Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Något bra erbjudande på headset för gaming? Gärna hyperX då de brukar vara rätt så bekväma att ha på sig.

trådade och under 1000 lappen

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Något bra erbjudande på headset för gaming? Gärna hyperX då de brukar vara rätt så bekväma att ha på sig.

trådade och under 1000 lappen

https://www.inet.se/kampanj/7391/hyperx-loot-drop

Vissa modeller, t.ex. hyperx cloud 2 var dock billigare hos andra återförsäljare, så jämför priset på Prisjakt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Köpte chromebooken med i3, 8gb ram , 256 ssd och OLED skärm för 2992kr outlet vara på Elgiganten.

Mycket för pengarna !

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Köpte chromebooken med i3, 8gb ram , 256 ssd och OLED skärm för 2992kr outlet vara på Elgiganten.

Mycket för pengarna !

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Går det att köra in windows på? Ser ut att vara mycket för pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Går det att köra in windows på? Ser ut att vara mycket för pengarna

Hade det gått att installera Windows så hade även jag varit intresserad.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Köpte chromebooken med i3, 8gb ram , 256 ssd och OLED skärm för 2992kr outlet vara på Elgiganten.

Mycket för pengarna !

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Jag gjorde samma! Såg @jonthan tips i tipstråden och sedan att min lokala Elgiganten hade Outletvara för 2990:- i Nyskick och originalförpackning! Ska hämta upp den imorgon. Tack ska du ha Jonthan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Går det att köra in windows på? Ser ut att vara mycket för pengarna

Jag gjorde lite research för den frågan när det var ett liknande erbjudande för några månader sen med en billig välspecad Chromebook. Det går men är modellberoende. Många har en hårdvaruspärr som kan va lätt eller svår att ta bort. Sen kan det saknas drivare för trackpaden, wifi osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Köpte chromebooken med i3, 8gb ram , 256 ssd och OLED skärm för 2992kr outlet vara på Elgiganten.

Mycket för pengarna !

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Är det verkligen en OLED-skärm på denna. Försökte leta runt lite och kan det röra sig om en IPS? Priset känns för bra annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Köpte chromebooken med i3, 8gb ram , 256 ssd och OLED skärm för 2992kr outlet vara på Elgiganten.

Mycket för pengarna !

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Jag köpte också den dock ej som outlet. Rätt okej, men oledskärmen känns inte helt tipptopp, grynig skulle jag säga. Sedan är det ett knarrande coil-whine i den som hörs från vänstra sidan oavsett belastning. Jag märkte det inte först, men sambon har vassare öron än mig och hörde det på ett par meters håll. Nu när jag väl hört det så går det inte missa det.
Jag märker också nu när jag sitter och skriver på den att skärmen flukturerar i ljusstyrka,typ darrar, har ca 50% belysning på.

Update, jag gillar skärmen mer nu efter att ha använt den några timmar. Den känns inte knivskarp men jag verkar inte kunna ställa in upplösningen manuellt, bara skärmstorlek (liknande windows scaling?). Men att kolla lite på film var ju smått fantastiskt på denna lilla skärm. Jag har heller inte sett skärmen variera i ljusstyrka nå mer.

Ändrat uppfattning om produkten
Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazoon:

Jag köpte också den dock ej som outlet. Rätt okej, men oledskärmen känns inte helt tipptopp, grynig skulle jag säga. Sedan är det ett knarrande coil-whine i den som hörs från vänstra sidan oavsett belastning. Jag märkte det inte först, men sambon har vassare öron än mig och hörde det på ett par meters håll. Nu när jag väl hört det så går det inte missa det.
Jag märker också nu när jag sitter och skriver på den att skärmen flukturerar i ljusstyrka,typ darrar, har ca 50% belysning på.

Kanske därför det är en Outlet?
Finns någon uppställt i butik som du kan jämföra?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Jag gjorde lite research för den frågan när det var ett liknande erbjudande för några månader sen med en billig välspecad Chromebook. Det går men är modellberoende. Många har en hårdvaruspärr som kan va lätt eller svår att ta bort. Sen kan det saknas drivare för trackpaden, wifi osv.

Att inte alla drivers finns, kan jag förstå, och bra att checka upp innan (och kanske en orsak att undvika denna).

Dock trist om de, eller Google, har lagt in hårdvaruspärrar. Skit med företag och inlåsta produkter.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazoon:

Jag köpte också den dock ej som outlet. Rätt okej, men oledskärmen känns inte helt tipptopp, grynig skulle jag säga. Sedan är det ett knarrande coil-whine i den som hörs från vänstra sidan oavsett belastning. Jag märkte det inte först, men sambon har vassare öron än mig och hörde det på ett par meters håll. Nu när jag väl hört det så går det inte missa det.
Jag märker också nu när jag sitter och skriver på den att skärmen flukturerar i ljusstyrka,typ darrar, har ca 50% belysning på.

Ok, hatar instabila skärmar. Blev lite lockad av "OLED", men denna är nog helt klart inte för mig.

Tack för heads-up och egen återkoppling (därför man älskar forum som detta)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kanske därför det är en Outlet?
Finns någon uppställt i butik som du kan jämföra?

Detta var inte en outlet, detta var helt ny i kartong. Det kanske blev otyligt när jag citerade någon som köpt på Outlet.

Skrivet av martinot:

Ok, hatar instabila skärmar. Blev lite lockad av "OLED", men denna är nog helt klart inte för mig.

Tack för heads-up och egen återkoppling (därför man älskar forum som detta)!

Ja jag har inte heller haft tur med mina oledskärmar. Min huawei p30 pro har en ljus rand som syns i väldigt specifika ljus så det stör mig inte så mycket. Jag köpte däremot en LG CX 65" som var helt bedrövlig i mörka scener. Den åkte tillbaka på öppet köp.

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Går det att köra in windows på? Ser ut att vara mycket för pengarna

Skrivet av martinot:

Hade det gått att installera Windows så hade även jag varit intresserad.

Nu skriver jag utan att kolla upp det men det ser jag inga problem med . Det är en x86 CPU och standard komponenter så det är väl bara trycka i ett USB med Windows och installera ?

Drivrutiner kan ju dock vara ett problem..

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Nu skriver jag utan att kolla upp det men det ser jag inga problem med . Det är en x86 CPU och standard komponenter så det är väl bara trycka i ett USB med Windows och installera ?

Stora problem med dessa små bärbara är oftast drivrutiner som inte alltid finns.
Dem kör med sitt egna OS som är just har drivrutiner är framtagen för deras OS.
Vet jag har själv gjort ett försök, men detta var ett antal års sen. Kanske har det ändrats..
Sen vara 100% säker datorn går att återställa med deras inbyggda system. Så inte den delen försvinner för då kan bli väldigt jobbigt..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazoon:

Jag köpte också den dock ej som outlet. Rätt okej, men oledskärmen känns inte helt tipptopp, grynig skulle jag säga. Sedan är det ett knarrande coil-whine i den som hörs från vänstra sidan oavsett belastning. Jag märkte det inte först, men sambon har vassare öron än mig och hörde det på ett par meters håll. Nu när jag väl hört det så går det inte missa det.
Jag märker också nu när jag sitter och skriver på den att skärmen flukturerar i ljusstyrka,typ darrar, har ca 50% belysning på.

Coilwhine kan oftast lösas med en droppe snabblim (CA) eller liknande

Permalänk
Medlem

Coilwhine finns numera på systembolaget för 229kr per flaska.
(Fake News)

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Är det verkligen en OLED-skärm på denna. Försökte leta runt lite och kan det röra sig om en IPS? Priset känns för bra annars.

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.760202/lenovo-ideapad-flex-...

I den recensionen så är det en oled, dock en i5a. Verkar finnas mängder med varianter.

EDIT: Hämtat min nu, står även OLED på produktlappen på kartongen. Jag är svinnöjd! Den är snabb, smidigt som fan och förvånansvärt bra ljud! Vilket kap!

Permalänk
Medlem

Beställde precis en Svive Triton RGB Low Profile. Tycker det ser bra ut för 300. Är det någon som har erfarenhet med denna?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.760202/lenovo-ideapad-flex-...

I den recensionen så är det en oled, dock en i5a. Verkar finnas mängder med varianter.

EDIT: Hämtat min nu, står även OLED på produktlappen på kartongen. Jag är svinnöjd! Den är snabb, smidigt som fan och förvånansvärt bra ljud! Vilket kap!

Jag köpte presentkort genom Refunder och fick 4% cashback, lite meck men det tog kanske fem minuter allt som allt. Plus kickback på kortet jag betalade med.

Permalänk
Medlem

Intressant att det står 100 hz på Felgigantens sida, men 120 hz på Prisjakt. Antar att 120 är det korrekta.

Skrivet av Bamsebjörn:

Produkt: TCL 65'' QLED850 4K LED (2021)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5785191
Pris: 7990;- (Ordinarie 11990;-)

Elgiganten Superdeal för denna vecka, fram till fredag 8/3-22.

TV som har vunnit bäst i test som bästa TV i 65'' under 15.000kr av Ljud&Bild under 2021. Onkyo-ljudsystem, Qled, 120hz med hdmi 2.1, Android tv, Dolby Vision+Atmos. Skulle säga att det är mycket tv för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Intressant att det står 100 hz på Felgigantens sida, men 120 hz på Prisjakt. Antar att 120 är det korrekta.

På deras hemsida står det så här:

Förmodar att ifall man har "Motion Clarity Pro" igång så går den i 100Hz men utan det så stöds 120Hz.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Intressant att det står 100 hz på Felgigantens sida, men 120 hz på Prisjakt. Antar att 120 är det korrekta.

Både och! TCL marknadsför sig även märkligt, står ju 100hz i deras produktbild, men i Elgigantens flikar ''Specifikationer'' står det 100/120hz under Uppdateringsfrekvens.

Men på fliken ''Mer om produkten'' omnämns det hela tre gånger, varav de första två säger 100hz, sedan längre ner på sidan under ''Game master pro'' står det 100/120, snacka om att krångla till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

På deras hemsida står det så här:
https://i.imgur.com/yN7VpUb.png

Förmodar att ifall man har "Motion Clarity Pro" igång så går den i 100Hz men utan det så stöds 120Hz.

Aha, bra. Då vet jag/vi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Både och! TCL marknadsför sig även märkligt, står ju 100hz i deras produktbild, men i Elgigantens flikar ''Specifikationer'' står det 100/120hz under Uppdateringsfrekvens.

Men på fliken ''Mer om produkten'' omnämns det hela tre gånger, varav de första två säger 100hz, sedan längre ner på sidan under ''Game master pro'' står det 100/120, snacka om att krångla till det

Kan det ha något med 50/60Hz som lever kvar? För jag antar att 100/120Hz bara är interpolering(?)? Typ som Eizos gamla 240Hz skärm som hade varannan bildruta svart eller vad det nu var 😅

La en beställning så får vi se hur den är. Hur som så är det förmodligen ett skapligt lyft från våran LG-plasma från 2013

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanandersson:

Beställde precis en Svive Triton RGB Low Profile. Tycker det ser bra ut för 300. Är det någon som har erfarenhet med denna?

Har beställt. Valde röda brytare. Gillar låga tangentbord, så för det priset är det värt att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TANDEMCYKELN:

Har beställt. Valde röda brytare. Gillar låga tangentbord, så för det priset är det värt att testa.

Ja. Hoppas det blir bra. Det är sällan jag spontanköper teknik då jag är en fattig student, men det är kul med nya prylar alltså.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av futhark14:

Kronofogden säljer en mängd av oöppnade skärmar, bord, iphone hörlurar, tangentbord&mus osv.

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.ObjectList?inC=KFM&inA=W...

Det var en väldans mängd med air pods lol. Nån butik som konkat? Hur fungerar det med stöldgods som inte hittar sin rätta ägare, säljs det eller förstörs det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det var en väldans mängd med air pods lol. Nån butik som konkat? Hur fungerar det med stöldgods som inte hittar sin rätta ägare, säljs det eller förstörs det?

Jag tror att dessa är pant eller beslagtaget gods för utebliven betalning, faktura, räkning osv. Det är inte sällan man hittar skyddsvästar och liknande suspekta föremål där.

Själva polisen säljer hittegods eller beslagtaget gods på sin egen webbsida.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det var en väldans mängd med air pods lol. Nån butik som konkat? Hur fungerar det med stöldgods som inte hittar sin rätta ägare, säljs det eller förstörs det?

Polisen går emellanåt ut med en kungörelse att gods utan ägare finnes för att försöka få tag i rätt ägare. Det som finns kvar därefter förstörs eller säljs.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720