men j**** oneshop.nu idioter..

Permalänk
Medlem

men j**** oneshop.nu idioter..

beställde en athlon xp 2400+ och moderkort och fläkt därifrån.... o vad får jag? athlon 1800+, som inte ens säljs längre... o så ska man skicka tillbaka o så måste JAG betala frakt för att DE idioterna har IQ -150 ....
nu e jag pissed........ SOM F**!..

det jag vill säg amed det här: HANDLA ALDRIG PÅ ONESHOP.NU

Permalänk
Medlem

Om de har levererat en felaktig vara skall de enligt konsumentköplagen leverera en ny vara till dig. Du skall inte behöva göra några utlägg.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beyonder
Om de har levererat en felaktig vara skall de enligt konsumentköplagen leverera en ny vara till dig. Du skall inte behöva göra några utlägg.

Stämmer...ring och kolla med dom så ska du få ersättning för det du har betalat för att frakta tillbaka produkten.

Permalänk
Medlem

Märkte du att det var en 1800+ genom att stoppa på den på mobot och köra igång eller genom att se på kartongen/prollen?
Tänkte så du inte råkat ha fsb:n på 100 så mobot identifierat den som en 1800+ när den i själva verket är en 2400+.

Permalänk
Avstängd

Re: men j**** oneshop.nu idioter..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av avoid_
beställde en athlon xp 2400+ och moderkort och fläkt därifrån.... o vad får jag? athlon 1800+, som inte ens säljs längre... o så ska man skicka tillbaka o så måste JAG betala frakt för att DE idioterna har IQ -150 ....
nu e jag pissed........ SOM F**!..

det jag vill säg amed det här: HANDLA ALDRIG PÅ ONESHOP.NU

1. Lugna ner dig.
2. Alla butiker gör fel ibland, del av den mänskliga naturen.
3. Du får tebax pengarna du lägger ut i frakt om du mailar dem, allt står på deras sida.

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Märkte du att det var en 1800+ genom att stoppa på den på mobot och köra igång eller genom att se på kartongen/prollen?
Tänkte så du inte råkat ha fsb:n på 100 så mobot identifierat den som en 1800+ när den i själva verket är en 2400+.

*lugnat ner mej*

men ajja.. asså det står att det är athlon xp 1800+ 1.5GHz både när man startar datorn och när jag kollar i egenskaper för den här datorn... om det kanske är så att fsb e på 100, o den då identifieras som en 1800+ hur kan man veta det? och hur kan jag kolla på processorn att det e en 2400+ då ?

tack!

Permalänk
Medlem

Öh... ställ fsb'n på 133 så har du din 2400+.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm ok.. man hur gör man det då?
det jag har hittat i BIOS inställningarna är "Clock ratio" eller nåt sånt där den står på 100, ska jag ändra den till 133 eller ? vill helst inte råka överklocka +0,5GHz så den typ brinner upp eller nåt

edit: eh förresten glömde säga detta: jag har 266MHz minnen som e inställda på 133 (fsb?).. och precis över det står det "clock ratio / frequency = 100... eller nåt sånt.....

men ajja... skulle inte athlon 2400+ ha 266 fsb ? eller e jag helt borta kanske?
http://www.oneshop.nu/prodSearch.asp?IT=99317&urlAction=detai...

Permalänk
Medlem

mm de ska du göra

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem

hehe undrar om oneshop har en likadan tråd om dig någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0zE
hehe undrar om oneshop har en likadan tråd om dig någonstans

hahahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0zE
hehe undrar om oneshop har en likadan tråd om dig någonstans

ha ha

Säkrast är väl att plocka ur prollen och kolla vad det står på coren. Men antagligen är det bara fel inställning i BIOS:en som ni säger...

Permalänk
Medlem

hmm ok... nu e det så att jag kan bara ha "Clock ratio" mellan 100 o 132.. har jag kanske fått en 1800+ då...? =/

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort?

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem

ett moderkort som ska klara 266fsb (och athlon xp 2400+ e ju 266fsb..)

detta hära:
http://www.aopen.com/products/mb/MK77MII.htm

Permalänk
Medlem

japp kolla coren på 1800+ skall det finnas printat nyare vetefanken min 2400+ stod det ingeting på har jag för mig om jag inte minns helt fel så var det en svart klisterlapp istället

Permalänk
Medlem

Enligt Aopen ska du kunna höja fsb max närmare 333.
Det ska alltså utan problem gå att höja fsb till 266.

Fsb ska upp till 266, även om det skulle vara en XP1800 så ska den ha 266 fsb.

Kolla om det finns ett nytt bios också

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avoid_
hmm ok... nu e det så att jag kan bara ha "Clock ratio" mellan 100 o 132.. har jag kanske fått en 1800+ då...? =/

!!! READ THE FUCKING MANUAL FJORTIS !!!

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]

Permalänk
Medlem

^^ errr finns väl ingen anledning att bli otrevlig mot han?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0zE
^^ errr finns väl ingen anledning att bli otrevlig mot han?

Trådskaparen är väl å andra sidan inte så snäll mot oneshop?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avoid_
*lugnat ner mej*

men ajja.. asså det står att det är athlon xp 1800+ 1.5GHz både när man startar datorn och när jag kollar i egenskaper för den här datorn... om det kanske är så att fsb e på 100, o den då identifieras som en 1800+ hur kan man veta det? och hur kan jag kolla på processorn att det e en 2400+ då ?

tack!

Jag är rätt säker på att du har en 2400+.
En 1800+ ligger inte på 1,5 ghz utan 1,53 ghz.
En 2400+ därmot, med en multipel på 15x, ligger på 1,5 ghz om fsb:n är inställd på 100 mhz.

Edit: Dra bara upp fsb:n till 133 mhz så kommer förmodligen allt att lösa sig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0zE
^^ errr finns väl ingen anledning att bli otrevlig mot han?

Klart det gör.

Han registrerar sig på detta forumet och gör en riktig hat-tråd mot Oneshop och ber alla att inte beställa därifrån.

Han påstår att de har skickat fel vara till honom och att han nu skall betala frakten tebax även fastän det är de som felat.

För det första betalas frakten av Oneshop, man behöver bara lägga ut pengarna till en början.
För det andra har han troligtvis fått rätt vara men är för inkompetent för att installera denna, han har inte ens öppnat manualen till sitt moderkort innan han börjar häva ur sig en massa anklagelser.

Edit: För det tredje så spammar han forumet med två trådar om samma ämne, för er som missat det.

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haribo

Edit: För det tredje så spammar han forumet med två trådar om samma ämne, för er som missat det.

Ser iaf att inte du missat det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Ser iaf att inte du missat det.

Hehe, jamen vafan jag blir tokig på sådana här trådar/folk

Edit: undrar om man får en semester för det här, skulle behöva en faktiskt. varmt och skönt ute.

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]

Permalänk
Glömsk

Ja, vart ska vi börja?

Först och främst, att skylla sitt problem på någon annan fastän det är man själv som har gjort fel är det största misstaget man kan göra på ett forum. Att sedan förutsätta att man själv har rätt och dra egna slutsatser (att den andra har fel och är en "idiot") är om inte ännu dummare. Att du har en 1800+ är alltså ditt fel, inte oneshops fel. Att du sedan kallar oneshop, som inte har fel, för idioter pga. din egen dumhet är inte bara väldigt oförskämt utan även mycket otrevligt.

Så har vi punkt nummer två, kallad personangrepp. Det är något vi ser väldigt allvarligt på, och fastän trådskaparen förtjänade det i det här fallet så betyder det inte att det är rätt. Det är min uppgift att om det krävs bestraffa eller stänga av medlemmar som är otrevliga, och om jag sedan är otrevlig själv när jag gör det så är det berättigat av samma anledning jag tycker illa om folk som bryter mot andra regler.

Jag ska fundera på saken, men det här kommer förmodligen att sluta med avstängning för flera parter.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.