LG visar 48-tums OLED-skärm med spelfokus

Permalänk
Melding Plague

LG visar 48-tums OLED-skärm med spelfokus

Jätteskärmen är tillverkad specifikt för spelande med PC och konsol och får LG:s 4K-upplösta WOLED-panel med uppdateringsfrekvens på 120 Hz.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad är den egentliga skillnaden mot deras nuvarande 48”?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

De har ju C1 & C2 är ju på väg. Så man undrar vad som är skillnaden på denna och kommande C2 =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Vad är den egentliga skillnaden mot deras nuvarande 48”?

Displayport och antagligen förstört den med matt(are)beläggning

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av KorvMos:

Vad är den egentliga skillnaden mot deras nuvarande 48”?

Tänkte precis samma sak...

Det är mer led-belysning och en DisplayPort bara tänker jag utan att ha dykt närmare i spec’en...

Och det får man säkert betala ett premium för ? 🤔

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Tänkte precis samma sak...

Det är mer led-belysning och en DisplayPort bara tänker jag utan att ha dykt närmare i spec’en...

Och det får man säkert betala ett premium för ? 🤔

Sen är det nog olika försäljningskanaler.
Tänker mig att Inet får denna, medans Elgiganten (t ex) får C2 att sälja bland sin hemelektronik..🤷

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Jag minns när min 21" CRT klassades som stor... 😅

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Undrar varför de inte erbjuder 42" med DP också. Det är ju ändå troligtvis den som kommer vara mest populär under detta år.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Big fail att inte erbjuda den i 42"

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Big fail att inte erbjuda den i 42"

C2 kommer i 42" så den borde du titta på då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

C2 kommer i 42" så den borde du titta på då.

Dock finns det många som inte har HDMI 2.1 och en PC-optimerad skärm fungerar oftast också bättre (som t.ex. går igång automatiskt då du startar datorn) + förstås högre uppdateringsfrekvens över DP.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Dock finns det många som inte har HDMI 2.1 och en PC-optimerad skärm fungerar oftast också bättre (som t.ex. går igång automatiskt då du startar datorn) + förstås högre uppdateringsfrekvens över DP.

4K 120Hz ska nog räcka för att få ditt GFX att svettas ska du se =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

4K 120Hz ska nog räcka för att få ditt GFX att svettas ska du se =P

Absolut (kör 48 CX just nu), men i competitive spel så är högre refresh alltid välkommet. Skulle också gärna ha möjligheten att använda min Macbook pro M1 Max på 120hz med min skärm, vilket i dagsläget inte går iom begränsingar i MacOS för HDMI.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Master of Overkill

Kör CX48 idag som gaming skärm tvärnöjd! och TV!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Jag minns när min 21" CRT klassades som stor... 😅

Det var den...på djupet!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Gäsp LG, kom igen med lite intressanta storlekar istället! Vart är 27-34" OLED gaming skärmarna? Enorm marknad som dom inte har vett i skallen att ta innan Samsungs QD-OLED panel tar allt framför näsan på dom.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Gäsp LG, kom igen med lite intressanta storlekar istället! Vart är 27-34" OLED gaming skärmarna? Enorm marknad som dom inte har vett i skallen att ta innan Samsungs QD-OLED panel tar allt framför näsan på dom.

Den storlekens skärmar tror jag inte att går att producera ifrån nuvarande glaset - 42" är väl minsta storleken som fungerar just nu.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Är det ngn som har koll på ifall en OLED-skärm som denna lämpar sig väl för att arbeta med, tex koda. Eller är det rörlig bild som funkar bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Big fail att inte erbjuda den i 4232"

Editade⬆ lite bara.

Permalänk
Medlem

Hoppas de faktiskt cherrypickar lite på panelerna och de inte blir sista prion, oledlotteri är jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Den storlekens skärmar tror jag inte att går att producera ifrån nuvarande glaset - 42" är väl minsta storleken som fungerar just nu.

Må så vara men dom har redan tappat marknadsandelar då Samsung har kunnat skapa en 34" QD-Oled panel för Alienware. Min känsla är att dom har känt sig för säkra på Oled sidan utan direkta konkurrens att dom inte har lagt ner tid på gaming monitorer och det är på väg att bita dom i rumpan.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Må så vara men dom har redan tappat marknadsandelar då Samsung har kunnat skapa en 34" QD-Oled panel för Alienware. Min känsla är att dom har känt sig för säkra på Oled sidan utan direkta konkurrens att dom inte har lagt ner tid på gaming monitorer och det är på väg att bita dom i rumpan.

TBH så tror jag inte marknaden är så jättestor för 34" UW skärmar som kostar 16000 SEK. LG säljer ju dem som TVn också så då blir marknaden mycket större och gissar att LG kommer sälja betydligt fler av sina 42" OLEDs än vad Alienware kommer göra.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

Curve it please!
Då kan jag äntligen byta ut min gamla Samsung 48"!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

27-32" tack och det är taget

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Undrar varför de inte erbjuder 42" med DP också. Det är ju ändå troligtvis den som kommer vara mest populär under detta år.

Undrar varför alllla teve-apparater inte erbjuds med DP också. Är lite bitter på det då min LG B7 klarar av 4K 120hz, bara det att den bara har HDMI 2.0 som begränsar, hade den haft DP så hade det inte varit nåt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Curve it please!
Då kan jag äntligen byta ut min gamla Samsung 48"!

Finns dock inte samma behov att kurva en OLED då det inte är samma problem med dåliga betrakningsvinklar som på LCD. Flame on

Permalänk
Medlem

Synd bara att dom inte ökar upplösningen alt minskar storlekarna (eller gärna både och). Jag är en OLED fanboy (till dess något bättre kommer) men det är tyvärr bara erkänna att PPIn inte är nog bra, i synnerhet inte om man även vill ha skärmen för jobb och behöver fler än en 4K skärm pga antalet fönster osv. Vet att en del på Battlestation subben kör med vertikala skärmar på sidorna om sin 48" men rent ergonomiskt är det ingen höjdare för något annat än att man kastar en snabb blick på det typ.

Det gör tyvärr att denna 48" känns stendöd när dom erbjuder en 42" också. Kul att Samsung är tillbaka på banan igen, även om jag inte hunnit se några tester på om deras nya OLEDs lever upp till hypen. Få överträffar väl Samsung när det gäller att lova ut saker som sen aldrig riktigt levereras.

Permalänk
Inaktiv

Jag inväntar nog en 27 tummare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Må så vara men dom har redan tappat marknadsandelar då Samsung har kunnat skapa en 34" QD-Oled panel för Alienware. Min känsla är att dom har känt sig för säkra på Oled sidan utan direkta konkurrens att dom inte har lagt ner tid på gaming monitorer och det är på väg att bita dom i rumpan.

Den klara dock inte samma upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Gäsp LG, kom igen med lite intressanta storlekar istället! Vart är 27-34" OLED gaming skärmarna? Enorm marknad som dom inte har vett i skallen att ta innan Samsungs QD-OLED panel tar allt framför näsan på dom.

Samsung kommer äta dem till frukost - med rätta. QD OLED verkar grymt. Äntligen blir det slut på LG's förbannade dominans och WRGB.

Älskar min CX55, men ge mig en bra QDOLED till skrivbordet. Väntar in en på minst 32 tum!
AW blir säkert vansinnigt bra. Har allt som hög HZ och DP med g-sync. Rena dröm specen, men kan bara inte ta den smala vertikala FOV tyvärr och är ingen älskare av UW. Så jag lär vänta!