Steam Deck får drivrutiner för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Du har läst det, men du har tydligen inte läst artikeln. "Valve tillägger dock att när den kompletta skivavbildningen av Steam OS 3.0 släpps ska de introducera stöd för upp till två operativsystem samtidigt på Steam Deck."

Ahaaa, du jag får nog läsa artikeln innan jag postar, haha ber om ursäkt för min lathet.

Skrivet av dlq84:

Man måste inte använda SteamOS, man kan installera vilken dist man vill.

Joo jag tror jag hade förstått det! Trodde bara att SteamOS kunde köras med bara en partion, men vanlig ubuntu + windows skulle gå. Men jag hade fel! Tur det

I praktiken så borde det gå att köra Destiny 2, Fortnite eller något annat onlinespel på Steam Deck fast med Windows. Så nyheterna om att dessa inte skulle gå på Steam Deck kanske lyder SteamOS.

Jag kanske Dualbootar men gillar verkligen en ny distro dedikerad från Valve.. håller tummarna det blir kalas!

Jag läser och skriver trögsamt ibland. FÖRLÅT MIG!!!!!!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

...
/home/deck/.var/app/org.liberto.retroarch/config/retroarch/config
...

"Liberto" ser felstavat ut. Libretro ska det väl ändå vara, kanske därför sökvägen inte funkar?

Notera också att fil/katalognamn som börjar med "." (som .var i ditt exempel) är dolda som standard, Ctrl+H brukar göra dolda filer/kataloger synliga i de flesta filhanterare (vet inte vilken som SteamOS kör).

Permalänk
Medlem

@TheLostSwede Vart är röstalternativet att man vill dual-boota?

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

@TheLostSwede Vart är röstalternativet att man vill dual-boota?

Jag sa det för flera timmar sedan, men redan då var det för sent att lägga till. Svårt att lägga till när alla redan röstat

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

"Liberto" ser felstavat ut. Libretro ska det väl ändå vara, kanske därför sökvägen inte funkar?

Notera också att fil/katalognamn som börjar med "." (som .var i ditt exempel) är dolda som standard, Ctrl+H brukar göra dolda filer/kataloger synliga i de flesta filhanterare (vet inte vilken som SteamOS kör).

Det var bara jag som slarvskrev, det var ingen copy paste.

SteamOS använder Dolphin.

Permalänk
Medlem

Dom här spelen som skall vara linuxkomptibla, fungera dom även under Ubuntu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

@TheLostSwede Vart är röstalternativet att man vill dual-boota?

Tyvärr inte jag som sköter sånt.

Permalänk
Skrivet av klein:

Dom här spelen som skall vara linuxkomptibla, fungera dom även under Ubuntu?

Spelen skall fungera även på Stram på Ubuntu. Kanske inte på ett flera år gammalt Ubuntu men på ett modernt och någorlunda uppdaterat.