Permalänk
Medlem

Vem tillverkar ‘Deltaco Gaming’?

Tror vi alla har sett deltaco gaming, ett företag ägt av swedeltaco i Växjö.
I början var det lätt att notera att produkterna var färdiggjorda och beställda från kina med deltacos logga, vilket inte alls är ovanligt för nya företag.

Nu på senare tid har dom dock börjat sälja ganska högkvalitativa grejer. Jag har själv ett mekaniskt 60% tangentbord som liknar mer borden du får av etablerade märken än dollar store krims krams. Dom säljer även stolar (med rgb!?), hörlurar och möss. Dock har jag inte lyckats hitta några av dessa på alibaba.

Tillverkar dom faktiskt egna deltaco-designade produkter? Eller kör dom fortfarande på alibabas förproducerade produkter? I så fall, varför kan jag inte hitta liknande? (Vilket var väldigt lätt att göra om man tittar på företag som trust, Sandberg eller exibel. Som säljer exakt samma saker under andra namn.)

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är att de kan vara lite mer involverade i designprocessen nu när de är mer etablerade och köper in större kvantiteter. Ofta brukar tillverkarna inte vara så villiga att göra större förändringar för mindre kvantiteter, men det är inte orimligt att de kan vara med och designa produkterna mer från grunden nu, istället för att bara välja från några färdiga mallar.

Permalänk
Medlem

Killgissar också att de har tillräcklig volym för att dra runt ett par linor på egen hand och därmed få "fördelarna" TMG nämner.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det är säkert en blandning av white-label och lite specialgjorda produkter.

Tänker ni också på Deltaco som "Del Taco 🌮" i huvudet?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Det är säkert en blandning av white-label och lite specialgjorda produkter.

Tänker ni också på Deltaco som "Del Taco 🌮" i huvudet?

Fattar inte varför dom valde det namnet.. kanske en ny fråga värt att ställa?
Håller dock med alla i tråden. Låter rimligt, då de fortfarande säljer billigt skräp men dom nyare produkterna verkar faktiskt ha nån tanke bakom dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Det är säkert en blandning av white-label och lite specialgjorda produkter.

Tänker ni också på Deltaco som "Del Taco 🌮" i huvudet?

http://deltaco.com/

Mind. Blown.🤯

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Har för mig jag sett Takstar Monitor PRO 80 modeller, dvs. Samma som qpad qh 85/90 och några hyperx cloud - lurar.
Annars är det OEM från Kina med egen branding. DELTACO har för övrigt varit mitt goto-märke för kablar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Har för mig jag sett Takstar Monitor PRO 80 modeller, dvs. Samma som qpad qh 85/90 och några hyperx cloud - lurar.
Annars är det OEM från Kina med egen branding. DELTACO har för övrigt varit mitt goto-märke för kablar

mjo.. det verkar ändå vara ganska stor skillnad på nya och gamla produkter:
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/rgb-tangentbor...
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/pk95r-tradlost...

hittade liknande 65% tangentbord på alibaba, men inte samma. inte wireless/annat chassi/andra switchar/ansi/vanliga keycaps/annan färg osv osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av vigsius:

Fattar inte varför dom valde det namnet.. kanske en ny fråga värt att ställa?
Håller dock med alla i tråden. Låter rimligt, då de fortfarande säljer billigt skräp men dom nyare produkterna verkar faktiskt ha nån tanke bakom dom

Loggan är (eller var?) ett grekiskt Delta. Alltså Delta Co. Fast jag älskar tacos, så del-taco förstås.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Loggan är (eller var?) ett grekiskt Delta. Alltså Delta Co. Fast jag älskar tacos, så del-taco förstås.

ah, swedeltacos logga ja. 'deltaco gaming' loggan fette fasen vad den ska föreställa dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Tänker ni också på Deltaco som "Del Taco 🌮" i huvudet?

Jag läser den t.om. med "mexikansk" accent i huvudet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av johanandersson:

Tänker ni också på Deltaco som "Del Taco 🌮" i huvudet?

Jag ringde Deltaco för några år sedan och frågade dem. Är det "Delta Co" eller "Del Taco"? Jag trodde det var "delta co" då det stått "DELTA CORPORATION" på deras Ethernetkablar, men det är tydligen "del-TAco"