Pekpennor och nattfoto i fokus under Galaxy Unpacked

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Ett steg närmre att telefonen blir kraftig nog att ersätta desktop-datorn helt.

Det är den redan för många, men vi som gillar spel vill ha mer.

Microsoft var ju på god väg med sin "Continuum".
Men i sedvanlig Microsoft-mobil-anda så slutade dom ju att utveckla det.
Eller så hotade varenda OEM datortillverkare att gå över till Linux om alla deras laptops kunde ersättas med en mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

När skärmen blir platt istället för curved edge och batteriet större blir det en ny Samsung.

Skärmen på min S21 är platt och väljer du plus modellen får du 4800 mAh, tror dom skippade curved edge från S20.

Permalänk
Avstängd

Bra att det går framåt som vanligt men Apple behåller prestandatronen ändå..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serverfel:

Ett steg närmre att telefonen blir kraftig nog att ersätta desktop-datorn helt.

Det är den redan för många, men vi som gillar spel vill ha mer.

Skulle vilja påstå att problemet på den fronten är numera inte hårdvaran utan operativsystemet samt att vanligt folk inte vet om att det går att köra mobiler som desktop med dockning.

Permalänk

Glad att Note kommer tillbaka Fast so vanligt är jag för snål för att köpa den.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Nu tar jag i lite när jag säger detta, men jag tycker att det har varit små uppdateringar på alla telefoner de senaste 5-7 åren. Men det beror ju på vad man använder de till för. Jag själv har telefonen bara till samtal,sms/messenger, små mindre krävande appar och att läsa tidningen. That's it. Hade nästan kunnat klara mig med en Nokia 3310 om det inte var för bankid och swish, typ...

Allt är relativt

EDIT: När dual sim cards kom då höjde jag på ena ögonbrynet och skaffade mig en sådan telefon. Sen dess har jag inte höjt på ögonbrynet.

Sant gällande mainstreamtelefonerna, tittar man förbi dom blir det intressantare.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Bra att det går framåt som vanligt men Apple behåller prestandatronen ändå..

Helt ointressant om Apple får lite högre score i benchmarks och annat då den saknar andra faktorer/features som övriga modeller erbjuder istället.
Men vissa nöjer sig med Apples ekosystem och det har jag inget emot, passar dock inte mina krav och förväntningar.
Samsung presterar väldigt bra och är väldigt snabb i praktiken, stor skillnad mot om man backar bandet några år.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer vara 99% under display kamera

Permalänk
Skrivet av danskung:

Glöm inte att standard s22 inte stödjer snabbladdning.

Exakt, att Samsung kallar 25w för fast charging är lite att ta i om man tittar på typ alla andra förutom Iphone såklart.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Lär ju inte vara något revolutionerande, skulle inte byta till en S22 om den så kostade 5k.
Byter när det kommer en "mindblown" funktion eller när nuvarande Mi10t ger upp!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Bra att det går framåt som vanligt men Apple behåller prestandatronen ändå..

Deras telefon använder Samsung skärm. Det var i princip deras enda chans att komma in i racet om högupplöst skärm. Finns ingen annan som kan leverera volym och den kvalitet som efterfrågas. På kamera fronten är det Sony som är den stora aktören och även där brottas Apple med samma problematik. Det enda Apple har lyckats hittills är att kunna betala TSMC stora mängder pengar i att vara deras största kund.
Som sagt Apple är I behov utav Samsung för utan den store koreanen så står utvecklingen stilla. Bara se på Oneplus, ZTE, Oppo, Vivo och Xiaomi som alla använder det som finns tillgängligt från Samsung/Sony så är de telefonerna före rent tekniskt än Apple. Skillnaden ligger i hur Apple har kunnat skapa en kundbas som är så lojal att de ser Inger annat än Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Deras telefon använder Samsung skärm. Det var i princip deras enda chans att komma in i racet om högupplöst skärm. Finns ingen annan som kan leverera volym och den kvalitet som efterfrågas. På kamera fronten är det Sony som är den stora aktören och även där brottas Apple med samma problematik. Det enda Apple har lyckats hittills är att kunna betala TSMC stora mängder pengar i att vara deras största kund.
Som sagt Apple är I behov utav Samsung för utan den store koreanen så står utvecklingen stilla. Bara se på Oneplus, ZTE, Oppo, Vivo och Xiaomi som alla använder det som finns tillgängligt från Samsung/Sony så är de telefonerna före rent tekniskt än Apple. Skillnaden ligger i hur Apple har kunnat skapa en kundbas som är så lojal att de ser Inger annat än Apple.

Använder själv Android men måste dock erkänna att IOS är betydligt stabilare de gånger jag gått över till iPhone. Överpris? Ja absolut. Samsung brukar ha bra rabatt på sina nyaste så man får nästan 2 st toppmodeller vs 1 iPhone vilket gör valet enkelt. Hade priset dock varit fast likt Apple så hade jag ALDRIG köpt en Samsung för ca 10-12k

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buddaz112:

Deras telefon använder Samsung skärm. Det var i princip deras enda chans att komma in i racet om högupplöst skärm. Finns ingen annan som kan leverera volym och den kvalitet som efterfrågas. På kamera fronten är det Sony som är den stora aktören och även där brottas Apple med samma problematik. Det enda Apple har lyckats hittills är att kunna betala TSMC stora mängder pengar i att vara deras största kund.
Som sagt Apple är I behov utav Samsung för utan den store koreanen så står utvecklingen stilla. Bara se på Oneplus, ZTE, Oppo, Vivo och Xiaomi som alla använder det som finns tillgängligt från Samsung/Sony så är de telefonerna före rent tekniskt än Apple. Skillnaden ligger i hur Apple har kunnat skapa en kundbas som är så lojal att de ser Inger annat än Apple.

Menar CPU/GPU prestanda..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MacAllan:

Skärmen på min S21 är platt och väljer du plus modellen får du 4800 mAh, tror dom skippade curved edge från S20.

Alla ultramodeller har curved edge

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Skulle vilja påstå att problemet på den fronten är numera inte hårdvaran utan operativsystemet samt att vanligt folk inte vet om att det går att köra mobiler som desktop med dockning.

Den informationen kan man lätt få ut till kunder om man vill.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Blir nog att testa på en iphone 13 pro max om jag inte blir nöjd skickar jag tillbaka den.
Flaggskeppen med Android kostar ju lika mycket som iphone nu.

Enda kravet jag har är att alla appar och systemet ska flyta perfekt utan minsta hack och OLED skärm med minst 120Hz.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serverfel:

Den informationen kan man lätt få ut till kunder om man vill.

Ja, men då säljer man ju mindre Chromebooks och laptops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Använder själv Android men måste dock erkänna att IOS är betydligt stabilare de gånger jag gått över till iPhone. Överpris? Ja absolut. Samsung brukar ha bra rabatt på sina nyaste så man får nästan 2 st toppmodeller vs 1 iPhone vilket gör valet enkelt. Hade priset dock varit fast likt Apple så hade jag ALDRIG köpt en Samsung för ca 10-12k

Vad menar du med stabilare? Jag kan inte ens komma ihåg när jag var tvungen att köra en hard reboot på telefon sist, kanske 4-5 år sen.

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Comviq brukar vara generösa med deras kampanjer min föra mobil som var huawei p30 fick jag för 245kr i månaden inkluderat med 8gb surf och detta vara under 2019 och en vanlig månades mobil och ingen speciell jul kampanj. Dessutom så hade man god tid på sig under jul kampanjen beställde min mer en dygn efter kampanjen startade och då fans det gott i lager och lagret höll sig nästan i veckan.

245kr för 8gb i månaden? Låter svindyrt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Alla ultramodeller har curved edge

Du sa aldrig att det bara var ultran som gällde

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Vad menar du med stabilare? Jag kan inte ens komma ihåg när jag var tvungen att köra en hard reboot på telefon sist, kanske 4-5 år sen.

Jag kör Samsung och vissa appar bara stänger ner sig eller rebootar sig om och om igen som fungerat felfritt när jag kört iPhone. Så det känns som att apparna fungerar bättre eftersom de anpassas enbart för just IOS (iPhone) medans Android telefoner har alla sorters märken och helt olika komponenter, bara Samsung har liksom både Snapdragon och Exynos, optimeringarna blir eventuellt inte lika bra. Rätta mig gärna om jag har fel

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

245kr för 8gb i månaden? Låter svindyrt!

Detta är med mobilen inräknad mobilen kostade 110kr i månaden och abonnemanget 145kr för 8gb om var yngre en 18 så fick man 16 Gb för samma pris och detta var dessutom mer 2 år sen. Nu betalar jag 175kr för 100GB surf och 170kr för mobilen en galaxy s21 5G

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Detta är med mobilen inräknad mobilen kostade 110kr i månaden och abonnemanget 145kr för 8gb om var yngre en 18 så fick man 16 Gb för samma pris och detta var dessutom mer 2 år sen. Nu betalar jag 175kr för 100GB surf och 170kr för mobilen en galaxy s21 5G

Hur har du fått 100Gb för 175kr? Från vilken operatör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur har du fått 100Gb för 175kr? Från vilken operatör?

Comviq deras jul kampanj i år var helt sjuk 345kr i månaden i 24 månader för en Galaxy s21 5G + 100gb surf varje månad som dessutom sparras för varje månad dock bara upp till 200gb.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Comviq deras jul kampanj i år var helt sjuk 345kr i månaden i 24 månader för en Galaxy s21 5G + 100gb surf varje månad som dessutom sparras för varje månad dock bara upp till 200gb.

Hade de någon kampanj på typ 10-20GB abonnemang också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hade de någon kampanj på typ 10-20GB abonnemang också?

Nej dealen var att man fick 100GB för samma pris som 8GB skulle ha kostat. Så samma pris som deras billigaste avbokning annars.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Jag gissar många kommer klaga på att lanseringen är onödig när skillnaden på standardmodellerna lär vara liten.
Men jag tycker man ska se uppdateringen som ny årsmodell på en tv. Det är små skillnader som gör att de som i år köper en ny tv får det senaste och bästa. Men ytterst få som har en 2021 års version av t.ex. samsungs tv, "måste" nästa år köpa en ny 2022 års modell av samma tv. Att tillverkarna inte ska uppdatera sina produkter varje år även med små ändringar, gör ju att de som köper en tv andra året får en sämre än vad de borde få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Finns det på allvar folk som sitter och spelar mer avancerade spel på en smartphone än typ.. Yatzy?
Ray Tracing, RDNA2..

Har för mig jag läste att mobilspelandet drar in mer slantar än PC och konsol marknaden ihop...
Jag är inte en av dem, men vill ändå ha en ny mobil innom iaf vart 3e år.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Future techanology!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bengtt:

Future techanology!

samsang experians with ai angiene