Epic Games Store – Lunar Sale 2022

Permalänk
Testpilot

Epic Games Store – Lunar Sale 2022

Epic Game Store (EGS) stora Lunar Sale-rea är i full sving och pågår mellan den 27 januari och 10 februari. Passa på att fynda titlar som Red Dead Redemption 2, Far Cry 6 eller varför inte Kena: Bridge of Spirits, där sistnämnda är nedsatt till 293 kronor för tillfället. Registrerar man sig för butikens nyhetsbrev får man dessutom en kupong som plockar av 10 USD (cirka 100 kronor) från det totala köpbeloppet (gäller köp över 14,99 USD).

Dela gärna med dig eventuella fynd du hittar i butiken – sprid lite inspiration och säg gärna varför du är intresserad av titeln du delar! Själv är jag sugen Ruined King av RIOT Games. Runeterra:s lore har alltid intresserat mig, och är nyfiken på vad RIOT kokat ihop för spel i universumet utanför slagfälten i League of Legends

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Keeper of the Bamse

Cyberpunk 2077 är väldans prisvärt för 280kr, minsann

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Cyberpunk 2077 är väldans prisvärt för 280kr, minsann

Ändå ganska dyrt. Inet sålde ut deras lager för några månader sen, för typ 77kr styck eller nåt

Permalänk
Medlem

Tror de är dags för mig som ett die hard fan av Steam att ge med mig och ladda ner Epic. Far Cry 6 och Immortals Fenyx Rising lockar!

Visa signatur

i5 8600k & RTX 3080 KFA2

Permalänk
Medlem

Blir att testa Industria, lite HL vibbar:
https://www.epicgames.com/store/en-US/p/industria

Permalänk
Testpilot
Skrivet av afx12:

Tror de är dags för mig som ett die hard fan av Steam att ge med mig och ladda ner Epic. Far Cry 6 och Immortals Fenyx Rising lockar!

Jag var i samma båt som dig bra länge. Jag bojkottade EGS p.g.a. deras exklusiva shenanigans, med flera anledningar. Däremot kom jag till insikten i vintras att det inte är någon idé, EGS är här för att stanna och jag missunnar bara mig själv genom att inte nyttja att ta emot alla gratis spel eller delta i dessa reor.

Har därför börjat plocka upp lite titlar för att komplettera mitt Steam-bibliotek

Skrivet av Baxtex:

Blir att testa Industria, lite HL vibbar:
https://www.epicgames.com/store/en-US/p/industria

Det spelet såg minst sagt intressant ut!

Återkom gärna om du skaffar spelet och hunnit testa lite

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Yatagarasu:

Jag var i samma båt som dig bra länge. Jag bojkottade EGS p.g.a. deras exklusiva shenanigans, med flera anledningar. Däremot kom jag till insikten i vintras att det inte är någon idé, EGS är här för att stanna och jag missunnar bara mig själv genom att inte nyttja att ta emot alla gratis spel eller delta i dessa reor.

Jag har också bara accepterat andra spelklienter. Förstår inte riktigt vad folk klagar på. Jag använder mina launchers till att söka efter spel, ladda hem, och sen klicka på "play".

Det klarar både Steam, Xbox, Epic, BattleNet Ubisoft och Origin. Jag köper spelen där de är billigast, men på sistone har det blivit överväldigande Xbox, eftersom det finns så sjukt mycket spel på Gamepass.

Förstår inte varför man skulle köpa Forza Horizon 5 på Steam t.ex, eftersom man får 6 månader gamepass för det. Och sen ingår ju 200+ spel till, bara till PC.

Ska bli spännande när alla Activision/Blizzard spel kommer till Game pass, får se om man ens behöver steam/epic/origin då

Ajuste, EA-grejen ingår ju med Gamepass också, så man får massa spel därifrån också, t.ex. hela Mass Effect remastered-grejen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Cyberpunk 2077 är väldans prisvärt för 280kr, minsann

Några kronor till men ingen launcher krävs
https://www.gog.com/game/cyberpunk_2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Några kronor till men ingen launcher krävs
https://www.gog.com/game/cyberpunk_2077

Tror inte att ni förstår att det finns en kupong som man kan använda för att få ner priset 95kr till?

Permalänk
Medlem

Nu spenderar jag mina första kronor på EGS när Horizon Zero Dawn kostar 79kr efter applicerad kupong.
Steams motsvarande pris är ca 250kr - nu har Epic lyckats köpa mig

Permalänk
Medlem

Hade gärna köpt FF7 Remake, hann inte spela klart det på PS4:an innan jag fick min XBOX Series X och sålde den.
Men 849kr är bara sinnessjukt.

Kanske att man köper Red Dead, hann inte spela klart det heller

Tar gärna emot tips på trevliga JRPG-lir på rean.

Permalänk
Medlem

Jag hade nyhetsbrevet avstängt så satte på det nu..hur lång tid tar det att få kupongen egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag har också bara accepterat andra spelklienter. Förstår inte riktigt vad folk klagar på. Jag använder mina launchers till att söka efter spel, ladda hem, och sen klicka på "play".

Det klarar både Steam, Xbox, Epic, BattleNet Ubisoft och Origin. Jag köper spelen där de är billigast, men på sistone har det blivit överväldigande Xbox, eftersom det finns så sjukt mycket spel på Gamepass.

Förstår inte varför man skulle köpa Forza Horizon 5 på Steam t.ex, eftersom man får 6 månader gamepass för det. Och sen ingår ju 200+ spel till, bara till PC.

Ska bli spännande när alla Activision/Blizzard spel kommer till Game pass, får se om man ens behöver steam/epic/origin då

Ajuste, EA-grejen ingår ju med Gamepass också, så man får massa spel därifrån också, t.ex. hela Mass Effect remastered-grejen.

Jag kör playnite som aggregerar allihopa så slipper man alla olika interface. https://playnite.link/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag hade nyhetsbrevet avstängt så satte på det nu..hur lång tid tar det att få kupongen egentligen?

Kolla din mail, borde komma direkt där, sen får du klicka på länken i mailet.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Cyberpunk 2077 är väldans prisvärt för 280kr, minsann

Är det fixat?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Blev RDR2 för 224:50 kr (med 95 kr kupongen). Har sugit på denna ett tag nu, men blev sugen och hoppas det är tillräckligt underhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Nu spenderar jag mina första kronor på EGS när Horizon Zero Dawn kostar 79kr efter applicerad kupong.
Steams motsvarande pris är ca 250kr - nu har Epic lyckats köpa mig

Ja nu är du såld! Det går bara utför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Kolla din mail, borde komma direkt där, sen får du klicka på länken i mailet.

Nope, slog på och av några gånger, verkar inte hända mycket. Får väl vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Nope, slog på och av några gånger, verkar inte hända mycket. Får väl vänta.

Om du kollar i Epicklienten, uppe till höger. Klicka där så ska du se om det står att du har en kupong.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Om du kollar i Epicklienten, uppe till höger. Klicka där så ska du se om det står att du har en kupong.

Aha, tack!

Permalänk
Medlem

För en månad sen skapade jag mig en argentinskt steam konto och nu köper jag spel för en tiondel av priset i Sverige.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Tror inte att ni förstår att det finns en kupong som man kan använda för att få ner priset 95kr till?

Jag fick en kupong efter nåt köp veckorna före jul, men den använde jag till ett annat köp. Det stod att den inte gällde längre än nån vecka efter nyår. Hur kan ni ha kuponger kvar nu?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Är det fixat?

Du kan inte fixa det som aldrig varit trasigt. CP2077 har fungerat bra på datorer, de skulle bara aldrig släppt det till konsoler med undermålig hårdvara. Spelet är bra, det är vackert och det presterar bra. Givetvis finns det buggar likt alla andra spel, men du ska ta i akt att det har överrapporterats gällande buggar på grund av hur det togs emot vid release på grund av "hive mind".

Sen kan jag förstå att de som varit hypade över det i flera år är missnöjd då de lovade lite för mycket och spelet kan kännas lite stelt bortsett från storyn. Men jag som aldrig följt hypen utan köpte det vid release bara för att ha något nytt att spela har varit väldigt nöjd med mitt köp, spelet har aldrig kraschat för mig och jag har 137 timmar loggat i spelet, antalet buggar jag råkat ut för kan jag räkna på en hand.

Men köp inte spelet om du förväntar dig ett GTA-spel.

Oblivion/Skyrim/Fallout 3/NV/4 har extremt mycket fler buggar än idag, men ingen påstår att spelen är dålig för det.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag sågar hela tråden, men kika på www.allkeyshop.com om ni vill ha speltitlar billigt. Finns även program som man kan köpa därigenom. Allkeyshop motsvarar Prisjakt, fast för mjukvara. Just saying!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av SellahiR:

Är det fixat?

På PC? Absolut spelbart. Inte så värst mycket buggar kvar. På bas-versionerna av xbox och playstation hade jag skippat.

Det är sjukt snyggt, och storyn är faktiskt riktigt bra. Uppdragen är lagom varierade, och själva världen känns förhållandevis "inbodd" eller hur man ska uttrycka sig, det finns liksom liv i den.

Ett tips är att använda Better Minimap för att fixa minimapen. Utan mod är det väldigt svårt att hinna svänga i tid när du följer GPSen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av wilsontaylor:

Nu spenderar jag mina första kronor på EGS när Horizon Zero Dawn kostar 79kr efter applicerad kupong.
Steams motsvarande pris är ca 250kr - nu har Epic lyckats köpa mig

Wow vilken deal! Har detta till Ps5an men vafan.. Kan va kul och spela igenom innan 2an med 100+fps

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Förlåt om jag sågar hela tråden, men kika på www.allkeyshop.com om ni vill ha speltitlar billigt. Finns även program som man kan köpa därigenom. Allkeyshop motsvarar Prisjakt, fast för mjukvara. Just saying!

Som sagt. Med ett argentinskt steamkonto som är lätt skapad så får du det ännu billigare än allkeyshop. Och då köper du direkt från steam.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Förlåt om jag sågar hela tråden, men kika på www.allkeyshop.com om ni vill ha speltitlar billigt. Finns även program som man kan köpa därigenom. Allkeyshop motsvarar Prisjakt, fast för mjukvara. Just saying!

Håller med. Köpt många spelnycklar genom allkeyshop. Senast en UPlay nyckel för Far Cry 6 vid release för ca 350:-

Funkar prima.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag har också bara accepterat andra spelklienter. Förstår inte riktigt vad folk klagar på. Jag använder mina launchers till att söka efter spel, ladda hem, och sen klicka på "play".

Det klarar både Steam, Xbox, Epic, BattleNet Ubisoft och Origin. Jag köper spelen där de är billigast, men på sistone har det blivit överväldigande Xbox, eftersom det finns så sjukt mycket spel på Gamepass.

Förstår inte varför man skulle köpa Forza Horizon 5 på Steam t.ex, eftersom man får 6 månader gamepass för det. Och sen ingår ju 200+ spel till, bara till PC.

Ska bli spännande när alla Activision/Blizzard spel kommer till Game pass, får se om man ens behöver steam/epic/origin då

Ajuste, EA-grejen ingår ju med Gamepass också, så man får massa spel därifrån också, t.ex. hela Mass Effect remastered-grejen.

Man får betydligt mer en 6 månaders game pass för 600kt. Eftersom att det går att göra ett "trick" för att få game pass för 10 kr i 3 månader varje gång och man kan köra från spelen från samma konto också. HAr gjort detta sedan 2019 och detta är något microsoft vet om ändå inte fixar av någon anleding.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

På PC? Absolut spelbart. Inte så värst mycket buggar kvar. På bas-versionerna av xbox och playstation hade jag skippat.

Det är sjukt snyggt, och storyn är faktiskt riktigt bra. Uppdragen är lagom varierade, och själva världen känns förhållandevis "inbodd" eller hur man ska uttrycka sig, det finns liksom liv i den.

Ett tips är att använda Better Minimap för att fixa minimapen. Utan mod är det väldigt svårt att hinna svänga i tid när du följer GPSen

Håller med fullt! Jag spelade från början då all tyckte det var trasigt (Då på ett 2070 Super) och har spelat igenom spelet tre gånger för att testa alla dess faktioner, det gäller att filtrera bort "band wagon" och skaffa sig en egen uppfattning. Spelet är skit nice!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro