Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Såg en kort trailer på tiktok som jag tryckte bort av misstag. Det är en film/serie där alla människor i samhället har en röd / grön knapp på sig i form av pil upp och pil ner. Sen betygsätter man varandra utefter hur man är mot varandra och man kan se på varandra hur många positiva/negativa betyg man har.

En scen där en äldre kvinna blir nekad kaffe av en barista i kassan pga för många dåliga betyg.

Påminner om ett Black Mirror-avsnitt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nosedive_(Black_Mirror)
https://www.youtube.com/watch?v=ivgI-eSQpHA

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tja! Det var en sci-fi film från runt 2008-2011. Jag minns inte plotten men jag minns mänskligheten byggde stora "glober" där 3 mindre spinnade glober cirkulerade för att skapa någon kraft eller nått. Jag har googlat som tusan men hittar inget förutom de vanliga, arrival etc filmerna men det är inte de.

Ett specifikt minne jag har är att dessa "glober" som är typ 100m höga går sönder i slutet av filmen och det är placerade ute vid havet och de observerar dessa "glober" från ett kontrollcenter en bra bit ifrån. Amerikansk rulle.

Plz help!

Min gissning är lite hit or miss, men det påminner om Contact från 1997..mänskligheten bygger en stor maskin med 3 roterande ringar som blir saboterade (dock inte i slutet av filmen), som bevittnas från kontrollcentret.
https://www.youtube.com/watch?v=bdcE3VyKv5U&ab_channel=CalebD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octo:

Min gissning är lite hit or miss, men det påminner om Contact från 1997..mänskligheten bygger en stor maskin med 3 roterande ringar som blir saboterade (dock inte i slutet av filmen), som bevittnas från kontrollcentret.
https://www.youtube.com/watch?v=bdcE3VyKv5U&ab_channel=CalebD...

Tackar 👍 var den jag sökte!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Var en film som jag kolla runt tiden 300 (tror det är samma tidpunkt den) kom ut som handla om ett land som går genom flera revolutioner.
Ett genomgående tema i filmen är dom pratar hur stekt kött är så gott.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tackar 👍 var den jag sökte!

Då vill jag tipsa om Arrival (2016) också. Lite samma stuk.

https://www.imdb.com/title/tt2543164/?ref_=fn_al_tt_1

Permalänk

Väldigt likt storyn, men skillnaden är att i min film så har alla knapparna på sig och inte genom mobilen. En grön knapp pil upp och en röd knapp pil ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Såg en kort trailer på tiktok som jag tryckte bort av misstag. Det är en film/serie där alla människor i samhället har en röd / grön knapp på sig i form av pil upp och pil ner. Sen betygsätter man varandra utefter hur man är mot varandra och man kan se på varandra hur många positiva/negativa betyg man har.

En scen där en äldre kvinna blir nekad kaffe av en barista i kassan pga för många dåliga betyg.

I princip så det är i Kina i dag. Ingen fiktion.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Söker en techno/trancelåt från 80/90tal.

Börjar med att nån viskar "my sweet prince" nånting water.

Typ det enda jag kommer ihåg och är rätt osäker på det med.
Men kanske ringer en klocka för någon.
Kan va nån länk till excalibur men det låter jag vara osagt.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Ok, nu har jag en fråga om en film.

Jag har inte sett filmen, utan bara en kort trailer mellan reklaminslag på norsk TV på 90-talet. Trailern kom med när jag spelade in en annan film på VHS.

Det jag sett är en kortare sekvens där Kirk Douglas spelar sjöman i (som jag minns det) tvärrandig tröja med rött. Filmen utspelar sig gissningsvis under andra halvan av 1800-talet. Filmen bör vara från 50-tal eller tidigt 60-tal. I sekvensen sjunger han och hoppar runt bland folk, som jag tror står på en kaj eller ombord på ett fartyg. Jag tror också att han ställer sig uppe på nåt, möjligen intill en skeppsmast eller en stolpe. I sångtexten sjunger han nåt om en sko, typ "A shoe goes buck" nånting nånting...

Nu kommer nån säkert föreslå "En världsomsegling under havet" och låten "A Whale of a Tale". Visuellt stämmer den bra in på det jag beskriver, men texten och melodin är helt fel, och i sekvensen jag tänker på är det dagsljus, inte "blåfiltermörker".
Jag ska inte utesluta att jag blandat ihop delar av det visuella från denna filmen, med en helt annan sekvens från en annan film. Hur som helst så finns det inte ett ord om skor i "A Whale of a Tale", och melodin är som sagt också en annan.

Hjälp!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Såg en kort trailer på tiktok som jag tryckte bort av misstag. Det är en film/serie där alla människor i samhället har en röd / grön knapp på sig i form av pil upp och pil ner. Sen betygsätter man varandra utefter hur man är mot varandra och man kan se på varandra hur många positiva/negativa betyg man har.

En scen där en äldre kvinna blir nekad kaffe av en barista i kassan pga för många dåliga betyg.

Nu vet jag inte om du hittat svaret på det här men låter som ett avsnitt från The Orville, säsong 1 avsnitt 7 - Majority Rule
https://www.youtube.com/watch?v=5pehddmBo1s

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ok, nu har jag en fråga om en film.

Jag har inte sett filmen, utan bara en kort trailer mellan reklaminslag på norsk TV på 90-talet. Trailern kom med när jag spelade in en annan film på VHS.

Det jag sett är en kortare sekvens där Kirk Douglas spelar sjöman i (som jag minns det) tvärrandig tröja med rött. Filmen utspelar sig gissningsvis under andra halvan av 1800-talet. Filmen bör vara från 50-tal eller tidigt 60-tal. I sekvensen sjunger han och hoppar runt bland folk, som jag tror står på en kaj eller ombord på ett fartyg. Jag tror också att han ställer sig uppe på nåt, möjligen intill en skeppsmast eller en stolpe. I sångtexten sjunger han nåt om en sko, typ "A shoe goes buck" nånting nånting...

Nu kommer nån säkert föreslå "En världsomsegling under havet" och låten "A Whale of a Tale". Visuellt stämmer den bra in på det jag beskriver, men texten och melodin är helt fel, och i sekvensen jag tänker på är det dagsljus, inte "blåfiltermörker".
Jag ska inte utesluta att jag blandat ihop delar av det visuella från denna filmen, med en helt annan sekvens från en annan film. Hur som helst så finns det inte ett ord om skor i "A Whale of a Tale", och melodin är som sagt också en annan.

Hjälp!

Haha, vafan... Jag såg ”En världsomsegling under havet” ikväll (jag skojar inte) och tänkte ”yes, äntligen något som jag kan” när du beskrev scenen och sedan släpper du bomben att det inte är den filmen. Nåja.

Jag tror dock du blandat ihop sången och scenen, för scenen du beskriver är exakt så som den är i en världsomsegling under havet, exakt.

En annan halvkänd låt Kirk Douglas framfört är ”And the moon grew brighter and brighter”, kanske är den du tänker på? Sjungs inget om skor dock. https://www.youtube.com/watch?v=NM4LaxTHm_M

Enda låten jag kan googla fram som har shoe och buck och som dessutom skulle kunna framföras vid den tiden är White Bucks and Saddle Shoes https://www.youtube.com/watch?v=wY4QISsdj78

Lite långsökt dock och jag hittar inget att Kirk Douglas har framfört den.

(För övrigt tycker jag att filmen var väldigt respektlös mot boken. Det fanns inte många likheter med boken...)

Permalänk
Medlem

Ett äkta longshot, ingen aning om hur gammal filmen är, ej heller vilket språk som pratas. Har för mig att den handlar om en ung pojke som av någon anledning bor med en drös elitsoldater i ett gammalt trähus uppe i bergen/ute i skogen. Har gäckat mig i snart 20 år så vore otroligt kul ifall någon visste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Haha, vafan... Jag såg ”En världsomsegling under havet” ikväll (jag skojar inte) och tänkte ”yes, äntligen något som jag kan” när du beskrev scenen och sedan släpper du bomben att det inte är den filmen. Nåja.

Jag tror dock du blandat ihop sången och scenen, för scenen du beskriver är exakt så som den är i en världsomsegling under havet, exakt.

En annan halvkänd låt Kirk Douglas framfört är ”And the moon grew brighter and brighter”, kanske är den du tänker på? Sjungs inget om skor dock. https://www.youtube.com/watch?v=NM4LaxTHm_M

Enda låten jag kan googla fram som har shoe och buck och som dessutom skulle kunna framföras vid den tiden är White Bucks and Saddle Shoes https://www.youtube.com/watch?v=wY4QISsdj78

Lite långsökt dock och jag hittar inget att Kirk Douglas har framfört den.

(För övrigt tycker jag att filmen var väldigt respektlös mot boken. Det fanns inte många likheter med boken...)

Ja, alltså, jag har själv filmen och kollade ("snabbspolade") för att se om jag missat nån sekvens i filmen, men det finns bara den låten där...

Ju mer jag funderar på det, desto mer tror jag att det kanske var flera filmer som visades snuttar ur i den där sekvensen, och att jag drygt 25 år senare blandat ihop det visuella från en och musiken från en annan. Men jag brukar minnas saker jäkligt bra, så det är underligt i så fall. VHS-bandet finns inte kvar utan gick till skroten för 10-12 år sen.

Min minnesbild är fortfarande att det är Kirk Douglas som sjunger, men det kan vara nån som är lite lik honom. Kanske Danny Kaye?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag har hittat låten, och filmen!

Det var Danny Kaye, och filmen är Hans Christian Andersen från 1952. Jag hade nog inte hört exakt vad han sjöng, så nåt "buck" finns inte med (ordet är "squawk"), men i övrigt stämmer det med min minnesbild. Och det är en statysockel han kliver upp på...

Det som krävdes var att jag tvingades frikoppla idén om att det var Kirk Douglas i sjömanströja som sjöng!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Uppdatering:

Jag har nästan fått tag i rätt låt. Låten är visserligen långt ifrån den jag tänker på men själva bakgrunddoandet stämmer....

Det är inte helt enkelt Army of lovers - Obsession
https://www.youtube.com/watch?v=zNmO233OztQ&ab_channel=ArmyOf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octo:

Det är inte helt enkelt Army of lovers - Obsession
https://www.youtube.com/watch?v=zNmO233OztQ&ab_channel=ArmyOf...

Klurigt! Länge sen jag hörde Obsession och mindes inte ens att den hade det där ljudet i bakgrunden genom typ hela låten... Och nu kan jag inte o-höra det
Ska bli kul att höra om det är lätt låt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vilken tur att jag kom ihåg denna tråden för nu har jag tappat bort en låt som jag gärna vill höra igen.

Det är en cover på en låt av Metallica, jag känner mig ganska säker på att det är Fade to Black men jag kan ha fel.

Covern består av en ensam kille som spelar gitarr. Varken mer eller mindre. Det som utmärker just denna covern är att han spelar ganska mycket "slide" på gitarren. Låten har mycket känsla och vacker gitarrspel, d.v.s. inte alls samma stuk som originalet.

Jag tror även att det är ganska mycket reverb i låten. Reverb, om jag använder fel terminologi, är att ljudet nästan blir lite ekande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Vilken tur att jag kom ihåg denna tråden för nu har jag tappat bort en låt som jag gärna vill höra igen.

Det är en cover på en låt av Metallica, jag känner mig ganska säker på att det är Fade to Black men jag kan ha fel.

Covern består av en ensam kille som spelar gitarr. Varken mer eller mindre. Det som utmärker just denna covern är att han spelar ganska mycket "slide" på gitarren. Låten har mycket känsla och vacker gitarrspel, d.v.s. inte alls samma stuk som originalet.

Jag tror även att det är ganska mycket reverb i låten. Reverb, om jag använder fel terminologi, är att ljudet nästan blir lite ekande.

Hmm, det är inte den här?
https://www.youtube.com/watch?v=uVn0wOB07pY
(jag tvivlar på att det är rätt version, men det var den enda cover jag kom ihåg från någorlunda närtid som nog även varit här på forumet)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, det är inte den här?
https://www.youtube.com/watch?v=uVn0wOB07pY
(jag tvivlar på att det är rätt version, men det var den enda cover jag kom ihåg från någorlunda närtid som nog även varit här på forumet)

Det var inte den men då du sa att den synts i forumet senaste tiden fick jag en flashback från att låten jag letade efter kom just från ett forum. Kollade igenom lite olika musikforum utan resultat och som ett sista steg sökte jag på sweclockers. Bingo! Tack för hjälpen!

I den här tråden hittade jag det här inlägget:

Skrivet av Mighty Mic:

Metallicas version av ”Turn the page” har redan nämnts tidigare i tråden, men Arlis version av Metallicas ”Fade to black” ger mig rysningar (https://www.youtube.com/watch?v=gsK7ZxqDzNo).

Länken är tyvärr död (som många andra i tråden trots att den är relativt ny...) men med artistens namn var det lätt att hitta en alternativ länk: https://www.youtube.com/watch?v=QIAsYJnWw9c

Inte riktigt som jag kommer ihåg den men det gör inget, den var nämligen precis lika bra som jag kommer ihåg den

Kan rekommenderas till alla, inte bara Metallica-fans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Det var inte den men då du sa att den synts i forumet senaste tiden fick jag en flashback från att låten jag letade efter kom just från ett forum. Kollade igenom lite olika musikforum utan resultat och som ett sista steg sökte jag på sweclockers. Bingo! Tack för hjälpen!

Snyggt självdetektivat
Den tråden bläddrade jag nog också i en gång i tiden men minns inte den specifika covern! Ska lyssna sen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Länken är tyvärr död (som många andra i tråden trots att den är relativt ny...) men med artistens namn var det lätt att hitta en alternativ länk: https://www.youtube.com/watch?v=QIAsYJnWw9c

Inte riktigt som jag kommer ihåg den men det gör inget, den var nämligen precis lika bra som jag kommer ihåg den

Kan rekommenderas till alla, inte bara Metallica-fans.

Stort tack för den uppdaterade länken! I Arlis ursprungliga YT-klipp, som jag tyckte var helt magiskt, (och som nu är borttaget - hoppas att det inte beror på någon nitisk Metallica-advokat...) började han från början och byggde upp från början låten mha sin looper, medan man i detta klipp kommer in lite senare i skapandet - när rytmen redan är på plats. Hur som helst - tack för länken - har verkligen saknat den!

/M

Permalänk
Medlem

Har en fråga om en film. Jag tror att den är från 90-tal, men kan vara mycket sent 80-tal eller tidigt 00-tal.

Jag har inte sett filmen, utan bara en trailer för den på TV. Den enda sekvensen jag minns är att en rollfigur, som jag är ganska säker på spelades av Colm Meaney, står i en trädgård eller intill en trädgård i en huslänga, och är arg på en granne. Han har kanske en häcksax eller stor sekatör i händerna och säger "Snip, snip!" som ett hot. Utspelar sig på Irland, tror jag, men kan även vara Storbritannien/Nordirland.

Jag förstår att detta är oerhört lite att gå på, men om nån har en idé är jag tacksam!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Har en fråga om en film. Jag tror att den är från 90-tal, men kan vara mycket sent 80-tal eller tidigt 00-tal.

Jag har inte sett filmen, utan bara en trailer för den på TV. Den enda sekvensen jag minns är att en rollfigur, som jag är ganska säker på spelades av Colm Meaney, står i en trädgård eller intill en trädgård i en huslänga, och är arg på en granne. Han har kanske en häcksax eller stor sekatör i händerna och säger "Snip, snip!" som ett hot. Utspelar sig på Irland, tror jag, men kan även vara Storbritannien/Nordirland.

Jag förstår att detta är oerhört lite att gå på, men om nån har en idé är jag tacksam!

Känner inte igen det där med häcksaxen men resten stämmer in på The Commitments, har du inte sett filmen så ska du absolut göra det. Helt underbar film.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det var inte The Commitments, men otroligt nog träffade jag helt rätt med söktermerna "the commitments snip snip"! Då kommer ett kort klipp på YT med exakt rätt scen! Och filmen heter The Snapper!

Så tack för hjälpen, på nåt vis, haha!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Undrar om någon kommer ihåg vad en svensk ungdomsserie där döda bl.a. vistas vid/på en kyrka/kyrkogård heter? Är typ det jag kommer ihåg så kan inte beskriva det bättre, men kommer inte ihåg vad den heter tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Undrar om någon kommer ihåg vad en svensk ungdomsserie där döda bl.a. vistas vid/på en kyrka/kyrkogård heter? Är typ det jag kommer ihåg så kan inte beskriva det bättre, men kommer inte ihåg vad den heter tyvärr.

Är det Rapport till himlen du tänker på ?!

Johan Widerberg spelar huvudrollen, Victor, som efter en olycka kan se döda människor.
Innehåller ett gäng scener i kyrka och på kyrkogård.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rapport_till_himlen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechWolf:

Är det Rapport till himlen du tänker på ?!

Johan Widerberg spelar huvudrollen, Victor, som efter en olycka kan se döda människor.
Innehåller ett gäng scener i kyrka och på kyrkogård.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rapport_till_himlen

Det måste vara den, tack så mycket för hjälpen.

EDIT: Den fanns ju t.o.m. på SVTPlay, och det är den till 100%.

Permalänk

Jag är inne på att se en del riktiga B-filmer, och vill minnas att det fanns en film på mitten av 2000 som var bland det sämre jag har sett. Nu kommer jag inte ihåg vad den heter, kanske någon har bra minne här?

År: 2002-2006 någon gång där emellan (är jag nästan säker på )
Handling: en skräckfilm om en familj som flyttar in i ett hus (originellt). Huset ligger nära vatten (hav kanske). minns inte alls mycket mer än att det under huset bodde en familj under många år som gjorde att de var deformerade och när de väl rörde sig var det med hjälp av armarna (inga ben/xtremt korta ben).
Svagt minne av att familjen/släkten som bodde i tunnlar under huset hade VanDammes som släktnamn , men det är ett väldigt svagt minne.

Någon som har tips på vad det skulle kunna vara för film?

Permalänk

Går bet på en låt från Scarphases stängning från Dominator. Det är klipp #3 på denna Instagram-post.

https://www.instagram.com/p/CgEG61JAmUp/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

edit Partyraiser - Hell Boy. Inte släppt ännu.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Det var minst ett halvår sedan jag hörde låten men jag letar en svensk rock-låt där de sjunger något i stil med "att dö för sin kung." Just något om att dö för sin kung var definitivt med i texten. Handlar om gamla tiders slagfält och att slåss för kung och rike alltså. Lite i stil med Sabaton, men vad jag minns så lät det inte som Sabaton (minnet kanske sviker). Det var inte Carolus Rex med Sabaton iaf eller nån annan låt från det albumet.

Har försökt googla upp det men kan helt enkelt inte hitta låten.