Kenneth vinkar farväl

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Kenneth vinkar farväl

2015 fick jag möjligheten att gå från moderator till en del av redaktionen och därmed fick något av ett drömjobb. Att sitta och testa processorer, grafikkort och allt annat hela dagarna var verkligen inget jag trodde kunde bli mitt heltidsjobb. Dessa sex år tillsammans med forumet har varit fantastiska men nu har det blivit dags att prova något nytt och april kommer vara min sista månad på SweClockers/Geeks.

För er som är nyfikna så beror inte det här på företaget utan jag själv som har tappat drivet och suget, mycket troligen på grund av corona-tiden. Istället för att prutta runt här i halvtakt är det bättre att ge sig på något nytt och låta någon annan ta över efter mig. Jag kommer fortfarande finnas kvar i forumet, läsa nyheter och givetvis recensionerna som dyker upp. Med det så bjuder jag på en länk till min första egna recension här på SweClockers.

Tack för alla dessa år. Vi syns i forumet!
/Kenneth

Permalänk
Moderator
Forumledare

Har det gått 6 år?! Jisses, vissa här börjar bli gamla!
Tack själv för din tid på forumet och ditt stöd när jag började som moderator.

Jag önskar dig all lycka i dina framtida äventyr och kommer såklart häckla dig extra mycket den sista tiden ❤️😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tack själv och lycka till vart än vägarna tar dig

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Lycka till! Sex år är orimligt, samtidigt har ju Corona varit två år som typ flrsvunnit i ett svart hål.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Corona varit två år som typ flrsvunnit i ett svart hål.

Beror ju mycket på vad man gjort.

Jag har bytt stad, karriär och tjänst inom den karriären på senaste 18 månaderna. Har nog varit mer produktiv under covid19 än flera år före:D

~Sex år på ett ställe är länge, hoppas det blir kul på nya jobbet

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för den här tiden! Hoppas att ditt nya vägval blir något extraordinärt, typ Sveriges nya E-sportsminister eller liknande

Fråga, blev det en Staffordshire Bullterrier?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Entusiast

Tack för din tid Kenneth! Hoppas verkligen du kommer trivas med vad du nu än väljer att sysselsätta dig med i framtiden!

Glöm in bort att du vill ha potatis till maten (om du minns meet & geek i Gävle )

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Überklass:

Tack för den här tiden! Hoppas att ditt nya vägval blir något extraordinärt, typ Sveriges nya E-sportsminister eller liknande

Fråga, blev det en Staffordshire Bullterrier?

Det blir något annat roligt men inte riktigt det

Inte än men vi vill fortfarande ha en liten mysklump. Ska leta rätt på en bra uppfödare efter flytt som också sker nu i april.

Skrivet av Zpnk:

Tack för din tid Kenneth! Hoppas verkligen du kommer trivas med vad du nu än väljer att sysselsätta dig med i framtiden!

Glöm in bort att du vill ha potatis till maten (om du minns meet & geek i Gävle )

Tack själv, och det kommer jag nog!

Jag minns Gävle men inte "potatis till maten", vad var det om? skämde jag ut mig (igen)?

Permalänk
Medlem

Känns som att fler och fler av dom gamla rävarna lämnar en efter en. Är det inte i princip bara @JonasT kvar?
All respekt och heder åt @Kenneth under dessa år och resten av redaktionen. Synd att du sticker 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tack och bock för den här tiden, hoppas du får en lysande framtid i din nyvunna frihet!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kenneth:

Det blir något annat roligt men inte riktigt det

Inte än men vi vill fortfarande ha en liten mysklump. Ska leta rätt på en bra uppfödare efter flytt som också sker nu i april.

Tack själv, och det kommer jag nog!

Jag minns Gävle men inte "potatis till maten", vad var det om? skämde jag ut mig (igen)?

Vid beställning så fick du frågan "och potatis?", dvs hon frågade vilken variant du ville ha... men du svarade bara "ja tack"

Permalänk

Tråkigt att läsa att du försvinner men jag förstår också varför. Coronatiden har sabbat mångas datorintresse inkl mitt inklusive bristen, kan ju också bero på min ålder också.

Du har vuxit så jävla mycket dessa år precis som Jakob. Riktigt tråkigt att se er lämna men samtidigt så förstår jag, intresse varar aldrig för evigt.

Lycka till!

Skrivet av RVX:

Känns som att fler och fler av dom gamla rävarna lämnar en efter en. Är det inte i princip bara @JonasT kvar?
All respekt och heder åt @Kenneth under dessa år och resten av redaktionen. Synd att du sticker 🙂

Får hoppas att han inte gör det men man ska aldrig säga aldrig. Först Emil sen Jakob...

Permalänk
Medlem

Lycka till på nya äventyr!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Lycka till!
Kommer sakna dina test/recensioner

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Beror ju mycket på vad man gjort.

Jag har bytt stad, karriär och tjänst inom den karriären på senaste 18 månaderna. Har nog varit mer produktiv under covid19 än flera år före:D

~Sex år på ett ställe är länge, hoppas det blir kul på nya jobbet

Javisst, men du tillhör nog minoriteten. I en tid av isolering och osäkerhet så tror jag få tänkte att "fan, nu gör jag något radikalt och byter liv helt, tiden känns mogen!" Men kul! Låter som du gjort en härlig resa!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Zpnk:

Vid beställning så fick du frågan "och potatis?", dvs hon frågade vilken variant du ville ha... men du svarade bara "ja tack"

haha låter verkligen som något jag skulle kunna säga.

Skrivet av dbxxx:

Lycka till på nya äventyr!

Skrivet av Flutters:

Lycka till!
Kommer sakna dina test/recensioner

Tackar

Permalänk
Medlem

men vad är det här?
varför slutar alla... ?

japp jag kommer att sakna dig, Dina tester och recensioner

Lycka till i framtiden Kenneth

Permalänk
Medlem

För att citera den där välkända boken: Ajöss och tack för fisken!
Lycka till i dina framtida åtaganden

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Lycka till Kenneth och tack för denna tiden med alla fredagspaneler och tester m.m

Permalänk
Surdeg 🍞

Minns hur jag klev in på det gamla kontoret och träffade dig för första gången, i det där ganska stökiga Swec-rummet. Du kändes självklar där, fastän du bara hade varit där i någon månad.

Tack för all hjälp! Du ställde alltid upp, oavsett om det gällde att få till den perfekta snurren på en mugg på en chassifläkt eller låna ut prylar. Trots att jag var kass på att lämna tillbaka dem.

Lycka till med nästa utmaning! Inte för att du behöver det, du kommer lyckas med vad det är. Om det inte innebär gluten.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra men otroligt kul med all skön stämning du bidragit med i fredagspanelen, och lycka till med vad du tar dig för i framtiden.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tack för den här tiden, uppskattade speciellt recensioner och tester kring spelmössen och tangentborden Inte många av de större tech-media som testar mössen så de kommer bli ett litet tomt hål där.
Lycka till med de du har framför dig och jag hoppas att du finner (funnit?) en trevlig utmaning. Man blir lite sugen på att veta vad du har för dig i framtiden

Permalänk
Medlem

Riktigt trist, det är alltid trevligt att se och läsa dina alster, vare sig det är datortillbehör eller nån äcklig, japansk läsk som ska testas.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tack för kaffet och lycka till framöver!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Riktigt tråkigt för oss alla, men kul för dig! Även om vår tid tillsammans blev lite kort måste jag ändå säga att det varit en fröjd att i alla fall fått fira Kenneth-dagen med dig. Tack för alla texter genom åren och lycka till med allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

men vad är det här?
varför slutar alla... ?

japp jag kommer att sakna dig, Dina tester och recensioner

Lycka till i framtiden Kenneth

Skulle nog snarare säga att det är konstigt att så många varit kvar så pass länge, det är rätt normalt att man efter ett tag känner att man vill testa på något nytt. Att det varit så pass få ändå vittnar väl om att det är en bra plats att jobba på!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Adjö och lycka till!

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Skulle nog snarare säga att det är konstigt att så många varit kvar så pass länge, det är rätt normalt att man efter ett tag känner att man vill testa på något nytt. Att det varit så pass få ändå vittnar väl om att det är en bra plats att jobba på!

Sex år långt? Vad jobbar du på för tråkiga platser som byter jobb varannat år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Sex år långt? Vad jobbar du på för tråkiga platser som byter jobb varannat år?

Hur lyckades du med den tolkningen?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Lycka till! 😊

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande