HBO Max slås samman med Discovery Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insio:

Om jag inte missminner mig helt så löper erbjudandet ut i samband med byte av betalningsmedel oavsett tid kvar. Har grämt mig lite över att jag inte tänkte på det tidigare och kopplade kontot mot PayPal istället, men spelar nog mindre roll nu.

Jag uppdaterade till nytt bankkort då mitt gamla ersattes i februari. Trodde att det skulle bli problem då pengarna drogs en dag senare än normalt. Men det fortsatte som tidigare på 44.50.

Men det lär väl inte vara så länge till nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Blir lite förvånad över att så många verkar vara emot Discovery
Om det är något jag saknat med alla dessa streaming tjänster så har det varit alla Discoverys "amerikanska reality" serier. Gold Rush är ju jättestort men även alla Auction Hunters och bilprogram.
Sedan ingår ju även Kanal5 i Discovery

Jag saknar gamla Discovery men använder numera Curiosity Stream istället, finns en del intressant material där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappelApel:

Intressant läsning, undrar hur dom kommer ta ställning till Hbo:s "halva priset for lifetime" erbjudande som kom iom lanseringen av "max"

HBO max försvinner säkert och de erbjuder "halva priset i 3 månader" på den nya tjänsten.
Jag har inte höga tankar om dom här bolagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Fast du har ju ingen aning om när den nya tjänsten kommer, kan ju ta flera år. Vi vet inte heller om det ens blir någon direkt prisökning eller om vi ser nytt liknande erbjudande. Kanske kan vara värt att spara till gnället tills eller om det faktiskt blir aktuellt att det försvinner

Naivt tänkande tillhör inte min filosofi, vi vet alla hur det kommer bli, frågan är bara; när?
Inget gnäll alls.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Bara jag som älskar Discovery? Alla serier man vill se som Gold rush, Street outlaws, Moonshiners, Gas monkey garage osv osv osv listan kan göras hur lång som helst. Plus en massa intressanta dokumentärer osv. Hbo däremot är totalt värdelöst.

Snackar du om, Peacemaker var ju guld!
Billions är guld!
Finns massor med bra filmer gamla som nya.
DiscoveryPlus är helt ok, en del jättebra serier och en del skit, som alla streamingtjänster.

Vi har både HBO och Discovery, dom kompletterar varandra men något som bör nämnas är att den som kodade DiscoveryPlus appen till Android har en grov utvecklingsstörning, det är en av de sämsta apparna på marknaden.

Permalänk
Medlem

Har discovery+ medan allsvenskan och cykelsäsongen pågår men fan vilken dåligt kvalitet det är på sändningarna. Det får gärna bli bättre och om hbo i går blir det ett extra litet plus…

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

"Det var kul så länge det varade"

Man får välan passa på att se klart all skit man ville se på HBO Max

Discovery+ har absolut ingenting som lockar.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Att kräva bättre app, och sen sitta och använda en "smart-tv-funktion".

Köp en ATV eller liknande så ska du se att det fungerar bättre : )

Huh? ATV?
Ja roligare blir det nog i alla fall

Permalänk
Medlem

Hade vissa funderingar på att hoppa på HBO Max, dom gick över nu.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Bara jag som älskar Discovery? Alla serier man vill se som Gold rush, Street outlaws, Moonshiners, Gas monkey garage osv osv osv listan kan göras hur lång som helst. Plus en massa intressanta dokumentärer osv. Hbo däremot är totalt värdelöst.

Skrivet av Extremaz:

Blir lite förvånad över att så många verkar vara emot Discovery
Om det är något jag saknat med alla dessa streaming tjänster så har det varit alla Discoverys "amerikanska reality" serier. Gold Rush är ju jättestort men även alla Auction Hunters och bilprogram.
Sedan ingår ju även Kanal5 i Discovery

Men då är ju det här dåliga nyheter för er också, eller hur? Vi som inte vill se reality tvingas nu betala för det, medan ni som inte vill HBOs manusdrivna serier tvingas betala för dem. I ärlighetens namn förlorar ni mycket mer på det, för det går rätt många bärgningsbils-program på ett enda avsnitt av Game of Thrones.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Gillar man inte upplägget så är det bara att fimpa det;)

Edit: Bestämde mig nu på studs, har grunnat ett tag på att fimpa, detta fick mig att få arslet ur vagnen, nu är det gjort.

Permalänk
Medlem

Det finns ingenting i Discoverys utbud som lockar mig alls. Att blanda ihop den dyngan med HBO Max är inget annat än sorgligt. Händer någonting med "lifetime"-dealen vi erbjöds, för mindre än ett halvår sen, så ryker skiten.

Permalänk
Medlem

Undrar hur många av er som klagar på att de ska slås samman även har klagat på att det är en fragmenterad marknad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

HBO Max tvångsmatar min teve med snabbspolade 25p-konverteringar av 24p-material bara för att vi bor i PAL-land. Hoppas de ser över detta om de ska starta tjänsten på nytt sen.

Ja, varför är det så? Iaf serier, filmer körs i 23,976
Men ofta dom är croppade till 16:9, vad fasen alltså 🙈😝

Permalänk
Medlem

Tråkig utveckling.
Jag har inget intresse av sport eller fejkade reality serier så för mig så ger detta 0 i mervärde.

Jag gillar rätt mycket av HBOs utbud så jag hoppas att de hittar en ok lösning för detta.
Synd att bli av med DC och en del annat riktigt bra material.
Euphoria är ju till exempel en av de bästa serierna som har visats, helt otroligt bra faktiskt.
Har även till slut kollat på Casablanca, bättre än väntat:D

Permalänk
Skrivet av fue:

Att kräva bättre app, och sen sitta och använda en "smart-tv-funktion".

Köp en ATV eller liknande så ska du se att det fungerar bättre : )

Hej går lite off-topic från tråden men , ok så en separat mediaspelare skulle förbättra streaming-kvalitén och app-funktionaliteten märkbart?

Jag tänker det är väl motsvarande "appar" i mediaspelaren också?
Min TV LGOLED65CX6LA har t ex ATV i appform inbyggt. Men saknar vissa Appar för svensk streaming.
(då blir det dessvärre Airplay eller casting)
Jag tycker Netflix fungerar näst intill felfritt som app och har god bildkvalitet. Jag tänker att andra bolag bör ju se vad som går att göra och inte ha sämre skit.

Om jag skulle köpa till en ATV eller Andriod-baserad mediaspelare och mata TVn via HDMI så skulle det bli märkbart bättre?
Att slippa fler boxar/fjärrisar osv är ju skönt men skulle kunna leva med det om jag upplever förbättring av app/funktion/bildkvalitet.

Jag säger inte du har fel alltså, utan blev intresserad av det du skriver.

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Snackar du om, Peacemaker var ju guld!
Billions är guld!
Finns massor med bra filmer gamla som nya.
DiscoveryPlus är helt ok, en del jättebra serier och en del skit, som alla streamingtjänster.

Vi har både HBO och Discovery, dom kompletterar varandra men något som bör nämnas är att den som kodade DiscoveryPlus appen till Android har en grov utvecklingsstörning, det är en av de sämsta apparna på marknaden.

Skrivet av mpat:

Men då är ju det här dåliga nyheter för er också, eller hur? Vi som inte vill se reality tvingas nu betala för det, medan ni som inte vill HBOs manusdrivna serier tvingas betala för dem. I ärlighetens namn förlorar ni mycket mer på det, för det går rätt många bärgningsbils-program på ett enda avsnitt av Game of Thrones.

Jag tog hbomax för dealen halva priset men loggade in en gång och kollade igenom lite snabbt vad som finns sen logga ja ut och aldrig mer tänkt på hbomax fanns inget som intresserade mig där. Aldrig varit en sån som gillat sånna typer av serier. Kommer förmodligen säga upp hbomax när jag orkar och kommer ihåg det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Intressant att läsa kommentarerna här...
Min fru började abonnera på Dplay för ett antal år sedan (innan de bytte namn till D+). Orsaken var att hon ville kunna se Tour de France och abonnemangskostnaden var (och är) låg. På senare år har vi förstås även kunnat se mer från OS den vägen.
HBO har inte varit intressant som en extra utgift.

Jag hoppas verkligen att detta inte innebär någon markant ökad avgift för D+.

Permalänk
Medlem

Kan vara intressant. Men beror på priset. Det jag är mest nyfiken på är om Eurosport kommer fortsätta ingå i Discovery.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

Då kan man ju hoppas att Battlebots kommer till Sverige! Iofs ingår det inte i D+ i Sverige nu, så det kanske inte ändras

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Inte förvånande, marknaden är som den är och många tror på uppköp och sammanslagningar.

Skönt att jag har HOB via Canal Digital för det är deras egen plattform och dom licenserar innehållet tror jag. Bra bild och ljud och inget strul. Sedan kunde interface och andra grejer vara bättre men det duger. Discovery+ är säkerligen bra men det finns för mycket grejer där som jag inte tittar på eller har intresse av så därför är det inte en tjänst att abonnera på för min del.

På lång sikt kanske det är bra om tjänster slås ihop men det återstår att se.

Däremot är streaming över lag så otroligt skönt, inte så mycket man tittar på numera pga att det är så mycket reklam och innehållet har blivit mycket sämre jämfört med vad det var en gång i tiden men då fanns inte streaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Antagligen gör dom om bolaget så det ""lifetime"" gäller bara HBO max som nu försvinner och ersätts med HBo-Discovery Max där inte life time gäller.... bara en tanke

Halva priset livet ut är en extrem deal, för min del kändes det självklart att tjänsten skulle bli ersatt av något annat förr eller senare. Även om det är otydligt när så ser det ut att bli förr snarare än senare. Det blir lite av en prova på kampanj men på obestämd tid.

Nu är jag inte insatt i HBOs streaming historik men fått uppfattningen att de haft ett par olika tjänster snarare än 1 så att de skulle komma och gå kändes självklart.

Visst kan man tycka att man skjuter sig själv i foten om man stänger ner HBO MAX efter 10 månader men deras förhoppning kanske är att folk ändå varit nöjda med tjänsten och vill fullfölja serierna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoJJ:

Jag uppdaterade till nytt bankkort då mitt gamla ersattes i februari. Trodde att det skulle bli problem då pengarna drogs en dag senare än normalt. Men det fortsatte som tidigare på 44.50.

Men det lär väl inte vara så länge till nu då.

Där ser man.
Hade precis för mig att jag sett i villkoren att erbjudandet försvinner om man byter betalmetod, men minns nog fel då.
Kan också vara så att jag drog en felaktig slutsats då jag hade en del problem med betalningsmetoden och inte lyckades få erbjudandet utan att teckna ett helt nytt konto med ny mailadress och betalmetod (2-3 gånger).

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Jag hoppade på 1/2-priset för HBO MAX men hittar sällan nått som jag tycker är värt att titta och hoppar över till Netflix. Hade också Disney+ ett tag men i princip det enda jag såg var Mandalorian.

Meeeen eftersom tjänsterna lever vidare så verkar det finnas tillräckligt med kundunderlag utan mig

Vad finns på Discovery Plus? Goldrush och andra discovery-såpor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugnut:

Jag hoppade på 1/2-priset för HBO MAX men hittar sällan nått som jag tycker är värt att titta och hoppar över till Netflix. Hade också Disney+ ett tag men i princip det enda jag såg var Mandalorian.

Meeeen eftersom tjänsterna lever vidare så verkar det finnas tillräckligt med kundunderlag utan mig

Vad finns på Discovery Plus? Goldrush och andra discovery-såpor?

HBO är väl iofs fullproppat med bra serier, the wire, sopranos, succession, euphoria, normal people, band of brother - men ja när man har sett det man själv gillar så är det väl logiskt att avsluta abonnemanget och fortsätta när det väl lanseras en serie man vill se

Permalänk

Jag har det endast för gold rush, säger upp när säsongen är slut och skaffar nytt igen till hösten.

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt HBO saknat tv-innehåll. Alltså det Disney lagt under sin starmärkning. Och som netflix har med sina lättsammare faktaprogram etc. Älskar mycket av HBO men ibland vill man bara ha något lättsamt till middagstv.

Vi får se vad priser och utbud blir. Vågar de sig på en prisstege tro?

Permalänk
Skrivet av Synth:

Jag tycker faktiskt HBO saknat tv-innehåll. Alltså det Disney lagt under sin starmärkning. Och som netflix har med sina lättsammare faktaprogram etc. Älskar mycket av HBO men ibland vill man bara ha något lättsamt till middagstv.

Vi får se vad priser och utbud blir. Vågar de sig på en prisstege tro?

Förstår inte riktigt vad du vill ha? Tv4 underhållning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Förstår inte riktigt vad du vill ha? Tv4 underhållning?

HBO är ofta tung underhållning. Väldigt bra men kräver uppmärksamhet för att det är så bra. Inget casual..

Det som discovery kan ge är sådana där program som "we built this city", "big machines" "arkitektur", historiska faktaprogram etc. Sånt jag dras till vad gäller tv-tv. Men inget jag vill skaffa en till tjänst för.

Så bakas det in för en tia, fine.. För dubbla priset... Då hoppar jag på HBO vid de stora släppen enbart.

Permalänk
Medlem

Affären har varit på g sedan maj 2021 och de har i stort sett väntat på att få "grönt ljus", dvs AT&T som äger Warner Media. Det handlar i stort sett om en "merger" där AT&T kommer äga 71% och Discovery Inc 29% av det "nya" bolaget.

Så de var helt medvetna om att denna "livstids" rabatt var HÖGST limiterad då tjänsten ändå skulle ersättas inom "kort". Kvartal 2 2022 är vad de har siktet inställt på att ha allt klart, enligt deras VD David Zaslav. (Tidigare vd på Discovery Inc.)

Det nya namnet kommer vara Warner Bros. Discovery (Ja, med en punkt efter Bros) som skall reflektera Warner Media, Warner Bros filmstudio och Discovery.

Får väl ändå säga att det var en otroligt "ful" marknadsföring där man undanhöll information från sina kunder. Ja, undanhöll kanske är fel ord, men valde att inte direkt vara "up front" med saker som var väldigt nära inpå rent tidsmässigt.

"In novoember it was announced that Discovery will rename itself Warner Bros. Discovery and reclassify and convert its stock into stock of WBD"

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal