Samsung A51 kraschad och vill återfå bilder - obs slut på drive minne

Permalänk
Medlem

Samsung A51 kraschad och vill återfå bilder - obs slut på drive minne

Hej,

Någon som vet hur man återfår bilder från Samsung telefon som verkar vara död? tappade den med baksidan i backen och trots bra skal så kraschade den, fungerade att slå på efter dag 1 så samsung startikon syntes men inget mer, i dag är den bara svart men det låter när man kopplar in den i en dator eller försöker att laddar den.

Har slut på google drive minne tyvärr....så där finns de ej.

läste ngt om en otg-kabel man kan använda mot musen och datorn så man kan se mobilens innehåll i datorn. Har ngn erfarenhet av detta? eller programmet Vysor..?

känns väldigt hopplöst...

mvh

Jonna

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte en Samsung A51, men när jag kopplar in min telefon med usb-c till min datorskärm som stödjer displayport över usb-c så får jag upp telefonen på skärmen. Fungerar även att få använda mus och tangentbord kopplad till skärmen.
Så kan du få tag i en skärm som stödjer displayport alt mode så kan det vara värt ett försök.

Permalänk
Skrivet av dust79:

Nu har jag inte en Samsung A51, men när jag kopplar in min telefon med usb-c till min datorskärm som stödjer displayport över usb-c så får jag upp telefonen på skärmen. Fungerar även att få använda mus och tangentbord kopplad till skärmen.
Så kan du få tag i en skärm som stödjer displayport alt mode så kan det vara värt ett försök.

Inte i skärmens ände det är usb-c alt mode...

Det är på sändarsidan som behövs stödet men tror i stort sett alla telefoner på denna sidan 2010 stödjer hdmi och eller dp up via usb-c porten.

Skärmen tar bara emot signalen den blir tilldelad hdmi, dp, dvi,vga,osv och får den ej kompatibel signal visar den inget alls det är den anslutna enheten /adaptern som översätter till rätt signaltyp.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det låter ju rimligt. Tack
Men att det fungerar även med mus och tangentbord som är inkopplad till skärmen, det kan väl inte vara dp/HDMI?

Permalänk
Medlem

Han har en USB hubb inbyggd i skärmen eftersom att han kan koppla tangentbord och mus dit. Han använder ej DP/HDMI utan han kopplar en USB-C kabel direkt in i skärmen och använder USB-C alternate mode.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”