Fredagspanelen 235: Geforce RTX 3050 och EA är less på Battlefield

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 235: Geforce RTX 3050 och EA är less på Battlefield

Nvidias nya grafikkort tog slut på två minuter men i motsatta änden hittar vi hyllvärmaren Battlefield 2042. Bahnhof tar upp kampen mot PTS och Jacob tackar för kaffet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Farväl Cobb. Vi får ses vid andra tillställningar så att du inte minns det bra livet innan dummare (ego).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

EA, avsuta med ett sista "Battlefield Royale" tack!

Permalänk
Relik 📜

Farväl, Cobben! Östgötaenklaven på Geeks blir gradvis avvecklad. Det är en konspiration, of that I am sure.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

3050 som ett 1660 ti eller som ett 1070 som Gamers Nexus tyckte var närmast . Jag gav 3995 för 5 år sen för 1070 nu kan man köpa samma spelprestanda för samma pris ..... Vi får hoppas att priserna går ner .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hade helt missat att Jacob sagt upp sig. Lycka till i framtiden!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

3050 som ett 1660 ti eller som ett 1070 som Gamers Nexus tyckte var närmast . Jag gav 3995 för 5 år sen för 1070 nu kan man köpa samma spelprestanda för samma pris ..... Vi får hoppas att priserna går ner .

Jag gav 4399 för mig 2070 omkring release...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tack för allt!

Tråkigt att Jakob ska lämna. Tycker hans artiklar och djupa analyser med förklaringar har varit klockrena. Önskar honom all lycka i hans vidare planer i livet!

Visa signatur

Fractal R5 | MSI B550-a PRO | 3900x@PBO | Noctua D15 | G.Skill Trident Z Neo@3.7GHz | Asus 1080ti | Evga SuperNOVA 750 G2 80+ Gold |1TB 970 EVO |0.5TB 980 PRO | 240GB OCZ, 6TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag gav 4399 för mig 2070 omkring release...

Gav 7,8 för 3080 👍

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Önskar Jacob lycka till med vad det nu blir för något i framtiden!

För övrigt så tar jag framtida spådomar om tillgång av grafikkort med en hink salt. :c
[Vill uppgradera men väntar..]

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk

Jacob .. Snart slutar väl Emil med?

Visa signatur

Gigabyte b550m aorus pro, AMD 5600X, Thermalright peerless assassin 120 se, 2x16GB Corsair, Asus RX 6600 , M.2 Kingston KC3000+WD Black SN750 SE, SSD Intel, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av emilakered:

Farväl, Cobben! Östgötaenklaven på Geeks blir gradvis avvecklad. Det är en konspiration, of that I am sure.

Ni får ta o skapa en tekniksajt på bara östgötska, ser potentialen kan bara bli fantastiskt!
Tråkigt att du lämnar Jacob, dina analyser och bransch spaningar har alltid varit de mest intressanta. Hoppas du gör några instick i framtiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas1966:

Jacob .. Snart slutar väl Emil med?

Han som redan slutat menar du?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av Tomas1966:

Jacob .. Snart slutar väl Emil med?

Första Emil slutade förrförra året. Kommer också sakna Jakob! Så jäkla härligt och se hur han utvecklats genom åren! Sweclockers blir inte samma utan dig Jakob!

Permalänk
Medlem

Jacob: "Adjöss och tack för fisken"

Permalänk
Medlem

Stort tack Jacob. <3 If/when du kommer tillbaka så är du galet välkommen!

Permalänk
Medlem

Substrat när man pratar chip är ju kisel wafers… som man etsar strukturer i som efter det är ett chip.
Är det kiselplattor ni påstår att det är brist på som ska göra att det lättar upp på marknaden till sommaren eller vad snackar ni om?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Livako:

Substrat när man pratar chip är ju kisel wafers… som man etsar strukturer i som efter det är ett chip.
Är det kiselplattor ni påstår att det är brist på som ska göra att det lättar upp på marknaden till sommaren eller vad snackar ni om?

Det du benämner som "chip" använder vi termen "kretsar" för på SweClockers. Det vi syftar på är substratet man fäster den färdiga kretsen på.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av DavidtheDoom:

Farväl Cobb. Vi får ses vid andra tillställningar så att du inte minns det bra livet innan dummare (ego).

Räkna med det!

Skrivet av Printscreen:

Hade helt missat att Jacob sagt upp sig. Lycka till i framtiden!

Tack så mycket! Vi får se vad framtiden har att erbjuda.

Skrivet av Hagge84:

Tråkigt att Jakob ska lämna. Tycker hans artiklar och djupa analyser med förklaringar har varit klockrena. Önskar honom all lycka i hans vidare planer i livet!

Sånt här är alltid kul att läsa. Tackar också så hemskt mycket för lyckhälsningarna!

Skrivet av Yaana:

Önskar Jacob lycka till med vad det nu blir för något i framtiden!

För övrigt så tar jag framtida spådomar om tillgång av grafikkort med en hink salt. :c
[Vill uppgradera men väntar..]

Tackar, och vi lär också ses igen nån gång framöver.

Skrivet av emilakered:

Farväl, Cobben! Östgötaenklaven på Geeks blir gradvis avvecklad. Det är en konspiration, of that I am sure.

Skrivet av Tomas1966:

Jacob .. Snart slutar väl Emil med?

Skrivet av AMD-FX:

Han som redan slutat menar du?

Schrödingers @emilakered, när slutar han egentligen?

Skrivet av TheMadPanda:

Ni får ta o skapa en tekniksajt på bara östgötska, ser potentialen kan bara bli fantastiskt!
Tråkigt att du lämnar Jacob, dina analyser och bransch spaningar har alltid varit de mest intressanta. Hoppas du gör några instick i framtiden!

Vad fint ❤ Om inte annat hoppas jag vi ses nån gång i framtiden, för en och annan träff lär jag dyka upp på.

Skrivet av Dinkefing:

Första Emil slutade förrförra året. Kommer också sakna Jakob! Så jäkla härligt och se hur han utvecklats genom åren! Sweclockers blir inte samma utan dig Jakob!

Jag har ett gäng stabila kollegor som håller kurs och snart en till. Jag är inte orolig! Tack själv och att du bekräftar den utveckling jag ändå inbillar mig att jag gått igenom.

Skrivet av nikwad:

Jacob: "Adjöss och tack för fisken"

All those moments will be lost in time, like tears in rain.

Skrivet av Bengtt:

Stort tack Jacob. <3 If/when du kommer tillbaka så är du galet välkommen!

Det blir åtminstone gästspel i forumet och på träffar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det du benämner som "chip" använder vi termen "kretsar" för på SweClockers. Det vi syftar på är substratet man fäster den färdiga kretsen på.

Listade ut det hela efter min kommentar, flera substrat att hålla koll på:) ABF var lite av en nyckel term här men i alla fall.

Lycka till i framtiden!