AMD Radeon Adrenalin 22.2.1

Permalänk
Konsolpleb 🕹

AMD Radeon Adrenalin 22.2.1

Support For

  • Dying Light 2™

  • Lost Ark™

  • Vulkan® 1.3 and Vulkan® Roadmap 2022.

Fixed Issues

  • On some AMD Graphics Products such as Radeon® RX 6700 XT Graphics, some users may observe flashing colored lights around their character when playing Fortnite™ using DirectX® 12.

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-22...

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Har de lyckats återskapa möjligheterna till full fläktkontroll på riktigt som finns i gamla 18.12 och dess likar ännu?

Visa signatur

5800x3D | FlareX 2x8 cl14 (3200) | B550 ROG Gaming-f | EVGA supernova G2 850 | Nanoxia Silent 1 Rev.B | MSI RTX 3080 Gaming Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therok:

Har de lyckats återskapa möjligheterna till full fläktkontroll på riktigt som finns i gamla 18.12 och dess likar ännu?

Vad menar du med full fläktkontroll?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vad menar du med full fläktkontroll?

I de som kom senare kan jag inte fullt styra till tyst / stopp i en manuellt satt fläktkurva (min 30% och det susar helt i onödan) utan att behöva krångla med att editera filer. I 18.12 är kortet tyst tills viss temp och sedan varvar fläktarna upp mjukt. Inte heller varvar fläktarna upp i yxiga hopp på temperaturplatåer som senare drivrutiner.

Visa signatur

5800x3D | FlareX 2x8 cl14 (3200) | B550 ROG Gaming-f | EVGA supernova G2 850 | Nanoxia Silent 1 Rev.B | MSI RTX 3080 Gaming Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therok:

I de som kom senare kan jag inte fullt styra till tyst / stopp i en manuellt satt fläktkurva (min 30% och det susar helt i onödan) utan att behöva krångla med att editera filer. I 18.12 är kortet tyst tills viss temp och sedan varvar fläktarna upp mjukt. Inte heller varvar fläktarna upp i yxiga hopp på temperaturplatåer som senare drivrutiner.

Prova installera drivern på minimal eller bara grafiken.

INTE full install

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therok:

I de som kom senare kan jag inte fullt styra till tyst / stopp i en manuellt satt fläktkurva (min 30% och det susar helt i onödan) utan att behöva krångla med att editera filer. I 18.12 är kortet tyst tills viss temp och sedan varvar fläktarna upp mjukt. Inte heller varvar fläktarna upp i yxiga hopp på temperaturplatåer som senare drivrutiner.

Vet inte vad det beror på men nog tycker jag det funkar som du beskriver för mig. Fläktarna står still till en viss temperatur, sedan kan jag ställa in den fläktkurva jag vill ha och upplever inte att det är hackiga nivåer.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Prova installera drivern på minimal eller bara grafiken.

INTE full install

Tack, skall ge mig på det igen.
Hittills har den äldre wattman mm försvunnit när jag endast försökt installera drivern.

Visa signatur

5800x3D | FlareX 2x8 cl14 (3200) | B550 ROG Gaming-f | EVGA supernova G2 850 | Nanoxia Silent 1 Rev.B | MSI RTX 3080 Gaming Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therok:

I de som kom senare kan jag inte fullt styra till tyst / stopp i en manuellt satt fläktkurva (min 30% och det susar helt i onödan) utan att behöva krångla med att editera filer. I 18.12 är kortet tyst tills viss temp och sedan varvar fläktarna upp mjukt. Inte heller varvar fläktarna upp i yxiga hopp på temperaturplatåer som senare drivrutiner.

Du kan ställa Zero RPM och P state på fläktkurva, dock inte under 25% speed.