Permalänk
Medlem

Problem med Brave

Tidigare idag började jag plötsligt få problem med sidan när jag använder Brave. Vet inte om det är sidan det är fel på eller webbläsaren som fått en dålig uppdatering.

Problemet är att sidan inte scrollar hela vägen upp så menyn lägger sig i vägen, som såhär:
https://ibb.co/D5zvsd8

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Tidigare idag började jag plötsligt få problem med sidan när jag använder Brave. Vet inte om det är sidan det är fel på eller webbläsaren som fått en dålig uppdatering.

Problemet är att sidan inte scrollar hela vägen upp så menyn lägger sig i vägen, som såhär:
https://ibb.co/D5zvsd8

Samma med min Chrome.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Då båda era webbläsare bygger på webbläsarmotorn Chromium så är det inte den individuella webbläsaren som är problemet i detta fall. Ni båda ser ut att blockera annonser, antingen direkt i webbläsaren eller via tillägg. Uppdatera eller inaktivera den aktuella filter-listan som krånglar och rapportera problemet till dem som underhåller den.

Helst ser vi ju såklart att ni inaktiverar era annonser blockerare helt och hållet.

/ Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej,

Då båda era webbläsare bygger på webbläsarmotorn Chromium så är det inte den individuella webbläsaren som är problemet i detta fall. Ni båda ser ut att blockera annonser, antingen direkt i webbläsaren eller via tillägg. Uppdatera eller inaktivera den aktuella filter-listan som krånglar och rapportera problemet till dem som underhåller den.

Helst ser vi ju såklart att ni inaktiverar era annonser blockerare helt och hållet.

/ Johan

Du har rätt, det var Adguard som strulade till det. Trodde jag hade det Adguard igång på Edge också, där sidan funkade, men det visade sig inte vara fallet... Hursomhelst, funkar bra efter att jag stängde av Adguard för SweC.

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt med Firefox.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av MatteN:

Funkar utmärkt med Firefox.

Har du provat att inaktivera dina tillägg inuti Chrome (köra hemsidan via inkognito)? Jag båda utvecklar och använder Chrome till vardags och upplever tyvärr inte samma problematik. Använder version 98.0.4758.102, som är den senaste stabila versionen.

Du kan även prova att tvinga en omladdning av hemsidan med CTRL+F5, om du använder Windows.