Android-applikationer gör tveksam debut i Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Sedan angående prestanda behöver det ej dra mer och din konspiration om att Microsoft vill höja hårdvarukraven. Är lite som att speltillverkare medvetet bloatar ner deras spel med saker som gör att användarupplevelsen blir sämre och tvingar användarna köpa dyrare hårdvara.

Fick mig att tänka tillbaks på ”The world’s greatest virtual concrete slab”

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Om man går riktigt långt bak i tiden typ 1996. Så var det flera som tänkte när vi såg vissa spel. Oj vilka höga systemkrav, spelet är nog skitgrymt. Jag vet inte alls om tillverkarna tänkte så eller det gynnade eller missgynnade försäljningen.
Det enda som nog är självklart är att de inte fungerar så idag på spel.

Programvaror skulle det kunna vara lite åt hållet. Men då främst i storlek. Köper man en dyr mjukvara för 50 000kr och sedan får man en fil på 10 MB och köra så känns det lite sådär. Skulle en applikation som egentligen uträttar samma arbete ligga på 20GB så känns det för många att de fick mer för pengarna.
Men prestanda vill dock alla ha att det flyter på. Jag själv har använt många mjukvaror som kostar ett par macbook pro i inköp och så laggar mjukvaran i menyerna. (för de har java och annat)

Permalänk
Medlem

Kul! Men det här med att kunna se sekunder på klockan, har det äntligen kommit än?

Jag förstår att de har lagt ner mycket tid på att finslipa denna funktion, de har ju verkligen byggt upp spänningen inför det eftersom de tog bort möjligheten som fanns i Windows 10 att lägga till sekunder genom att ändra registret.

Jo, det går ju alltid att gå till Inställningar - Tid och språk - Datum och tid - Ytterligare klockor - Datum och tid. Men jag tycker det känns som lite väl många steg ändå.

Och ja, det finns ju ett tredjepartstillägg (Eleven clock). Och det kanske bara är jag som är gnällig över att den allt som oftast laggar ur när jag startar nått i fullskärm, byter mellan light/dark mode eller får en notifikation, men jag tycker det är lite påfrestande faktiskt.

Permalänk
Medlem

enda jag upptäckt med uppdateringen är ett klick på widgetknappen startar en tråd som går på max i oändlighet som måste dödas via aktivitetshanteraren. några widgets dyker då inte upp. helt enkelt en knapp för att dra igång en powerbug. nice :/

Permalänk
Medlem

Jag vill ha tillbaka "show all" på ikonerna i aktivitestsfältet... istället för det nya "toggla en och en". det stör för vissa fastnar inte och jag hatar overflow menyn. allt som kör där ska synas realtid, och vill man inte se det där ska det inte startas!

och ha ikon + program namn i taskbar.. bara ikon och påtvingad gruppering stör mitt flöde när men än en av samma program är igång/ har fönster uppe.

t.ex två chrome fönster. det blir fler klick än vanligt och oftast fel-klick. små irritationsmoment.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Okej, gjorde en snabb sökning på det innan, efter jag kommenterade.
Det är "fulhack" som gäller med andra ord. Tack för info!

Vad är det med Microsoft och ta bort/gömma vettiga funktioner? :-|

Ja, detsamma kan man säga om Google och Apple ibland känns det som. Jag antar att de har statistik på att bara ett fåtal använder dessa funktioner, om det sedan råkar vara "powerusers" mest, tja, så kan det gå. Men när man ser på Apples övergång från Iphoto till Bilder tog det ju flera år innan alla funktioner var tillbaks. Eller, inte alla, men många, och så hade det väl tillkommit andra. Samma med Itunes/Music, etc. Google är inte heller sentimentala när det gäller att ta fram yxan och ta bort användbara funktioner eller program. Ibland kan jag förstå att de tar bort funktioner som är förvirrande för nybörjare eller svåra att supporta över tid, men ofta handlar det ju om att något vettigt helt enkelt bara göms eller stängs av. I väntan på att helt tas bort?

Jag kör webläsaren Opera 84 nu tydligen. Det är fortfarande inte lika bra som Opera 12, men 12 är såklart inte alls kompatibelt med dagens internet, så vad ska man göra. (Opera lämnade egna motorn efter 12 och gick över till Chromiumbas och gjorde rent hus bland funktioner samtidigt)

Tillägg : det här är en gammal favoritsida, tyvärr gav han upp efter Windows 8.

http://xpwasmyidea.blogspot.com/

Skrivet av ggustavsson:

Annars Andriod på Windows nja funkar inget bra, vill jag köra Android appar skaffar jag en Chromebook.....

Håller i stort med dig, jag sparkar dock igång några appar relaterade till skola och förskola på min dator ibland, via Bluestacks, eftersom weblösningarna man annars får köra på datorn är kass/ofinns. Det är som andra varit inne på inte helt ovanligt att mobilappar prioriteras över weblösningar, känns det som.

Visst, man kan dra igång mobilen, men sitter jag vid datorn redan, kanske på försäkringskassan för något barnrelaterat VAB etc, vill jag inte bryta slösurfarflytet genom att dra fram en mobil.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Fungerar perfekt

För det första så måste jag återigen fråga varför användare som inte använder en funktion ens bryr sig om den och än mindre ägnar tid åt att bli upprörda de program som jag använder mig av installerar jag från Google play och har inte märkt det minsta problem förutom hastigheten.. då och då... Än så länge. För mig personligen är det väldigt efterlängtat. Det återstår naturligtvis optimering av maskineriet men som sagt jag är väldigt nöjd. Hur som haver. Ha det bäst

Felstavat
Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag testade att skriva "en grej" i terminalen, det funkade inte /S

Fan vad konstigt

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Sjösattes och sjösattes, det är ju en preview som släpptes utanför vanliga patch tuesday, den släpps på riktigt i mars.

Cumulative Update Preview for Windows 11 for x64-based Systems (KB5010414)

The cumulative update preview is part of Microsoft's scheduled February 2022 monthly "C" updates, making it possible for Windows 11 users to test the upcoming fixes released on March 8th as part of next month's Patch Tuesday.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >