5.25" hållare för hårddisk

Permalänk
Hedersmedlem

5.25" hållare för hårddisk

Hej!

Jag skulle vilja ha någon/några hållare eller dylikt som gör att man kan montera in hårddiskar i 5.25" platsen, precis som man gör med en CD-Rom alltså. Likt denna om ni inte fattade vad jag menade

Vet ni om några (andra) bra? Gärna om den också klarar av att tysta ner hårddisken, ej heller minus om den är snygg

En sak till, om man nu köper den där jag länkade till, tror ni man behöver kyla hårddisken då? Eller kan man skita i fläkten? Har en Seagate Barracuda 7200.7..

Tackar på förhand!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Kolla på www.gtek.se , eller gör en upphängning med gummirämsor.

Permalänk
Medlem

Med gummirämsor kan det nog vara ide att kyla disken, efter son inte gummi leder värme så där bra så kan disken bli väldigt varm. Jag vet inte hur din låda ser ut, men luftcirkulationen runt mina 5,25" platser är inte den bästa...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Hedersmedlem

Om du bara vill placera en 3.5"-enhet i en 5.25"-plats så behöver du bara något liknande detta - http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=20475001

Annars finns det specialgrejor ifall du vill ha ljuddämpning och/eller kylning.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |