Rösta fram årets datorbutik 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Amazon får min röst! En support i världsklass som alltid finns till hands. Bra priser, utomordentligt snabb frakt. Inga konstigheter!

Så länge man är villig att sälja sin själ till djävulen så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Så länge man är villig att sälja sin själ till djävulen så!

Tror inte på djävulen, gud eller någon annan påhittad karaktär. Men bra försök!

Jag fortsätter att handla på Amazon med gott samvete.

Permalänk
Medlem

Vägde lite mellan inet och netonnet men inet har bättre support och hantering av returer.

Permalänk
Medlem

Pingvinstång

Pingvinstång... Jag är inte svårare än så ;D

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Amazon Lätt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Köpt massa från Inet 2021. Och retur på varor är så lätt, behöver ju knappt vara nerpackad ordentligt

Ja de behöver väl knappt fungera heller.
Köpte ett moderkort därifrån som fyndvara, helt strömlöst. Men fick ett nytt, inga konstigheter.

La min röst på Inet också. Bra utbud även för oss som sysslar med costumloop.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Har alltid handlat på Inet. Är dit jag alltid söker mig först, för det har ALLTID fungerat. Aldrig varit problem som inte haft lätt lösning. Gillar också deras hemsida riktigt mycket. Lätt.

Permalänk
Medlem

Inet för fortsatt förtroende. Inte haft problem ännu.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

I valet och kvalet mellan Webhallen och Inet, men det förstnämnda får min röst p.g.a. oerhört bra service under mina besök hos dem i år.

I övrigt anser jag - lyckligtvis som många andra - att det är gräsligt att Amazon ens är nominerade. Det finns väl ingen som kan ha undgått vad det är för ett företag; hur de behandlar sina anställda, sina försäljare och den effekt de har på handeln samt miljön i området där de etablerar sig?

Hur man kan handla av Bezos och hans hejdukar med ens ett uns samvete i behåll övergår mitt förstånd.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Vägde lite mellan inet och netonnet men inet har bättre support och hantering av returer.

Samma här, det blev Inet.

Sen har det kommit en uppseglande för mig det gångna året som har bra priser, speciellt om man tar sig tid att leta på deras sida.
Däremot så tror jag inte att dom är ämne för årets butik då support (som för övrigt är bra) är på Danska (som inte är något problem för en snapphane), en aningen svårnavigerad sida och ibland ett par dagar längre leverans än övriga.
https://compu-mail.se/sv/home

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!