Handla av easybuy2000, moms/tull?

Permalänk
Medlem

Handla av easybuy2000, moms/tull?

http://www.easybuy2000.com/global/europe/index.shtml
Är det nån här som har handlat där? Det borde väl inte tillkomma moms och tull eftersom europeiska huvudkontoret ligger i London och grejerna troligtvis skickas därifrån?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Det beror väl på var företaget är registrerat någonstans har jag för mig.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Egentligen ska du betala moms.. Men tullen får inte kolla.

Visa signatur

[size="1"]Den åttonde dvärgen
Zwei dinge sind unendlich, die dumheit und das all.
Jag har makten, här i trakten. Jag leker gud.[/size]

Permalänk
Medlem

Skickas det från UK så tillkommer ingen svensk moms!

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Handlar du från europasidan är det inga problem med tull&moms osv, har köpt ett par matrixar från dom och det har funkat bra (förutom en förbannat lång leveranstid dvs) och som sagt så skickas prylarna från England/UK..

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem

Hmm, inget kul med lång leveranstid, tack för hjälpen iaf.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Köpte en Matrix från deras USA-kontor. Tog bara 3 dagar att få hit den och jag slapp tull. Det enda negativa var den höga frakten.

Permalänk
Medlem

Min polare köpte också ett Matrix chipp från USA kontoret. Det enda "negativa" var att han fick 4st chip utan att behöva betala för ett enda.

Permalänk
Medlem

Om det är ett Matrix du ska köpa så har jag ett helt oanvänt liggande, lyckades beställa två st. på just easybuy av misstag

Permalänk
Medlem

Tack för svaren men jag har hittat en svensk sida som säljer samma grejer till samma pris (flashkassett till GBA), så easybuy är inte aktuell längre.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Dunde: Har du kvar ett Matrix-chip till salu kontakta mig på castle@home.se