Permalänk
Medlem

Jag har följt F1 i många år men idag slog jag faktiskt till på att köpa ett medlemskap direkt från F1.
Wow måste jag säga. Priset som första gången subscriber var €87.99 tror jag det var, vilket landade på runt 900kr, för 12 månader.

Ok dyrt? Kanske man kan tycka, men om man i paritet jämför med vad det skulle kosta att ha t.ex. viasat eller liknande som sänder F1 så är det billigare per måndad.

Nu följer jag inte fler sporter än kanske lite skidskytte här och där men det brukar man kunna se utan betalkanal ändå, så för mig var det bra deal!

Så vad får man då? Jadu, sjukt massa godis helt enkelt. Inte bara tillgång till live tv, man får driver cam (växla till vald förare och se direkt från den bilen), track info med data och kommentatorer, total spec stream. Det är som sagt massa godis. Jag är jättenöjd. Sitter och kollar på Free Practice 2 just nu, switchar mellan förare och grejer. Toppen!

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vi kan hoppas att så är fallet, iaf. Det är ju klart roligare för oss som tittar, även om det kan bli en jobbig situation för Mercedes.

Det är ju det logiska sättet att sköta saken. George kan ju vara den som lyckas extrahera allt ur den pågående utveckling som sker med bilen. Leclerc stod över/jämnt med Vettel under sin första säsong som exempel. Visst Vettel har ju visat tecken på att somliga ting inte är i sin rätta ordning men men. Under 2019 och 2020 fick han iaf se sig besegrad av Leclerc.

Toto gör ju sig annars enorm när det kommer till att sätta teamet i första led, sedan föraren.

Skrivet av ducedo:

Vet vi vad som pågår bakom kulisserna och hur resurser fördelas? Var mycket prat om att Bottas fick agera försökskanin och därmed åkte på en del DNF. Förra året gavs teamorder redan i fjärde racet när Bottas tvingades släppa position till Hamilton till Bottas förtret. Med det sagt så ser jag fram emot att se om Russel kan utmana Hamilton. Såg ju lovande ut när han fick köra Hamiltons bil.

Ovan.

Dessutom tar ni saken med Bottas lite ur perspektiv. Det fanns (något senare) inte möjlighet för honom att ta hem det personliga mästerskapet. Därför blev han illa tvungen att bli hjälparen som fick göra grovjobbet och hitta hur mycket våg, man vågade drämma till med i sina mappningar över motorn. Mercedes försökte extrahera allting i kapplöpet om att inte förlora mästerskapen till Red Bull.

Vilket blev sjukt tydligt i bland annat Brasilien, där Hamilton lekte runt fältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1504865304828121125

Man kan ana att Merc skruvat ner rejält i prestanda på motorn precis som de gjort under hela deras dominanta era.
De älskar att spela underdogs trots motsats bevisad varje år.

1 MAG 320
2 VER 317
3 ALO 315
4 GAS 314
5 SCH 314
6 OCO 314
7 TSU 313
8 SAI 313
9 BOT 312
10 ALB 312
11 LEC 311
12 LAT 311
13 PER 311
14 ZHO 310
15 RIC 309
16 NOR 308
17 RUS 307
18 STR 306
19 HUL 303
20 HAM 289

Intressant.
Men hur är det teamen som oxå kör merca-spis? Är inte dom fria att använda vilka powermodes som dom vill? Eller?

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1504865304828121125

Man kan ana att Merc skruvat ner rejält i prestanda på motorn precis som de gjort under hela deras dominanta era.
De älskar att spela underdogs trots motsats bevisad varje år.

1 MAG 320
2 VER 317
3 ALO 315
4 GAS 314
5 SCH 314
6 OCO 314
7 TSU 313
8 SAI 313
9 BOT 312
10 ALB 312
11 LEC 311
12 LAT 311
13 PER 311
14 ZHO 310
15 RIC 309
16 NOR 308
17 RUS 307
18 STR 306
19 HUL 303
20 HAM 289

Alltid lika kul också att folk går på det år efter år. Visst, de kanske inte kommer att vara överlägsna från start men underdogs? Knappast

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacozz:

Intressant.
Men hur är det teamen som oxå kör merca-spis? Är inte dom fria att använda vilka powermodes som dom vill? Eller?

Jo. men motortillverkaren Merc kanske lämnat rekommendationer på hållbarhet.
Denna motor ska ju hålla 1/3 av säsongen i race och dessutom massa träningar.
Gäller att inte slita på första motorn för hårt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Jo. men motortillverkaren Merc kanske lämnat rekommendationer på hållbarhet.
Denna motor ska ju hålla 1/3 av säsongen i race och dessutom massa träningar.
Gäller att inte slita på första motorn för hårt då.

Ja ok.
Vi får ju se i morrn i kvalet.
Jag erkänner att jag emotionellt hoppas på att mercsens dominans nån gång ska ta slut
Så det är väl lite önsketänkande från min sida.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Race Pace är det ju väldigt lika mellan Perez, Sainz och Russell på Soft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeaD:

Jag har följt F1 i många år men idag slog jag faktiskt till på att köpa ett medlemskap direkt från F1.
Wow måste jag säga. Priset som första gången subscriber var €87.99 tror jag det var, vilket landade på runt 900kr, för 12 månader.

Ok dyrt? Kanske man kan tycka, men om man i paritet jämför med vad det skulle kosta att ha t.ex. viasat eller liknande som sänder F1 så är det billigare per måndad.

Nu följer jag inte fler sporter än kanske lite skidskytte här och där men det brukar man kunna se utan betalkanal ändå, så för mig var det bra deal!

Så vad får man då? Jadu, sjukt massa godis helt enkelt. Inte bara tillgång till live tv, man får driver cam (växla till vald förare och se direkt från den bilen), track info med data och kommentatorer, total spec stream. Det är som sagt massa godis. Jag är jättenöjd. Sitter och kollar på Free Practice 2 just nu, switchar mellan förare och grejer. Toppen!

Som fattig studerande är jag helt sinnessjukt glad över att det i år är möjligt att ha F1 TV Pro här i Finland.

Viaplay/Viasat må ha helt otroligt hög nivå på kommentatorerna och experterna, men det är inte på något vis värt nästan 500% mer pengar i året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Som fattig studerande är jag helt sinnessjukt glad över att det i år är möjligt att ha F1 TV Pro här i Finland.

Viaplay/Viasat må ha helt otroligt hög nivå på kommentatorerna och experterna, men det är inte på något vis värt nästan 500% mer pengar i året.

Tycker du Viaplay/Viasat har bättre kommentatorer?
Jag har Viaplay och F1 TV men föredrar nog den engelska sändningen

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tycker du Viaplay/Viasat har bättre kommentatorer?
Jag har Viaplay och F1 TV men föredrar nog den engelska sändningen

Finnarna kan.

Permalänk
Medlem

Tittar också på det via F1 TV det ända som är tråkigt är att det inte går att ställa upp i 4k utan bara 1080 och att det inte finns en app på någon av de enheter jag har iaf (Xbox series X, Ps5, Samsung qled och en LG TV från 2020)

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Otmar (efternamn): "Äntligen slipper jag rosa bilar"
Alpine: "Kolla vår nya rosa bil"
Otmar: "fffff"

Var ju iofs. Otmar själv som tog med sin sponsor till sitt nya team. Så han hade nog koll.

Men snyggt är det inte...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Vad kostar f1tv pro i Sverige?
Finländska priset är på 110€

Köpte på kampanj (20% i förra veckan) för ett helt år, och betalar 75 kr/månaden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Har nog inte kollat F1 på 25 år, än slank reglerna hit, än slank reglerna dit och än slank intresset ner i diket.

Jo, regelmässigt har det varit bottennapp de senaste 2-3 åren. Alla domare har varit olika mellan loppen, och tolkningarna har ändrats hela tiden. Ännu sämre blev det ju när Charlie tyvärr gick bort, och de tog in idioten Masi som racing director. Speciellt säsongsavslutningen förra året blev ju en av de största flopparna i F1-historien.

Bidrog till att jag sa upp mitt Viasat-paket med Motor/F1. Nu har ju nya FIA-presidenten dock tagit tag i kritiken, och har infört en ny setup. Var största orsaken till att jag hoppade på med F1 TV Pro och ser fram emot denna säsongen!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Klart man ska kolla. Sjukt taggad på att se hur alla presterar i år. Hoppas på Sainz och Ferrari men vill också se både Gasly och Tsunoda göra bra säsonger.

Hoppas också starkt på kombon Sainz och Ferrari!

Även kombon Norris och McLaren hoppas jag på (även om jag tror mer på Ferrari denna säsongen)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ja, F1TV har sitt fokus runt racingen. Dock för i år så erbjuds en pre-show och en show efter ett lopp. Bland annat. F1TV är dessutom mycket mer anpassningsbart jämfört med Viaplay t ex. För man kan slänga upp en ruta och följa varvtider, följa förarna runt banan, lyssna in på en alternativ ström, lyssna på huvudströmmen som erbjuder kommentatorer från Sky alt. kan du stänga av snacket och endast lyssna på motorljud och adrenalin.

Det finns också möjligheten i F1TV att hoppa ovanför cockpit i alla de 20 bilarna. Där ni följer racet ur förarens perspektiv. Här sänds också radiotrafiken mellan stallet och föraren live.

Största fördelen med F1TV är iaf att ni har åtkomst att kika race/kval i efterhand. Fanns 10 år bakåt? Viaplay behåller ju endast(förr i tiden iaf) sändningen under 2-3 dagar, sedan är allt borta.

Äh, för en någorlunda petrolhead så är F1TV en skön stämma. Pga dess alla valfriheter.

Bytte först till F1 TV Pro av budget/kostnadsskäl, men måste ju säga att sändningarna och kvaliteten på reportagen är 5x bättre än Viasat Motor. Supernöjd! Kommer aldrig gå tillbaka om det fortsätter vara så här bra.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

F1TV PRO eller Viaplay

Välj F1 Tv Pro. Ingen tvekan. Grymt mycket bättre!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Kollat igenom FP1 och FP2 nu.

  • Ferrari ser ut att ha ordning på grejerna.

  • Red Bull lika så.

  • Haas kommer inte vara ett skämt längre!

Dom teamen verkar ha en bil som fungerar bra även på hårdare däck.

McLaren och då framförallt Norris är ett stort frågetecken. Tycker inte jag såg så mycket av honom. Ric ser jag knappast som ett frågetecken, han har ju knappt fått ställa in någonting personligt på bilen än så han räknar jag ut. Men hoppas jag har helt fel!

Mercedesen med främst Hamilton såg riktigt bökig ut att köra och har tittat på hans kamera och på mediumdäcken i första stinten så söndagsåkte han, med mycket "pulsande", vilket kan förklara det dåliga fästet i utgångarna av kurvorna. Med soft så såg det ut som en helt annan bil, dock med mycket pulsande fortsatt.

Russells bil på soft hade inte alls samma pulsande så jag antar att dom försöker hitta någon annan väg med Hamiltons bil och låter Russell köra på något dom vet funkar för att han ska få erfarenhet. Så jag räknar inte ut Hamilton imorgon trots de problem han verkade ha idag.

Det är imorgon det händer! Jag tror fasen Ferrari kan komma att leda constructors efter dom första 3 - 4 racen (med kaviat att Mercedes kan komma imorgon och krossa alla). Dämpningen på rakan, där Hamiltons bil, och till viss del Russells, pulserade, där låg Leclerc som en tegelsten. Däremot hade han lite pulsande på andra ställen.

Inte hunnit titta på Verstappen än och inte heller några andra team så surret ovan är bara baserat på lite genomskummande av streamen. Inte analyserat allt 10 gånger om än.

Någon som sett något annat?

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Kollat igenom FP1 och FP2 nu.

  • Ferrari ser ut att ha ordning på grejerna.

  • Red Bull lika så.

  • Haas kommer inte vara ett skämt längre!

Dom teamen verkar ha en bil som fungerar bra även på hårdare däck.

McLaren och då framförallt Norris är ett stort frågetecken. Tycker inte jag såg så mycket av honom. Ric ser jag knappast som ett frågetecken, han har ju knappt fått ställa in någonting personligt på bilen än så han räknar jag ut. Men hoppas jag har helt fel!

Mercedesen med främst Hamilton såg riktigt bökig ut att köra och har tittat på hans kamera och på mediumdäcken i första stinten så söndagsåkte han, med mycket "pulsande", vilket kan förklara det dåliga fästet i utgångarna av kurvorna. Med soft så såg det ut som en helt annan bil, dock med mycket pulsande fortsatt.

Russells bil på soft hade inte alls samma pulsande så jag antar att dom försöker hitta någon annan väg med Hamiltons bil och låter Russell köra på något dom vet funkar för att han ska få erfarenhet. Så jag räknar inte ut Hamilton imorgon trots de problem han verkade ha idag.

Det är imorgon det händer! Jag tror fasen Ferrari kan komma att leda constructors efter dom första 3 - 4 racen (med kaviat att Mercedes kan komma imorgon och krossa alla). Dämpningen på rakan, där Hamiltons bil, och till viss del Russells, pulserade, där låg Leclerc som en tegelsten. Däremot hade han lite pulsande på andra ställen.

Inte hunnit titta på Verstappen än och inte heller några andra team så surret ovan är bara baserat på lite genomskummande av streamen. Inte analyserat allt 10 gånger om än.

Någon som sett något annat?

https://www.formula1.com/en/latest/video.2022-bahrain-gp-fp2-...
Verstappens snabbaste FP2 varv. Det såg rätt smooth ut.

Permalänk
Medlem

För oss som varit med i några år:

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

https://www.formula1.com/en/latest/video.2022-bahrain-gp-fp2-...
Verstappens snabbaste FP2 varv. Det såg rätt smooth ut.

Jo, RB kommer vara snabba imorgon garanterat.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Har bara sett highlights men jag hoppas verkligen att Ferrari är såpass stabila som de ser ut, det börjar bli dags för seger för det röda laget. Borde bli minst en pallplats, kanske till och med två.
Red Bull verkar också vassa i år, iaf Verstappen.
Tvivlar på att Mercedes hamnar på pallen på söndag, de hamnar nog strax utanför.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Exakt. Bra uttryckt Kenneth!

Jag tycker Verstappen är en av de mest osportsliga av dagens F1-förare (MSC Sr är ju i en egen liga). Däremot så betyder det inte att jag tycker att Hamilton är en ängel, eller ens att jag är ett fan av honom.

När Hamilton slogs med Rosberg, så höll jag 100% på Rosberg.

Och Rosberg gjorde inga fultrix? Missat när han berättade hur han brukade spela fotboll mot väggen till Hamiltons rum för att psyka honom? Grilla utanför Hamiltons fönster så köttdoften spred sig in till vegan-Lewis? Eller framför allt, Österrike efter långrakan när Rosberg gör en Verstappen i innerspåret och vägrar börja svänga förrän Hamilton måste?

Nåväl, ingen av dem är några änglar men minst ängel är nog Verstappen. Hans fula försvar i slutet av förra säsongen var vedervärdigt och riktigt osportsligt. Tillslut blev han ju straffad för det men det skulle han blivit med en gång.

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Och Rosberg gjorde inga fultrix? Missat när han berättade hur han brukade spela fotboll mot väggen till Hamiltons rum för att psyka honom? Grilla utanför Hamiltons fönster så köttdoften spred sig in till vegan-Lewis? Eller framför allt, Österrike efter långrakan när Rosberg gör en Verstappen i innerspåret och vägrar börja svänga förrän Hamilton måste?

Nåväl, ingen av dem är några änglar men minst ängel är nog Verstappen. Hans fula försvar i slutet av förra säsongen var vedervärdigt och riktigt osportsligt. Tillslut blev han ju straffad för det men det skulle han blivit med en gång.

Håller med. Även om jag höll på Rosberg, så körde både han och Hamilton med mycket mind games (tydligen väldigt vanligt mellan konkurrerande förare inom samma stall). Var enligt Rosberg en av orsakerna till att han inte orkade med det i fler säsonger.

Jo, håller även med om Verstappen. Därav att jag gillar honom minst av alla på gridden, även om man rent tekniskt är en av de absolut bästa genom tiderna.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vet inte om det tagits upp innan, men tydligen körde Merc med olika golv i bilarna. Lär förklara skillnaden man såg i "guppandet" mellan Rus och Ham.

Det börjar lukta som att Merc offrade rätt mycket utveckling på nya bilen under hösten 2021 för att försöka ge Ham en till titel.

Se om dom beter sig lika under FP3 imorgon.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Och Rosberg gjorde inga fultrix? Missat när han berättade hur han brukade spela fotboll mot väggen till Hamiltons rum för att psyka honom? Grilla utanför Hamiltons fönster så köttdoften spred sig in till vegan-Lewis? Eller framför allt, Österrike efter långrakan när Rosberg gör en Verstappen i innerspåret och vägrar börja svänga förrän Hamilton måste?

Nåväl, ingen av dem är några änglar men minst ängel är nog Verstappen. Hans fula försvar i slutet av förra säsongen var vedervärdigt och riktigt osportsligt. Tillslut blev han ju straffad för det men det skulle han blivit med en gång.

Rosberg blev plötsligt lite av en hjälte i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Och Rosberg gjorde inga fultrix? Missat när han berättade hur han brukade spela fotboll mot väggen till Hamiltons rum för att psyka honom? Grilla utanför Hamiltons fönster så köttdoften spred sig in till vegan-Lewis? Eller framför allt, Österrike efter långrakan när Rosberg gör en Verstappen i innerspåret och vägrar börja svänga förrän Hamilton måste?

Nåväl, ingen av dem är några änglar men minst ängel är nog Verstappen. Hans fula försvar i slutet av förra säsongen var vedervärdigt och riktigt osportsligt. Tillslut blev han ju straffad för det men det skulle han blivit med en gång.

Hamiltons psyke är väl känt för att vara bräckligt som ett äggskal. Hamilton är en cakewalk princess och att Rosberg gjorde som han gjorde är ju smått genialiskt.

Om inte Hamilton klarar av lite djävulskap på banan så borde han rannsaka sig själv. Värre "punt master" finns väl inte i dagens F1 och hans egna uttalande under McLaren tiden om att om han hade den snabbaste bilen så skulle han inte behöva köra som en röv.

Hamilton är en bra F1 förare men hans storhet är inte mer än hans bil. En bil som varit löjligt överlägsen. Verstappens uttalande tidigt i sin karriär där han hävdar att 60% av startfältet skulle kunna åstadkomma vad Hamilton gör i en Mercedes är något jag inte betvivlar.

Om Merca mot förmodan har byggt en bil som är svår att köra och Russel utpresterar Hamilton så kommer hans desperation krypa fram och vi kommer få höra bortförklaringar vi kan gotta oss åt i flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Hamiltons psyke är väl känt för att vara bräckligt som ett äggskal. Hamilton är en cakewalk princess och att Rosberg gjorde som han gjorde är ju smått genialiskt.

Årets absolut sämsta analys

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

För oss som varit med i några år:

https://i.redd.it/1xmh1vfd3ym81.jpg

Mercedes motorn har de sandbaggat med i många år, det sade ju Paddy love på en intervju också.

Men det här porpoising problemet de har är ju helt fel ställe att sandbagga på. Möjligtvis om du siktar på underdog status i DTS säsong 5.

Som Mercedes bilen hoppar så är det ju varken bekvämt för förarna och måste känna oerhört hårt på materialet i bilen. Se delarna som yrde av Hamiltons bil i FP.

Så länge de har det här bekymret kan de ju inte ställa in bilen optimalt för helgen.

Som tillägg: såg på Reddit att personer ansåg att det berodde på att Mercedes hade mindre vindtunnel tid jämfört med Rb och Ferrari och det var orättvist för möjligheterna för Mercedes att ta i kapp. Om jag minns rätt så så är vindtunneln begränsad till 180 km/h och porpoising uppstår inte i den farten. Så ur det perspektivet har ingen haft en fördel.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Årets absolut sämsta analys

Ledsen om jag kritiserar din hjälte i sammanhanget men Hamilton är en prinsessa som inte bevisat något sedan pre 2010.