Permalänk
Medlem

Testat Internet Cafe Simulator 2?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Testat Internet Cafe Simulator 2?

jag har sett det i förbifarten i mitt sökande, men dock aldrig testat. men jag vet att man ska skydda sin verksamhet mot tjuvar och maffian, mer än så vet jag inte. bygger man sitt eget internet ställe och expanderar?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jag har sett det i förbifarten i mitt sökande, men dock aldrig testat. men jag vet att man ska skydda sin verksamhet mot tjuvar och maffian, mer än så vet jag inte. bygger man sitt eget internet ställe och expanderar?

japp

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

testade det nu och, tja, sammanfattning: köpte delarna, öppnade upp stället, 2 kunder kom, fick betalt, försökte beställa spel, men med blicken i monitorn så lät det precis som att någon avfyrade ett skott mot mig, när jag sen lämnade datorn så låg 2 lampor på golvet jag aldrig sett förut och datorn kunde inte hitta en mikrofon(som för övrigt inte var nått krav). sprang till pawn shop för att köpa, de hade inget, försökte på nått sätt att beställa online, vilket inte gick, försökte allt jag kunde för att hitta felet och mitt i frustrationen började datorn brinna, där jag gav upp =/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

testade det nu och, tja, sammanfattning: köpte delarna, öppnade upp stället, 2 kunder kom, fick betalt, försökte beställa spel, men med blicken i monitorn så lät det precis som att någon avfyrade ett skott mot mig, när jag sen lämnade datorn så låg 2 lampor på golvet jag aldrig sett förut och datorn kunde inte hitta en mikrofon(som för övrigt inte var nått krav). sprang till pawn shop för att köpa, de hade inget, försökte på nått sätt att beställa online, vilket inte gick, försökte allt jag kunde för att hitta felet och mitt i frustrationen började datorn brinna, där jag gav upp =/

¨skottet¨ är terrorist som springer in och spränger sig själv och x dator/spelplats så man måst sätta upp allt igen 🤣

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om det klassas som simulator, men jag kan rekommendera Stationeers. Jag passerade nyligen 500 timmar i spelet. Man bygger rymdbas(er) på olika planeter / månar. Progression består till en början bara av att överleva, en hel del mining som kan skruvas ner med moddar om man känner för det. Senare kan man fokusera mer på QoL-saker. Det har ganska detaljerade system med temperaturer och tryck på gaser osv. Automatisering mha kretsar för logik och / eller assembler-liknande skript

I princip en sandbox, dvs ingen story eller fördefinierade mål att tala om, men där finns lite "end game" saker att bygga. Har varit i early access sedan 2017 men utvecklas fortfarande. Det är Inte buggfritt men ganska slipat och genomarbetat, även visuellt. Vissa planeter kan vara ganska utmanande initialt (stressigt att få fram t.ex. vatten eller syre). UI't kan kännas lite user hostile när man börjar, men jag tror de flesta vänjer sig rätt fort.

Permalänk
Skrivet av mangemani:

måste verkligen tacka för detta tippset.
tror aldrig jag har spelat ett sådant tillfredställande spel någonsin förut.
i samma klass som alla dessa klipp på youtube, där de skär i något, så perfekt och långsamt, eller när de gör något annat helt perfekt, samma njutningskänsla i detta spelet. kommer ihåg när man jobbade som vaktmästare, när man kommit tillbaks till kontoret efter en lång dag ute på fältet där man klippt gräs eller gjort annat dirty work med traktorn, och man sen i slutet utav passet skulle rengöra maskinerna, en ren njutning att stå där med vattenslangen och spruta rent, samma känsla i detta spelet.
detta är lätt nu mitt nya "varva ned spel"

Yes, detta är en ständig favorit. Såg att de lagt till några objekt att tvätta som jag verkligen ser fram emot. Kommer även co-op om jag minns rätt.

Permalänk
Skrivet av hellmix:

¨skottet¨ är terrorist som springer in och spränger sig själv och x dator/spelplats så man måst sätta upp allt igen 🤣

tjuvar, maffia och nu terrorister, och alla har ställt in siktet på mitt lilla cafe som inte ser ut att vara mycket till världen =/

du råkar inte ha nån lösning på mitt "datorn hittar inte mikrofon" problem? på monitorn(den kunder sitter vid) så är det nu en gul bakgrund och en symbol för mikrofon samt en för monitorn visas samt en sån där symbol som symboliserar att det laddas.
allt är tillbakaställt och den där skylten i bakgrunden som visar vad som måste göras visar att allt är uppställt och klart och jag har försökt att hitta en mikrofon som sagt, utan resultat.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Zarkov2:

Vet inte riktigt om det klassas som simulator, men jag kan rekommendera Stationeers. Jag passerade nyligen 500 timmar i spelet. Man bygger rymdbas(er) på olika planeter / månar. Progression består till en början bara av att överleva, en hel del mining som kan skruvas ner med moddar om man känner för det. Senare kan man fokusera mer på QoL-saker. Det har ganska detaljerade system med temperaturer och tryck på gaser osv. Automatisering mha kretsar för logik och / eller assembler-liknande skript

I princip en sandbox, dvs ingen story eller fördefinierade mål att tala om, men där finns lite "end game" saker att bygga. Har varit i early access sedan 2017 men utvecklas fortfarande. Det är Inte buggfritt men ganska slipat och genomarbetat, även visuellt. Vissa planeter kan vara ganska utmanande initialt (stressigt att få fram t.ex. vatten eller syre). UI't kan kännas lite user hostile när man börjar, men jag tror de flesta vänjer sig rätt fort.

kikade på youtube nu och konstigt att ingen tipsade om detta spelet när jag frågade om byggarspel för ett tag sen, eller det kanske de gjorde, men har glömts bort.
skulle nog vilja klassa det som ett simulator enligt min definition då det verkar vara mycket koppla ihop saker, dra kablar, bygga väggar osv kombinerat med lite manager, så detta ska skaffas, tack för tipset

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av JonseredRocks:

Yes, detta är en ständig favorit. Såg att de lagt till några objekt att tvätta som jag verkligen ser fram emot. Kommer även co-op om jag minns rätt.

vilka objekt är det :)? tror jag skaffade den senaste versionen, jag kanske har dessa objekt redan, men ska det komma mer så välkomnas det varmt kan jag lova.
min favorit måste vara när man ska rengöra den där långa gången med toaletter

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

vilka objekt är det :)? tror jag skaffade den senaste versionen, jag kanske har dessa objekt redan, men ska det komma mer så välkomnas det varmt kan jag lova.
min favorit måste vara när man ska rengöra den där långa gången med toaletter

Det sista som är tillagt är ett pariserhjul. Finns ju inga gränser för vad som kan fungera bra att lägga till i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kommer ihåg när man jobbade som vaktmästare, när man kommit tillbaks till kontoret efter en lång dag ute på fältet där man klippt gräs eller gjort annat dirty work med traktorn, och man sen i slutet utav passet skulle rengöra maskinerna, en ren njutning att stå där med vattenslangen och spruta rent, samma känsla i detta spelet.
detta är lätt nu mitt nya "varva ned spel"

Fascinerande hur olika man är som människor
För mig finns inte mycket som är tråkigare och själadödande än att tvätta, putsa, gnida, polera, trimma, städa, underhålla osv.
Jag kan få en minimal liten tillfredsställelse av att något är snyggt och fräscht och ordningen är återställd, men den är sällan i närheten så hög som själva ansträngningen att genomföra arbetet, plus att man ju vet att vad man än fixat till kommer se lika skitigt/slitet ut igen inom kort.

(jag är bättre på att städa och hålla ordning på digitala ting dock - de blir inte spontant skitiga och dammiga eller på annat sätt "självkorrumperande" på samma sätt, så städning är mer permanent )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av JonseredRocks:

Det sista som är tillagt är ett pariserhjul. Finns ju inga gränser för vad som kan fungera bra att lägga till i spelet.

pariserhjulet har jag ej, så det ser jag fram emot.
men det måste vara svårt, jag menar jag tyckte den där stora och höga lekparkställningen, med en lång och stor rutschkana ned, var svår nog att få ren, pariserhjulet lär ju vara betydligt högre än den.

skulle vilja se mer bilar och motorcyklar att rengöra, och varför inte lite gamla och nya tanks som kört i lera och desperat behöver rengöring:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Fascinerande hur olika man är som människor
För mig finns inte mycket som är tråkigare och själadödande än att tvätta, putsa, gnida, polera, trimma, städa, underhålla osv.
Jag kan få en minimal liten tillfredsställelse av att något är snyggt och fräscht och ordningen är återställd, men den är sällan i närheten så hög som själva ansträngningen att genomföra arbetet, plus att man ju vet att vad man än fixat till kommer se lika skitigt/slitet ut igen inom kort.

(jag är bättre på att städa och hålla ordning på digitala ting dock - de blir inte spontant skitiga och dammiga eller på annat sätt "självkorrumperande" på samma sätt, så städning är mer permanent )

jag vet vad du menar och jag gillar inte heller att städa, gnugga underhålla etc (i spel så är det faktiskt rätt så kul enligt min åsikt, typ spelet house flipper, men i verkligheten, stort nej), men det är lite skillnad på att tex fixa rent ett hus, städa inne och ute, gnugga och vaxa bilar etc etc, och att stå med en vattenslang och bara spruta med vatten på ett objekt och se hur allt blir rent, inget gnugga, inget polera, inget sånt, utan man riktar bara slangen och sprutar :). men som du säger, alla är ju olika, jag finner det oerhört avkopplande

tvärtom för mig, kan inte stöda ett skit digitalt, ja mer än att köra igång antivirus programmet och städa på så sätt

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

jag kikade lite på kommande simulatorspel och jag fastnade för 3 spel.
builder simulator
paralives
house flipper city

enligt steam så ska de släppas detta året, men inget specifikt datum.
är det någon som råkar veta lite mer om när de släpps?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

nja
i spel som city skyline så bygger man det som i ett simulator spel kan spela som.

Steam håller inte riktigt med dig om definitionen av simulatorspel kompis:

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Steam håller inte riktigt med dig om definitionen av simulatorspel kompis:

https://i.postimg.cc/rp8S72P0/image.png

perhaps, men det är inte min definition utav simulator.
låt mig dra ett exempel.
farm simulator tex och farm manager.
i farm manager så placerar du ut byggnaderna, anställer folk, sköter om ekonomin och tittar på medans allt flyter på, det är enligt mig ett manager spel, ett simulator spel däremot, då spelar du som en utav de där anställda, det är du som får göra allt jobbet, dvs hoppa in i traktorn, plöja åkrarna, så dem och skörda, nått som i ett manager spel sköter sig självt. det är vad jag menar med simulator, dvs att man spelar det som man i ett manager spel bara köper och placerar ut.
jaja, strunt samma, ni har redan förstått vad jag menar och alla har väl sina definitioner utav vad manager/simulator är, men detta är min iaf, oavsett vad steam säger

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

kom och tänka på en sak, för ett tag sedan så var det någon som tipsade om ett simulator spel men namnet har fallit ur minnet.
minns att jag kikade på youtube och minns att det var hangarfartyg, u-båtar, pansarvagnar, flyga stridsflygplan och en massa annat. minns att grafiken var fantastisk i spelet.
nån som vet vilket jag pratar om?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

pariserhjulet har jag ej, så det ser jag fram emot.
men det måste vara svårt, jag menar jag tyckte den där stora och höga lekparkställningen, med en lång och stor rutschkana ned, var svår nog att få ren, pariserhjulet lär ju vara betydligt högre än den.

skulle vilja se mer bilar och motorcyklar att rengöra, och varför inte lite gamla och nya tanks som kört i lera och desperat behöver rengöring:)

Ny uppdatering på PowerWash simulator nu....