SweClockers skänker annonsutrymme till Röda Korset, UNHCR och UNICEF

Permalänk
Medlem

Fantastiskt initiativ, min sambo är född och uppväxt i Luhansk och har ett flertal vänner samt släktingar kvar i Donbas regionen men även i Kiev, där några av hennes klasskamrater gett sig ut i striderna.

Att se Ryssland använda samma retorik som Nazi Tyskland vid annekteringen av Sudetenland och Tjeckoslovakien är bestörtande på så många nivåer.

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte säga mer än: ('-'*ゞ

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Utöver svaret från UndaC så faller det sig ganska naturligt med närhetsprincipen. Det pågår krig världen runt 24/7 men Europa är förhållandevis förskonat vilket gör det extra anmärkningsvärt när ett närliggande land blir drabbat. Södra delarna av Sverige har kortare resväg till Ukraina än Umeå.

Många har svårt att förstå det självklara i detta men vill gärna insinuera att det skulle bero på något annat.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!

Permalänk
Medlem

❤️❤️❤️

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ 👍👍🇸🇪🇺🇦🇸🇪🇺🇦🇸🇪🇺🇦

Permalänk
Avstängd

En annan tanke vore ju att skapa en bitcoinwallet dit de som vill kan peka sin grävare och sen kan pengarna doneras till någon som kan göra nytta för Ukraina.
Med tanke på att detta primärt är ett spelforum så bör ganska många ha grafikkort som kan nyttjas.
Nicehash borde de flesta kunna hantera.

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ 👍❤️

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Du kan donera utan att lämna adress, telefonnummer och mejl till UNICEF iaf

Kan du tala om hur man gör?

Enkigt UNICEF
"3.2 För dig som ger en enstaka gåva via hemsidan, postgiro/bankgiro, Swish eller SMS, eller handlar i gåvoshopen, i Unicefbutiken.se eller på Afound.com:
Följande uppgifter behandlas om dig:

Namn, personnummer, postadress, e-postadress, telefonnummer, och betaluppgifter, bland annat via Swish och WyWallet. I vissa fall behandlas uppgifter i fritext efter kontakt med våra avdelningar för givarservice eller telemarketing. Ditt personnummer inhämtas från SPAR, som är ett allmänt tillgängligt register. Vid gåvor via Swish och SMS inhämtas även din postadress. Dina adressuppgifter uppdateras regelbundet från samma register, under den tidsperiod som vi bevarar dina uppgifter.

Uppgifterna behandlas för de här ändamålen och med följande lagliga grund:

För att administrera givandet av en gåva. Behandlingen är nödvändig för att fullgöra donationen av en gåva.

Återrapportering till dig om hur din gåva hjälpt barn, UNICEFs arbete och våra kampanjer. Intresseavvägning.

Återkoppling angående ytterligare möjligheter för dig att stödja oss. Intresseavvägning.

Analys av givargrupper för förbättrad givarkännedom. Intresseavvägning.

Effektiv administration av vårt givarregister (bl.a. hålla registret dubblettfritt).

Intresseavvägning. Personnummer behandlas med stöd av vikten av en säker identifiering.

Bibehålla en bra givarservice och personlig kontakt med dig. Intresseavvägning.

Efterleva krav i bokföringslagen (1999:1078). Nödvändigt för att fullgöra en rättslig skyldighet.

Våra berättigade intressen av behandlingarna som baserar sig på en intresseavvägning är att förbättra vår administration och därmed minska våra kostnader, något som innebär mer hjälp till utsatta barn samt att informera om vårt arbete och hur du som givare kan fortsätta att hjälpa oss.

Uppgifterna bevaras i 36 månader efter det att du senast skänkte en gåva. Uppgifter kan komma att sparas längre i enlighet med lagkrav, såsom kraven i bokföringslagen, eller om du samtycker till det."

Tycks som man kommer att få sms i minst 36 månader hur man än gör. Det går säkert att avregistrera sig på något sätt men det brukar vara svårt.

Om forskare utan gränser hade skött det på ett bra sätt så hade jag säkert get pengar till fler projekt.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk

Skänkt pengar till både unicef och röda korset 🤗

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Skrivet av BMac:

En annan tanke vore ju att skapa en bitcoinwallet dit de som vill kan peka sin grävare och sen kan pengarna doneras till någon som kan göra nytta för Ukraina.
Med tanke på att detta primärt är ett spelforum så bör ganska många ha grafikkort som kan nyttjas.
Nicehash borde de flesta kunna hantera.

Jag förstår intresset av kryptovaluta bland oss teknikintresserade men att uppmana folk att bränna mer energi så Ryssland kan sälja mer olja/gas och därmed får mer pengar att att köpa vapen för känns lite konstigt tycker jag.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BMac:

En annan tanke vore ju att skapa en bitcoinwallet dit de som vill kan peka sin grävare och sen kan pengarna doneras till någon som kan göra nytta för Ukraina.
Med tanke på att detta primärt är ett spelforum så bör ganska många ha grafikkort som kan nyttjas.
Nicehash borde de flesta kunna hantera.

Jag tror de redan gjort det
https://twitter.com/ukraine/status/1497594592438497282?s=21

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Musikälskare

Donerade

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Kan du tala om hur man gör?

Enkigt UNICEF
"3.2 För dig som ger en enstaka gåva via hemsidan, postgiro/bankgiro, Swish eller SMS, eller handlar i gåvoshopen, i Unicefbutiken.se eller på Afound.com:
Följande uppgifter behandlas om dig:

Namn, personnummer, postadress, e-postadress, telefonnummer, och betaluppgifter, bland annat via Swish och WyWallet. I vissa fall behandlas uppgifter i fritext efter kontakt med våra avdelningar för givarservice eller telemarketing. Ditt personnummer inhämtas från SPAR, som är ett allmänt tillgängligt register. Vid gåvor via Swish och SMS inhämtas även din postadress. Dina adressuppgifter uppdateras regelbundet från samma register, under den tidsperiod som vi bevarar dina uppgifter.

Uppgifterna behandlas för de här ändamålen och med följande lagliga grund:

För att administrera givandet av en gåva. Behandlingen är nödvändig för att fullgöra donationen av en gåva.

Återrapportering till dig om hur din gåva hjälpt barn, UNICEFs arbete och våra kampanjer. Intresseavvägning.

Återkoppling angående ytterligare möjligheter för dig att stödja oss. Intresseavvägning.

Analys av givargrupper för förbättrad givarkännedom. Intresseavvägning.

Effektiv administration av vårt givarregister (bl.a. hålla registret dubblettfritt).

Intresseavvägning. Personnummer behandlas med stöd av vikten av en säker identifiering.

Bibehålla en bra givarservice och personlig kontakt med dig. Intresseavvägning.

Efterleva krav i bokföringslagen (1999:1078). Nödvändigt för att fullgöra en rättslig skyldighet.

Våra berättigade intressen av behandlingarna som baserar sig på en intresseavvägning är att förbättra vår administration och därmed minska våra kostnader, något som innebär mer hjälp till utsatta barn samt att informera om vårt arbete och hur du som givare kan fortsätta att hjälpa oss.

Uppgifterna bevaras i 36 månader efter det att du senast skänkte en gåva. Uppgifter kan komma att sparas längre i enlighet med lagkrav, såsom kraven i bokföringslagen, eller om du samtycker till det."

Tycks som man kommer att få sms i minst 36 månader hur man än gör. Det går säkert att avregistrera sig på något sätt men det brukar vara svårt.

Om forskare utan gränser hade skött det på ett bra sätt så hade jag säkert get pengar till fler projekt.

Det är bara att gå hit. https://unicef.se/katastrof/hjalp-ukrainas-barn
Du kan lämna alla inmatningsfält tomma. Betala med kort så får de heller inget telefonnummer. Då är du i princip anonym.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Det är bara att gå hit. https://unicef.se/katastrof/hjalp-ukrainas-barn
Du kan lämna alla inmatningsfält tomma. Betala med kort så får de heller inget telefonnummer. Då är du i princip anonym.

Ok. Jag får prova. Anonym blir man ju inte men förhoppnings vis kanske man slipper en massa sms.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Tänkte mig mer något renodlat sweclockers som vi kan följa själva och se nyttan i realtid så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

Tänkte mig mer något renodlat sweclockers som vi kan följa själva och se nyttan i realtid så att säga.

Det är Ukrainas officiella Twitter-konto, så det går åtminstone direkt till dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat!
Har donerat

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ryssfemma:

Men snälla skärp dig, Antons svar räcker, du behöver inte dra närhetsprincipen för de den dåligaste ursäkten till att göra skillnad på folk.

Det är inte att göra skillnad på folk, skärp dig själv? Varför försöka skapa en dubbelmoral ur tomma intet där det inte finns någon?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ryssfemma:

Men snälla skärp dig, Antons svar räcker, du behöver inte dra närhetsprincipen för de den dåligaste ursäkten till att göra skillnad på folk.

Skärp gärna tonen, tack.
Det finns en massa andra forum för dig om du enbart har negativitet att bidra med

Ingen kan göra allt men alla kan göra något, vilket man nu gör

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Såg ni att Naturkompaniet samlar in kläder till de behövande i Ukraina? Gå igenom era garderober nu och lämna in kläderna i deras butiker under perioden 25 februari - 6 mars.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! ❤️👌

Ukraina kan behöva all hjälp den kan få av FN, RK, etc. Fint att ni hjälper de som i sin tur hjälper stackarna där borta.

Såg att även Starlink skall ordna gratis Internet via satellit så att Ukraina kan komma ut på Internet även om ryssarna attackerar central infrastruktur i landet (https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/musk-ger-ukraina-in...).

Fint med alla typer av initiativ från alla håll och kanter. Det är den sammanlagda hjälpen som kan göra en stor skillnad i slutändan.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Det är bara att gå hit. https://unicef.se/katastrof/hjalp-ukrainas-barn
Du kan lämna alla inmatningsfält tomma. Betala med kort så får de heller inget telefonnummer. Då är du i princip anonym.

Det gick bra att betala med kreditkort utan att ange några personliga uppgifter. Känns skönt att man har gjort nått i alla fall.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

En annan tanke vore ju att skapa en bitcoinwallet dit de som vill kan peka sin grävare och sen kan pengarna doneras till någon som kan göra nytta för Ukraina.
Med tanke på att detta primärt är ett spelforum så bör ganska många ha grafikkort som kan nyttjas.
Nicehash borde de flesta kunna hantera.

Intressant tanke. Jag sitter på ett 3080 men är total noob när det kommer till mining. Kan du ge mig en guesstimate på vad jag kan producera i timmen? eth-kostnad=profit så att säga

Permalänk
Medlem

Verkligen ett bra initiativ.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Intressant tanke. Jag sitter på ett 3080 men är total noob när det kommer till mining. Kan du ge mig en guesstimate på vad jag kan producera i timmen? eth-kostnad=profit så att säga

Du kan kan kolla upp hur mycket du får per dygn på nicehash hemsida. Om man räknar bort alla elkostnader så kommer du få cirka 33kr om dygnet. Om du skriver in din elkostnader på hemsida kommer du du kunna se exakt hur mycket plus du kommer att gå. https://www.nicehash.com/profitability-calculator/nvidia-rtx-...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

tog precis bort min ad-blocker från sweclockers

Permalänk
Medlem

Och DÄR stängde jag av min adblocker

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Avstängd

Vackert ❤️

Permalänk
Medlem

SweClockers och alla underbara själar häromkring <3 ....

Skänkte också en liten slant

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova