Intel Core i9-12900KS säljstartas hos Newegg – kostar 799 USD

Permalänk
Melding Plague

Intel Core i9-12900KS säljstartas hos Newegg – kostar 799 USD

Den frekvenstrimmade processorn får ett ganska saftigt prispåslag över det tidigare flaggskeppet Core i9-12900K.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

38% högre pris för 6% högre prestanda (om det stämmer i praktiken). Nope.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

38% högre pris för 9% högre prestanda. Nope.

Det kostar att ligga på topp (:

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

De där förhandsbokningspriserna är ofta saltade en del.
Kan nog gå ner lite i pris efter lanseringen.

Permalänk
Medlem

5.5 Ghz stock är ändå ganska fränt

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Skrivet av Teddis:

5.5 Ghz stock är ändå ganska fränt

AMD Zen 4 kommer slå lika högt om inte högre.

Permalänk

Är det inte konstigt att "Maxumum Turbo Power " är kvar på 241w medan "Processor Base Power" är höjt till 150w från 125w?

De har ju höjt bas frekvensen lite men det brukar ju vara topp frekvensen som drar iväg energimässigt. Men de kanske har lyckats riktigt bra med sorteringen på dessa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

AMD Zen 4 kommer slå lika högt om inte högre.

Zen 4 kommer slåss mot raptor lake dock då de släpps ganska tätt inpå varandra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

38% högre pris för 6% högre prestanda (om det stämmer i praktiken). Nope.

Inget ovanligt. Gäller i princip allt, inte bara inom datorkomponenter.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

hmm Newegg med , dom har ju inte fått så bra publicitet det sista tiden o staterna då dom scammat med returer etc, så det känns ju lite skumt att bara dom börjar sälja den

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Blir kul att se hur högt den går klocka

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Blir kul att se hur högt den går klocka

Hur har tidigare KS-modeller klockat? Spontant känns det ju som att de redan är pressade närmare max från fabrik, men det kan ju också vara utplockade guldchip med högre potential

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Sötast

Ooooh! Ännu en ny som drar 3ggr mer ström och är ~5% snabbare? :$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Hur har tidigare KS-modeller klockat? Spontant känns det ju som att de redan är pressade närmare max från fabrik, men det kan ju också vara utplockade guldchip med högre potential

Ja det finns ju två möjligheter som du säger. Antingen så har de bara lagt till validering för KS-modellen och plockat vilket plebkisel som helst som klarar det, och då klockar de nog inte så mycket högre än befintliga.

Eller så är det så att tillverkningstekniken mognat så att de modeller som når högst når högre än de som nådde högst när 12900K var ny, så det blir spännande att se vilket av dem som är sant

Oavsett vad så är det nog ingen högoddsare att 12900KS når högre än 12900K om man slår ut det på ett snitt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Det kostar att ligga på topp (:

Skrivet av ronz:

Inget ovanligt. Gäller i princip allt, inte bara inom datorkomponenter.

Jag behöver ändå inte tycka att det är rimligt för min egen del.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Tycker folk verkar gnälla på att vanliga i9 12900k blir väldigt varm... hur blir denna då?😂

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Het pryl. Min 12600K tycker jag knappt behöver jobba så det känns som jag inte behöver kika på nån ny processor på många år för mina behov.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

12900KS är upplagd på prisjakt nu.
Dock inga försäljare ännu.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6031273