du och läsarna skulle uppskatta det. Jag ser inte det som någon prestigeförlust eller "steg tillbaka" utan bara som ett nytt sätt att delta.

tycker även @emilakered kan göra ett återbesök, typ en fredagspanel eller något

Vi får se hur det blir med den saken. Ska jag vara ärlig skulle det kännas märkligt att göra inhopp som frilansare. I alla fall alltför tätt på. Kanske blir som för @Laxpudding att feeling infinner sig lite längre fram.

Vad skulle jag göra då är frågan? Skriva arga krönikor och syrliga nyheter om dumma produkter?

Skrivet av moreempty:

Så varför har inte Geeks ett VR kontor...

Tack för trevliga meet's

Tack själv för deltagandet! Hoppas det blir fler från redaktionen under någon annans regi.

Skrivet av NordhNet:

Jaha? Jag trodde du redan börjat 😈❤️

Allt är relativt. Skruva upp trollandet då?

Skrivet av Tycho:

Min enda claim to fame på forumet är nog från julafton 2018 då jag sammanfattade Sweläskers dryckeskalender på önskan av @emilakered. Annars är jag mest en lurker ifrån schlätta.

Det kanske är därifrån då! Nånstans ifrån är det i alla fall.

Skrivet av tcntad:

My man Jacob! Önskar dig lycka till i framtiden!

Hann bara ses vid senaste swecträffen på Östermalm, Stockholm och mitt custom nick du gav

Arvid Nordqvist-mannen! Det var riktigt kul att träffa dig i Stockholm, helt underbar kväll blev det. Jag kommer högst sannolikt fortsatt vistas i Stockholm på nästa utmaning jag tar mig an, men i betydligt lägre kapacitet, så jag är lätt på en Meet & Geek och att ses igen på en sådan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Jag sympatiserar med din vilja att slippa restider Jacob.
Under pandemin bytte jag arbetsgivare och blev lovad att även efter pandemin få arbeta hemifrån till största del och om det i framtiden inte skulle hållas så ställs jag inför samma val som du gjorde.

Stor respekt till dig och lycka till framöver!

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur du har orkat. Inte heller varför man inte kan kompromissa och jag köper inte fullt ut förklaringarna som angetts. Men upp till bevis.. tiden får avgöra.

Emil, Ytterberg, Jacob.. vem är näst på tur? Det känns ju som att det hade varit trevligt om Sweclockers värderade sin personal lite mer. Dom är ju inte lika lätta att ersätta som lagerarbetarna på Kallhäll.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Galadhnen:

Jag sympatiserar med din vilja att slippa restider Jacob.
Under pandemin bytte jag arbetsgivare och blev lovad att även efter pandemin få arbeta hemifrån till största del och om det i framtiden inte skulle hållas så ställs jag inför samma val som du gjorde.

Stor respekt till dig och lycka till framöver!

Det jag vill slippa är de här extrema restiderna, så kontor är inte uteslutet! Men i och med att jag vill vara kvar i branschen är det ändå något Stockholmsbaserat som lockar och då lär det bli större delen hemmajobb. Lyckligtvis flyttade jag i somras och har ett eget kontorsrum numera och det är bättre än att sitta trångt i köket.

Skrivet av Mnemozyne13:

Förstår inte hur du har orkat. Inte heller varför man inte kan kompromissa och jag köper inte fullt ut förklaringarna som angetts. Men upp till bevis.. tiden får avgöra.

Emil, Ytterberg, Jacob.. vem är näst på tur? Det känns ju som att det hade varit trevligt om Sweclockers värderade sin personal lite mer. Dom är ju inte lika lätta att ersätta som lagerarbetarna på Kallhäll.

Ja, nej, förstår att folk tycker olika där och det gör så klart jag också. Jag ser ändå företagets perspektiv och köper det, men visst hade det varit schysst att vara det där undantaget.

Samtidigt är det annat som ligger i vågskålen. Jag hade varit kvar längre om jag tillmötesgåtts, men med handen har jag gått i de här tankarna sedan våren 2018. Det här påskyndade nog bara det oundvikliga för egen del. Det är dags för något nytt, vad det är återstår att sed. Fan jag har varit här sen jag var 23 år och är (på ett positivt sätt) inte alls densamma jag var då.

Gällande tidigare kollegor är det inte min plats att gå in på detaljer, men generellt räcker det inte alltid att man blir "värderad" högt av ett företag. I vissa andra fall handlar det helt enkelt om känslan att man är färdig. I mitt fall var jag inte där riktigt än, men på god väg.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag hade på något sätt helt bommat det här fram till vad som blev ett bombnedslag på fredagspanelen.

Förstår motiveringen och önskar dig all lycka på dina nya äventyr!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Ja, nu är man själv tacksam att ens egen arbetsgivare låtit en jobba hemifrån på dag ett. Varit inne på kontoret 1 gång under 2 år!

Restiden är oslagbar!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Teddis:

Jag hade på något sätt helt bommat det här fram till vad som blev ett bombnedslag på fredagspanelen.

Förstår motiveringen och önskar dig all lycka på dina nya äventyr!

Tack Teddis!

Skrivet av kelthar:

Ja, nu är man själv tacksam att ens egen arbetsgivare låtit en jobba hemifrån på dag ett. Varit inne på kontoret 1 gång under 2 år!

Restiden är oslagbar!

Haha, det låter som lite för mycket av livets goda. Jag får ändå ett utbyte av att träffa folk.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tack för alla åren Jacob, och lycka till i framtiden 😎

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk

Tack för ditt goda arbete!

Jag är övertygad om att ditt bidrag genom alla år är en stor anledning till att detta forum är en så trevlig gemenskap. 🖖

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Thommie:

Tack för alla åren Jacob, och lycka till i framtiden 😎

Skrivet av Fräckepelle:

Tack för ditt goda arbete!

Jag är övertygad om att ditt bidrag genom alla år är en stor anledning till att detta forum är en så trevlig gemenskap. 🖖

Tack så mycket båda två! Jag hoppas i alla fall att man gjort något avtryck efter all tid och ansträngning på forumet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tack så mycket båda två! Jag hoppas i alla fall att man gjort något avtryck efter all tid och ansträngning på forumet.

Du kommer att vara saknad, du har gett så otroligt mycket till denna sidan Men vi kommer ju aldrig att glömma dig heller

Lycka till på det nya stället.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Ojoj, vad tiden går. Jag minns dig som smartidiot89. Lycka till!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av BM-Mods:

Du kommer att vara saknad, du har gett så otroligt mycket till denna sidan Men vi kommer ju aldrig att glömma dig heller

Lycka till på det nya stället.

Tack! Efter en tids detox är tanken att dyka upp lite mer aktivt igen...

Skrivet av lbs129:

Ojoj, vad tiden går. Jag minns dig som smartidiot89. Lycka till!

"Don't mention the war"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Helt missar detta, tyckte det var länge sen man såg dig, men inte fattat helt än...

Tänkte säga ’hoppas du får det bra’ men tror inte du behöver lyckönskningar. Givet vad man sett av dig här så klarar du nog vad som helst. Glöden, kärleken till forumet, och allt du står för skiner igenom i allt du gör!

Tråkigt för sweclockers att förlora en av de stora, men jag är nog på väg att lämna mitt jobb av liknande anledningar, så förstår dig helt! Inte värt att förlora 3-4 timmar per dag med barnen

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

Helt missar detta, tyckte det var länge sen man såg dig, men inte fattat helt än...

Tänkte säga ’hoppas du får det bra’ men tror inte du behöver lyckönskningar. Givet vad man sett av dig här så klarar du nog vad som helst. Glöden, kärleken till forumet, och allt du står för skiner igenom i allt du gör!

Tråkigt för sweclockers att förlora en av de stora, men jag är nog på väg att lämna mitt jobb av liknande anledningar, så förstår dig helt! Inte värt att förlora 3-4 timmar per dag med barnen

Tack för de fina orden! Det ser ut som att jag landar på fötterna rätt snart, får be att återkomma när man satt sin kråka på ett anställningsavtal. Efter fyra år av daglig pendling kände jag att det fick räcka och då fick det bli så här. Så här i efterhand känns det dock roligt att få testa på något nytt, även om jag stundtals saknar att kivas med medlemmar på forumet.

SweClockers klarar sig nog bra det också, mina förra kollegor har redan en ersättare (som jag kanske gick i god för också...) som från dag ett klev in som peppig röst i communityt. Det blir nog toppen med @Enviro vid rodret!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tack för de fina orden! Det ser ut som att jag landar på fötterna rätt snart, får be att återkomma när man satt sin kråka på ett anställningsavtal. Efter fyra år av daglig pendling kände jag att det fick räcka och då fick det bli så här. Så här i efterhand känns det dock roligt att få testa på något nytt, även om jag stundtals saknar att kivas med medlemmar på forumet.

SweClockers klarar sig nog bra det också, mina förra kollegor har redan en ersättare (som jag kanske gick i god för också...) som från dag ett klev in som peppig röst i communityt. Det blir nog toppen med @Enviro vid rodret!

Jag sitter i liknande sits som sagt, dock strax under två timmar med tåget och byten dörr till dörr

Skulle aldrig någonsin göra det dagligen igen. De få gånger jag åkt in hittills sedan restriktionerna började minska har varit en pina

Lite tråkigt att se att Geeks har en sådan (förlegad?) policy, men man kan ju också se det som starten på något nytt

Tack för att du stod ut så länge, du kommer vara saknad av mig och många andra (jag saknar ju Emil fortfarande), men livet går vidare

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Efter en tids soul searching och jobbsökande kan jag nu meddela att nästa steg blir PR-konsult hos Geelmuyden Kiese, kallat GK då det fan inte går att uttala. Att ta det här steget är något jag funderat på och sett som en möjlig exit under ett antal år, då jag kan dra nytta av den kunskap och kompetens jag samlat på mig de senaste 13 åren samtidigt som jag får göra någonting nytt.

Jag börjar nu på måndag och exakt vilka företag jag kommer arbeta med vet jag ännu inte, men då jag anställdes på basis av min bakgrund blir det tech-kunder. Känns riktigt roligt att ha landat på GK då jag sedan sisådär ett decennium tillbaka är bekant med VD:n och även får arbeta med min gamla vän @meantek som under en period frilansade här på SweClockers!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Efter en tids soul searching och jobbsökande kan jag nu meddela att nästa steg blir PR-konsult hos Geelmuyden Kiese, kallat GK då det fan inte går att uttala. Att ta det här steget är något jag funderat på och sett som en möjlig exit under ett antal år, då jag kan dra nytta av den kunskap och kompetens jag samlat på mig de senaste 13 åren samtidigt som jag får göra någonting nytt.

Jag börjar nu på måndag och exakt vilka företag jag kommer arbeta med vet jag ännu inte, men då jag anställdes på basis av min bakgrund blir det tech-kunder. Känns riktigt roligt att ha landat på GK då jag sedan sisådär ett decennium tillbaka är bekant med VD:n och även får arbeta med min gamla vän @meantek som under en period frilansade här på SweClockers!

Låter som ett spännande projekt!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

Låter som ett spännande projekt!

Jag hoppas det! Men att göra något nytt .... screams internally

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag hoppas det! Men att göra något nytt .... screams internally

Lycka till, Jacob. Du är en väldigt uppskattad karaktär/person/lustigkurre av mig och många andra.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag hoppas det! Men att göra något nytt .... screams internally

Sitter lite i samma båt, varit kvar på samma ställe i 6 år nu... man blir ju lite orolig över sin kapacitet att kunna ställa om. Tror dock det mest är föräldratröttheten som spelar en ett spratt

Vem som helst blir nog stärkt av dig i teamet, göra nytt är nog egentligen bra för sinnet. Jag är bara för bekväm just nu

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jacob:

Efter en tids soul searching och jobbsökande kan jag nu meddela att nästa steg blir PR-konsult hos Geelmuyden Kiese, kallat GK då det fan inte går att uttala. Att ta det här steget är något jag funderat på och sett som en möjlig exit under ett antal år, då jag kan dra nytta av den kunskap och kompetens jag samlat på mig de senaste 13 åren samtidigt som jag får göra någonting nytt.

Jag börjar nu på måndag och exakt vilka företag jag kommer arbeta med vet jag ännu inte, men då jag anställdes på basis av min bakgrund blir det tech-kunder. Känns riktigt roligt att ha landat på GK då jag sedan sisådär ett decennium tillbaka är bekant med VD:n och även får arbeta med min gamla vän @meantek som under en period frilansade här på SweClockers!

Fan, aldrig blir man av med dig. Det nämndes på mötet i tisdags att du hade varit min chef vid ett tidigare tillfälle och att "dynamiken kan bli kul".

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

Sitter lite i samma båt, varit kvar på samma ställe i 6 år nu... man blir ju lite orolig över sin kapacitet att kunna ställa om. Tror dock det mest är föräldratröttheten som spelar en ett spratt

Vem som helst blir nog stärkt av dig i teamet, göra nytt är nog egentligen bra för sinnet. Jag är bara för bekväm just nu

Tack för de fina orden medbor!

Skrivet av Dreijer:

Lycka till, Jacob. Du är en väldigt uppskattad karaktär/person/lustigkurre av mig och många andra.

Tack! Det vore kul att ses igen, hoppas du har möjlighet att ta dig till Gävle ännu en gång när det nalkas Meet & Geek.

Skrivet av Meantek:

Fan, aldrig blir man av med dig. Det nämndes på mötet i tisdags att du hade varit min chef vid ett tidigare tillfälle och att "dynamiken kan bli kul".

Kul dynamik lär de få erfara, det brukar uppstå magi och svarta hål när vi orerar i samma rum.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jacob:

Kul dynamik lär de få erfara, det brukar uppstå magi och svarta hål när vi orerar i samma rum.

Jag väljer att tro att vi gav Kenneth latent PTSD så även han sade upp sig.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv

Läste i Kenneth-tråden och hade förträngt att cobben hade slutat. Var tvungen att söka upp den här tråden. Det gör lite ont att så många slutar. Nu är det bara @JonasT kvar. Men @landmarks och övriga gänget gör en bra insats. Man måste förstå att det är generationsväxling. Jag menar, jag försökte sluta att hänga på Sweclockers. Trots avslutat konto och blev det att öppna ett nytt igenom då har jag hängt här sen 2001.

Måste önska @Jacob lycka till. Förhoppningsvis har du fått ett rejält lönelyft, bra förmåner. För övrigt tycker jag att Gävle är en fantastisk är stad. Var väldigt nära att flytta dit, men en tjej hann fånga mig innan jag satte planerna i verket. Nu blir man kvar i Stockholm ett bra tag till.

Gick in på semi14.se och det är ju en riktig intressant sida!