Alienwares bildskärm med QD-OLED-panel får svenskt pris

Permalänk
Melding Plague

Alienwares bildskärm med QD-OLED-panel får svenskt pris

Den första gamingskärmen med Samsung QD-OLED-teknik är nu tillgänglig i Sverige med ett ordinarie pris strax norr om 17 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

https://www.dell.com/sv-se/shop/b%C3%B6jd-spelsk%C3%A4rm-alie...
Är du snabb nog kan du lägga till i kundvagn.
Använd sedan kod DASAWMON23 för att få priset till 10892kr. Saxxat från @medbor och @yorgo_

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hade den inte varit så sjukt ful (ingen hardcore gamer) så hade jag sneglat på den där. Specen är ju rätt imponerande för priset.
**Edit... Såg inte upplösningen dock. Faller bort pga det.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Har väntat på en OLEDmonitor i 20 år så här tvekades det inte. Dessvärre missade jag första batchen så har beräknad leverans 12e april.

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för att textkvalitén inte verkar vara någon höjdare och att siffror om ljusstyrka som vanligt tycks vara högre i marknadsföringen än i verkligheten så (kanske främst från Samsung då som paneltillverkare). Men för spel/underhållning är det nog en riktigt bra skärm. Antar att den dock har en fläkt iom att den väl har GSync modul om jag inte minns fel?

Permalänk
Medlem

Dell har ju nästan konstant rabatt på sina skärmar på webbshoppen.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Alltid kul med ny teknik! (Om man nu kan kalla det det...). Skärmar går ju att få alltifrån väldigt billigt nu till väldigt dyrt, nytt är alltid dyrt men jisses alltså... 17k+ svider!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Hade den inte varit så sjukt ful (ingen hardcore gamer) så hade jag sneglat på den där. Specen är ju rätt imponerande för priset.
**Edit... Såg inte upplösningen dock. Faller bort pga det.

Av ren nyfikenhet, vilka gamingskärmar tycker du är snyggare?

Håller med om upplösningen, iaf om man ska använda skärmen till något annat än spel/underhållning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

https://www.dell.com/sv-se/shop/b%C3%B6jd-spelsk%C3%A4rm-alie...
Är du snabb nog kan du lägga till i kundvagn.
Använd sedan kod DASAWMON23 för att få priset till 10892kr. Saxxat från @medbor och @yorgo_

Exakt så, ladda om sidan och klicka på lägg i kundvagnen innan den hinner inse att lagret är slut, sen in med koden i kassan och beställ som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Av ren nyfikenhet, vilka gamingskärmar tycker du är snyggare?

Grejen är väl att alla gamingskärmar är så jävla fula?

Jag tycker personligen att denna är bland dom snyggaste och känner mig nästan lite sugen på att köpa om jag kan få den för runt 10k. (Och dess eventuella brister inte är för stora, som dom här färgränderna.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Grejen är väl att alla gamingskärmar är så jävla fula?

Jag tycker personligen att denna är bland dom snyggaste och känner mig nästan lite sugen på att köpa.

Då är vi eniga, även om de asiatiska 12-åringar som designat dom inte verkar hålla med oss

Håller med om att detta, liksom Alienwares och Dells skärmar överlag, tillhör de som ser bäst ut, eller mindre illa ut beroende på hur man vill se på det.

Permalänk
Medlem

Knappt 11k kändes för bra för att inte dra iväg en beställning på impuls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Antar att den dock har en fläkt iom att den väl har GSync modul om jag inte minns fel?

Det gäller dock inte alla skärmar med riktig G-Sync.

Min Asus ROG Swift PG279Q är passivt kyld genom en hyfsat stor öppning genom bakstycket på skärmen. Vet att det existerar andra på marknaden som är fläktlösa också.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sveklockarn:

Det gäller dock inte alla skärmar med riktig G-Sync.

Min Asus ROG Swift PG279Q är passivt kyld genom en hyfsat stor öppning genom bakstycket på skärmen. Vet att det existerar andra på marknaden som är fläktlösa också.

Det är skillnad på Q och denna alienware då den har Ultimate.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är skillnad på Q och denna alienware då den har Ultimate.

Fair enough, men en fläkt är garanterat billigare än en stor passiv kylare.

Permalänk
Medlem
Citat:

AW3423DW

That's a mouthful.

Ger tekniken ett par år att mogna och komma ner i pris, men QD-OLED verkar helt klart lovande för desktopanvändning.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Av ren nyfikenhet, vilka gamingskärmar tycker du är snyggare?

Håller med om upplösningen, iaf om man ska använda skärmen till något annat än spel/underhållning.

Inga hehe...

Började titta på dells hemsida (är ute efter 2st 27") och blev helt förälskad i den här: https://www.dell.com/sv-se/shop/dell-ultrasharp-27-4k-usb-c-h...

Stilrenare monitor kan man inte hitta. Jag har svårt för massa rgb och och annat trams. Den ovan ÄR en monitor. Inga fula logotyper, inget fluff. Om specen för Alienware-monitorn fanns i den ovan så hade jag köpt 2 direkt. Bort med det fula stativet med dell loggan, hitta nått i still med vad LG har för sina ERGO monitorer och skrivbordet är snyggt och prydligt.

Just nu är mitt skrivbord katastrof... men jag har precis flyttat så det är min bortförklaring

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sveklockarn:

Det gäller dock inte alla skärmar med riktig G-Sync.

Min Asus ROG Swift PG279Q är passivt kyld genom en hyfsat stor öppning genom bakstycket på skärmen. Vet att det existerar andra på marknaden som är fläktlösa också.

Har den G-sync ultimate så har den en modul som har fläkt. Det är iaf den information jag fått...
Då min dator samt omgivning är väldigt tyst så är det nåt som alltid fått mig att rygga tillbaka då man läst att vissa stör sig på den. Att vissa säger att de inte hör den kan lika gärna bero på att den personen har högre acceptans för ljud och/eller sitter i en mer högljudd omgivning.

Körde på en med freesync/ g-sync compatible istället för en med ultimate och nvidia reflex för att slippa ännu en grej att eventuellt störa sig på samt att just reflex beror mycket på om speltillverkarna väljer att implementera det eller ej. Sen har jag sett reviews där det inte sägs märkas så förbannat mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

https://www.dell.com/sv-se/shop/b%C3%B6jd-spelsk%C3%A4rm-alie...
Är du snabb nog kan du lägga till i kundvagn.
Använd sedan kod DASAWMON23 för att få priset till 10892kr. Saxxat från @medbor och @yorgo_

Tack! Blev en order

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk

Jag F5 sidan flera gånger nu precis och han klicka på lägg till i kundkorgen (den står som slutsåld men är man snabb som blixten så uppdateras inte sidan direkt från "Lägg till i Kundkorg" till "Slutsåld" tryckte sedan in koden DASAWMON23 .
Betald och klar med leverans 23 MAJ.
10 892,61 kr totalt

Uppdatering. Fick ett mail från Dell att beställningen tagits emot.
Uppdatering 2. Fick precis ett mail från Dell att beställningen är bekräftad.

Visa signatur

CPU: Intel 12700k
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Lian Li O11 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Exakt så, ladda om sidan och klicka på lägg i kundvagnen innan den hinner inse att lagret är slut, sen in med koden i kassan och beställ som vanligt

Fungerar tyvärr inte.

Knep 1st nu.
Tack för tipset=)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Fick igenom en beställning jag med. Frågan är om den kommer bli bekräftad av Dell...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Avstängd

Riktigt trist det där med textkvaliten. Ångrar inte köp av HP x34 för 3400..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av OverKill69:

Jag F5 sidan flera gånger nu precis och han klicka på lägg till i kundkorgen (den står som slutsåld men är man snabb som blixten så uppdateras inte sidan direkt från "Lägg till i Kundkorg" till "Slutsåld" tryckte sedan in koden DASAWMON23 .
Betald och klar med leverans 23 MAJ.
10 892,61 kr totalt

Uppdatering. Fick ett mail från Dell att beställningen tagits emot.
Uppdatering 2. Fick precis ett mail från Dell att beställningen är bekräftad.

This is the way

Permalänk
Medlem

Slutsåld

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Tror ni att den går att överklocka till 200Hz?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Slutsåld

Ladda om sidan och klicka fort, läs tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Dell har ju nästan konstant rabatt på sina skärmar på webbshoppen.

Exakt, så jävla genomskinligt och löjligt!
Bara kolla in lite forum och det Enda som snackas om är alla tusen koder och rabbatter Dell kör med 🙄

Permalänk
Medlem

Medans alla köper skärmen för 10k så bråkar jag med supporten med att få ner priset från 17k till 14k. Men supporten spelar dum som dem inte vet vad fan de säljer skärmen för och begär screenshot vad priset ska ha varit vid beställning.

Permalänk
Medlem

Bra pris för 10K, mycket bra!
Blir grymt sugen, men ingen DSC -HDR i144 fps max!

Sen taskig pixel struktur med usel text, skall även synas i spel och enbart som min lilla PG27'a på höjden - vertikalt space. Bättre vänta in en C2 - 42 eller annat!